|

شغل جدید عادل فردوسی پور + بیوگرافی و تصاویر

بدون تردید، زمانی که به موضوع کار حرفه‌ای و موفقیت شغلی همراه با صداقت و محبوبیت می‌پردازیم، یکی از افرادی که به ذهنمان می‌رسد، عادل فردوسی‌پور است.

فرهنگی و اجتماعی شغل جدید عادل فردوسی پور + بیوگرافی و تصاویر

عادل فردوسی پور متولد ۱۱ مهر ماه سال ۱۳۵۰ در یزد است. اما اصالت او به رفسنجان و استان کرمان بر می گردد. او تحصیلات پایه را همراه با علاقه به فوتبال به پایان رساند. وی دیپلم خود را از   دبیرستان البرز با رتبه بالا گرفت و وارد دانشگاه شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. همچنین وی دارای او دکتری مدیریت رسانه از دانشکده فارابی دانشگاه تهران دارد.

زندگی حرفه ای

وی گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، صداپیشه، مترجم و مدرس دانشگاه اهل ایران است. عادل فردسی پور کارحرفه ای خود را در سال ۱۳۷۲ با کار بر روی مجلات ورزشی شروع کرد و به طور همزمان هم در صدا و سیما جمهوری اسلامی به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به فعالیت شد. اوج محبوبیت وی به جام جهانی ۱۹۹۸ بر می گردد. از جمله  موضوعاتی که این شخصیت را در بین مردم عزت و سعادت بخشیده، حمایت او در عرصه های مختلف از مردم کشور  و دغدغه مسائل اجتماعی مختلف است، البته از گزارش های پر شور و حرارت او هم نمی توان چشم پوشی کرد. 

عادل

فردوسی پور در سال ۱۳۹۰  در تلویزیون برنامه تحلیلی  فوتبال را به نام نود  راه اندازی کرد و خود به عنوان مجری و تهیه کننده و ایده پرداز در این برنامه مشغول به کار شد. برنامه نود تا سالها از برنامه های پرمخاطب تلویزیون  به شمار می رفت . وی در این برنامه با ایده پردازی های جدید و به روز به تحلیل و بررسی موضوعات و مسائل مختلف لیگ برتر و لیگ دست اول فوتبال ایران می پرداخت. از جمله فعالیت های ورزشی وی می توان به مواردی همچون برنامه نود، فوتبال ۳۶۰، فوتبال ۱۲۰، گزارش ورزشی، هت تریک،‌ کلاسیکو اشاره کرد.

کتاب شناسی 

نام کتاب نویسنده چاپ اول ناشر     توضیحات 
فوتبال علیه دشمن سایمون کوپر ۱۳۸۹ نشر چشمه با موضوع تأثیر فوتبال بر سیاست، فرهنگ و تاریخ
جامع فوتبال دیوید گلد بلات ۱۳۹۱ نشر بهشت یک دانشنامهٔ فوتبالی است
هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی ۱۳۹۴ نشر چشمه با موضوع روان‌شناسی
هنر خوب زندگی کردن رولف دوبلی ۱۳۹۷ نشر چشم با موضوع روان‌شناسی
پیگیر اخبار نباشید رولف دوبلی ۱۳۹۹ نشر چشمه با موضوع روان‌شناسی
مارادونا گیم بالاگه ۱۴۰۱ نشر چشمه بیوگرافی از دیگو مارادونا

مجله ورلد ساکر به خاطر فعالیت­ها و کار حرفه­ ای عادل فردوسی­ پور به او لقب جان ماتسن ایران را داده است. این درحالی است که هفته نامه نیوزیک او را در فهرست پرقدرت­ترین افراد ایران قرار داده است و به عنوان نفر نوزدهم نام برده است.

یکی از مشخصات اصلی او تند حرف زدن اوست که بعضی اوقات به گاف هایی هم منتهی می شود. در این خصوص می گوید : از بچگی این طور بودم خیلی هم تمرین کردم و بازم دارم تمرین می کنم که این طور نباشم ولی در کل، خیلی تند صحبت می کنم. 

بازیکنان مورد علاقه خارجی

تو دوره های زمانی مختلف بازیکن محبوب زیاد داشته است ، از لیورپولی ها امثال ایان راش، جان بارنز، رابی فاولر و سوارز رو دوست دارد. خارج از لیورپول هم مارادونا، باجو، فان باستن، زیدان و مسی مورد علاقه اش هستند.

فردوسی+پور

آرزوی مرگ با سقوط هواپیما

عادل فردوسی پور دوست دارد با هواپیما سقوط کند و به صخره‌ای سخت بخورد و این که بین سقوط تا رسیدن به صخره هم یک دقیقه بیشتر طول نکشد و ترجیح می‌ دهد آن‌ه ایی هم که دوست‌ شان دارد همراهش باشند محمدحسین میثاقی با اشاره به همین ماجرا گفت:  با استاد در هواپیما نشسته بودیم که یکی از مهماندارها جلو آمد و با عصبانیت از آقا عادل پرسید چرا آن حرف را زده است و آخرش هم گفت ؛ انشااله در این پرواز نه، در پرواز دیگری به آرزویتان برسید !

شغلی فعلی فردوسی پور

پس از پایان همکاری عادل فردوسی پور با صدا و سیما وی به تولید برنامه ای با موضوع فوتبال و محوریت جام ملت های آسیا مشغول شد  که بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد از طرفی وی به عنوان استاد زبان خارجی در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار است. 

کدخبر: 336604

ارسال نظر