|
کدخبر: 330129

برنامه ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری | دولت مردم را غافلگیر کرد

به گفته وزیر ارتباطات، برای دور دوم انتخابات، علاوه بر ۲۰ گیگابایت، یک بسته ۱۰ گیگابایتی نیز در نظر گرفته شده است. از این رو ما صد در صد آماده هستیم.

فناوری برنامه ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری | دولت مردم را غافلگیر کرد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، در کنار دولت اعلام کرد که برای دور دوم انتخابات، به جز ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان، یک بسته ۱۰ گیگابایتی نیز اختصاص داده‌ایم و از این رو برای انجام انتخابات ریاست جمهوری صد در صد آماده هستیم.

وی افزود: در انتخابات جمعه گذشته ۱۰۰ درصد دستگاه ها به شبکه وصل شدند و پوشش صددرصدی داشتیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در ۹۹.۲ درصد اوقات استعلامات به شکل برخط برگزار شد، گفت: ۴۰۰ تیم تعمیر و اتصال فیبر نوری در سراسر کشور برای مقابله با خرابکاری و ترمیم خطوط بسیج شده اند.

زارع پور با بیان اینکه برای انتخابات روز جمعه صد در صد آماده‌ هستیم، تاکید کرد: برای اولین از پایش هوایی برای پایش خطوط فیبر نوری با کمک نیروهای مسلح استفاده کردیم.

«عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار آن ۴۰۰ تیم تعمیر و اتصال فیبر نوری هم در کشور بسیج شدند و اگر در کشور خرابکاری صورت گرفت، به سرعت فیبرهای نوری را متصل می کنند. در ۲۴ ساعت منتهی به روز انتخابات گذشته و روز انتخابات بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم و ۹ مورد منجر به قطع فیبر شد. این ۹ مورد در ۳ مورد سهوی و در عملیات عمرانی بود.

وی افزود: این تیم هایی که بسیج شده بودند بلافاصله عملیات ترمیم و اتصال را انجام دادند و در نهایت شاهد این بودیم که کاملا شبکه پایدار بود. برای انتخابات روز جمعه کاملا آماده هستیم و وزارت ارتباطات کاملا در کنار وزارت کشور است و با کمک همه نهادها برای پایش مسیرهای فیبر نوری کمک می کنند انتخابات خوبی از جهت زیرساخت های ارتباطی کشور خواهیم داشت.

وی افزود:  در دو ماه ابتدایی سال بیش از ۲۳۵ هزار حمله منع خدمت را شناسایی و با آن مقابله کردیم. همچنین در فرودین ۱۴۰۰ کمتر از ۱۰۰ مورد حمله سایبری منع خدمت داشتیم ولی در فرودین ۱۴۰۳ به ۱۳۳ هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

جزئیات بیشتری از این سخرانی را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: برای افزایش مشارکت مردم در فضای مجازی داخلی در دوره اول ۲۰ گیگ نت داخلی اهدا کردیم، برای دور دوم هم ۱۰ گیک اضافه کردیم و هموطنان می‌توانند به شیوه قبل این بسته را نیز برای خودشان فعال کنند.

زارع‌پور در گزارشی از حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور گفت: این حملات در دو سه سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است. برخی حملات خاص به طور مثال خدمات عمومی از جمله خدمات بانکی، بارها و بارها درخواست‌های جعلی و غیرواقعی به سمت سرور و آی پی مقصد ارسال شد. به طور مثال اگر سرور یک بانک برای ۱۰۰ درخواست همزمان طراحی شده باشد، یک میلیون درخواست همزمان روی این سرور می‌ریزند تا سرور از کار بیفتد. ما به این حملات، حمله منع خدمت توزیع شده می‌گوییم. حجم این حملات در فروردین ۱۴۰۰ کمتر از ۱۰۰ مورد در ماه بود اما این عدد در فروردین ۱۴۰۳ به ۱۳۳ هزار مورد افزایش یافت و  این عدد در اردیبهشت و خرداد  به ۲۳۵ هزار مورد افزایش یافت که با آن مقابله کردیم.

وی ادامه داد: در شرکت ارتباطات زیرساخت کشور که ترافیک ورودی کشور را پایش می‌کند سامانه بومی تشخیص و مقابله با حملات منع خدمت توزیع شده راه‌اندازی کردیم که همه حملات شناسایی و ۹۰ درصد آنها در همان بدو ورود از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها