|
کدخبر: 332631

آنچه باید درباره الگوریتم Navboost گوگل (سئو) بدانید

 

Navboost چیست؟

Navboost یک سیگنال رتبه بندی گوگل است که تعامل کاربر با محتوای شما در SERP ها را ردیابی می کند. سپس سیگنالی در مورد مرتبط بودن صفحات نمایش داده شده در نتایج جستجو به گوگل ارسال می کند. این سیگنال بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارد - هرچه کاربران بیشتر بر روی قطعه جستجوی شما کلیک کنند و با محتوای شما تعامل داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که صفحه وب شما هدف جستجوی آنها را برآورده کند و به پرس و جو مرتبط باشد.

به نقل از قول از دادگاه امریکایی که درباره ناوبوست توضیح میدهد:

Navboost is a search algorithm that prioritizes user clicks as key ranking signals. Google's Navboost algorithm is a sophisticated system designed to improve search results by focusing on user interactions.

گوگل اغلب این موضوع را رد می‌کند که رفتار کاربر بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل است که کشف Navboost محافل سئو را بسیار داغ کرده است. طبق شهادت نایاک، Navboost یکی از قوی‌ترین سیگنال‌های رتبه‌بندی گوگل است.

اسناد رسمی در مورد Navboost.

گوگل اخیراً وجود این سیگنال رتبه‌بندی را تأیید کرده است، و آنچه را که بسیاری از مدت‌ها پیش به آن اعتقاد داشتند را تأیید کرده است: اینکه کاربران چگونه در فهرست‌های نتایج جستجو کلیک می‌کنند، بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد.

اگر با Navboost آشنا نیستید نگران نباشید. قبل از اینکه Pandu Nayak، معاون جستجو در Google، آن را در جلسات استماع ضد انحصار غول جستجو در سال 2023 در ایالات متحده مطرح کند، تعداد کمی از خارج از گوگل درباره آن شنیده بودند. با این حال، Navboost پیامدهای مهمی برای استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شما دارد، بنابراین تا سرعت شما را بالا ببرم.

در این مقاله، توضیح می‌دهم که Navboost چیست، چگونه بر رتبه‌بندی جستجوی شما تأثیر می‌گذارد، و روش‌هایی که می‌توانید سایت خود را برای هماهنگی با الگوریتم‌های Google بهینه کنید.

به دنبال ثبت اختراع Navboost

Navboost حداقل به سال 2005 باز می گردد و از آن زمان به روز شده است. از آنجایی که هیچ اطلاعات رسمی از طرف Google در مورد این سیستم وجود ندارد، سهامداران برای کسب اطلاعات بیشتر به دنبال ثبت اختراع هستند.

راجر مونتی یکی از کسانی است که به چالش کشیده شد و در سال 2004 ثبت اختراع گوگل با عنوان «سیستم‌ها و روش‌هایی برای ارتباط موضوعیت و محبوبیت سند در سال 2004» را به پایان رساند. مونتی در مقاله جذاب خود در ژورنال موتورهای جستجو توضیح می دهد که چگونه این حق ثبت اختراع خاص با اطلاعات ارائه شده در جلسات استماع مطابقت دارد. او روند رتبه بندی شرح داده شده در پتنت را به شرح زیر خلاصه می کند:

  • کاربران یک سند (صفحه وب) را از SERP ها بازیابی می کنند.
  • سیستم های گوگل اسناد را به موضوعات مرتبط می کند.
  • سیستم های گوگل از الگوهای ناوبری کاربر برای امتیاز دادن به اسناد برای محبوبیت استفاده می کنند.
  • نمرات محبوبیت و ارتباط سند با هم ترکیب می شوند تا بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارند.
  • ما هنوز مشخص نکرده ایم که آیا این پتنت برای Navboost است یا خیر. با این حال، تجزیه و تحلیل مونتی بینش ارزشمندی را در مورد تفکر گوگل در مورد کلیک کاربر و تغییرات رتبه کلمات کلیدی ارائه می دهد.

Navboost چگونه کار می کند

بیایید به مکانیک Navboost بپردازیم. اول اینکه داده هایش را از کجا می آورد؟

هنگامی که کاربران جستجو را انجام می دهند، صفحاتی به آنها ارائه می شود که گوگل احساس می کند با هدف جستجوی اولیه مطابقت دارند. Navboost به محض کلیک کاربر بر روی صفحه شروع می شود و نحوه تعامل کاربران با لیست های جستجو را ردیابی می کند. ما دقیقاً نمی دانیم که الگوریتم چگونه کار می کند، اما به طور کلی تصور می شود که:

ارتباط یک صفحه با تعداد افرادی که روی آن کلیک می کنند مرتبط است.

تعامل با ماندن کاربران در صفحه ای که کلیک کرده اند نشان داده می شود.

اگر کاربران برای مشاهده صفحات دیگر به SERP ها برگردند، صفحه هدف جستجو را برآورده نمی کند.

سپس Navboost این داده های جدید را به داده های جمع آوری شده از 13 ماه گذشته اضافه می کند. الگوریتم‌ها یک سیگنال رتبه‌بندی ارائه می‌کنند و آن را برای بهبود تجربه جستجوی آینده در SERP اعمال می‌کنند. Google ممکن است به صفحات مرتبط با افزایش رتبه پاداش دهد، در حالی که صفحاتی که به نظر نمی‌رسد کاربران را راضی کنند ممکن است در موقعیت جستجو افت کنند. با این حال، رتبه بندی نهایی یک صفحه به سایر عوامل رتبه بندی گوگل بستگی دارد.

Navboost چه تفاوتی با چسب دارد؟

اگر در عملکرد Navboost غوطه ور شوید، با اصطلاح "چسب" مواجه خواهید شد. Navboost و Glue اساساً عملکرد یکسانی دارند، اما در حالی که Navboost بر روی کلیک‌های کاربر در SERP تمرکز می‌کند، Glue تعاملات با سایر ویژگی‌ها را در صفحه نتیجه جستجو تجزیه و تحلیل می‌کند. اینها می توانند شامل عمق اسکرول، شناور کردن و جابجایی ماوس باشند. برای مثال، Glue از زمانی که شخصی در چرخ فلک محصول پیمایش می‌کند یا افراد همچنین می‌پرسند را بزرگ می‌کند، عکس می‌گیرد.

در طول جلسات، نایاک توضیح داد که گوگل الگوریتم‌ها را در مراحل مختلف هنگام تعیین نحوه رتبه‌بندی صفحات وب اعمال می‌کند. Navboost زودتر برای کمک به جمع‌آوری نتایج اعمال می‌شود، در حالی که داده‌های Glue «بعد در پشته» وارد می‌شوند.

چگونه Navboost بر SEO تأثیر می گذارد

بنابراین، این همه Google-speak برای سئو چه معنایی دارد؟ خوب، نکته اصلی این است: کلیک روی محتوای شما اهمیت دارد. نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما مهم است. این تعاملات نشان می دهد که آیا محتوای شما مفید است و سؤالات جستجو را برآورده می کند.

قبل از اینکه ناامید شوید که یک عامل دیگر رتبه بندی گوگل برای نگرانی دارید، این خبر خوب است. در تصویر کلی، Navboost فقط یادآوری برای پیروی از بهترین شیوه های SEO و تمرکز بر ارائه تجربیات با کیفیت کاربر است. اگر استفاده از سایت شما آسان است، مفید است، و هدف جستجو را برآورده می کند، در حال حاضر کلیک ها و تعامل را تشویق می کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها