|
کدخبر: 287151 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

خالقان اثر صنایع دستی حمایت می‌شوند

مریم جلالی: در هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فرصتی است تا به کسانی که در خلوت خود خلق اثر می‌کنند توجه ویژه‌ای شود.

فرهنگ خالقان اثر صنایع دستی حمایت می‌شوند

عصر روز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، نشست خبری هفتمین جشنواره صنایع دستی فجر با حضور خانم دکتر جلالی معاون محترم صنایع دستی و هنرهای سنتی در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی در سطح بین‌المللی برای تبادل تجارب و استفاده از دانش به روز دنیا طراحی و اجرا شده است.

مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در آغاز این نشست گفت: ایران کشور جشنواره‌ها است. در اصل نتایج جشنواره ها مهم است. تلاش ما این است که جشنواره در مقطعی قرار گیرد که پیامدهایی بر جای بگذارد. هفت عدد بالندگی است به همین جهت هفتمین دوره این جشنواره را به فال نیک میگیریم و آن را ارج می نهیم. این جشنواره به شکل علمی و مبنی بر کارکردهای خردورزانه است. تحقق اقتصاد هویت بنیان شعار ما در این جشنواره است.

جلالی ضمن اشاره به اهداف کلان جشنواره صنایع دستی گفت: اهداف این جشنواره را تقویت توجه به حوزه صنایع دستی ،ارتقا وضعیت زنجیره ارزش و افزایش جایگاه و اعتبار صنایع دستی را می‌توان نام برد. در تمامی بخش‌های این جشنواره به نوآوری و خلاقیت توجه شده است. وی ادامه داد: جشنواره فجر با رویکرد عدالت فرهنگی در سطح کشور به دستاوردها و عناصر هویتی تمام استان ها توجه می‌شود. در این جشنواره بستری فراهم می‌شود تا گفت و گوی سازنده میان دست اندرکاران صنایع دستی و هنرهای سنتی شکل گیرد.

جلالی استراتژی های جشنواره فجر را این‌طور بیان کرد: تقویت توجه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی ،تقویت توجه جامعه به صنایع دستی ،تقویت توجه به تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی، تقویت توجه فعالین صنعت گردشگری به صنایع دستی از جمله این استراتژی هاست. جشنواره فجر فرصتی است تا به کسانی که در خلوت خود خلق اثر می‌کنند توجه ویژه ای شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها