|
کدخبر: 264105 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال یک وینگر چپ می‌خواهد / دوری از حواشی به قهرمانی کمک کرد

ستارهمدانی پیشکسوت استقلال بیان کرد: برخلاف سال های گذشته، انسجام و همبستگی از راس تا ذیل باشگاه جاری شده بود و همه برای رسیدن به یک هدف جنگیدند. در مجموع دوری از حاشیه و تمرکز بر روی شرح وظایف، عامل اصلی موفقیت تیم بود که در نهایت منجر به قهرمانی مقتدرانه شد.

فوتبال استقلال یک وینگر چپ می‌خواهد / دوری از حواشی به قهرمانی کمک کرد

آبی های پایتخت پس از گذراندن فصلی فوق العاده، در نهایت با ۶۸ امتیاز و بدون حتی یک باخت به مقام قهرمانی در لیگ رسیدند. شاگردان مجیدی در حالی فاتح لیگ برتر شدند که در طول فصل فقط ۷۲ دقیقه از حریفان عقب افتادند. استقلال در بازی پایانی خود مقابل یاران رضا مهاجری، فرصت این را داشت تا با کسب پیروزی، ۷۰ امتیازی شده و بیش از پیش دست نیافتنی شود، ولی بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

پرسپولیس در دربی برگشت و نفت آبادان در خانه خود، تنها تیم هایی بودند که برای دقایقی از تیم قهرمان پیش افتادند. هر دو بازی در پایان با نتیجه یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

استتقلال که پیش از این تنها با امیر قلعه نوعی (۳ مرتبه) موفق به کسب قهرمانی در لیگ شده بود، حالا یک نام دیگر آن ها را به این عنوانِ با ارزش رسانده است. فرهاد مجیدی علی رغم انتقاداتی که از ابتدای فصل به شخص او و همینطور سبک بازی تیمش وارد می کردند، توانست با ثبت چندین رکورد جالب، طلسم ۹ ساله استقلال را بشکند و جام را به اردوی آبی ها بیاورد.

گسترش نیوز جهت بررسی عملکرد کلی آبی ها در فصل جاری، گفت و گویی با ستار همدانی پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

همدانی-استقلال

دلیل بی کیفیت بودن استقلال در گام آخر

ستار همدانی پیشکسوت استقلال در مورد دیدار نهایی آبی ها مقابل نفت مسجدسلیمان گفت: از یک سو استقلال قهرمانی خود را از پیش قطعی کرده بود و از سمت دیگر نفت مسجدسلیمان نیز نگرانی بابت سقوط به دسته پایین تر نداشته و در لیگ ماندگار شده بود. به این دو دلیل طبیعی بود که بازیِ خیلی جذاب و زیبایی را شاهد نباشیم. به هر حال استقلال دوست نداشت که در حضور هواداران، رکورد شکست ناپذیری خود را از دست بدهد. این موضوع مزید بر علت شده بود که بازی با کیفیتی را از استقلال نبینیم.

پیشکسوت استقلال درباره قهرمانی استقلال اظهار کرد: من صمیمانه به عوامل باشگاه، مدیریت، بازیکنان و همینطور هواداران عزیز استقلال تبریک عرض می کنم. پس از اینکه طرفداران در طول این سال ها به خاطر ناکامی تیم در کسب قهرمانی تا حد زیادی مکدر شده بودند، این موفقیت آن ها را بسیار شاد کرد. امیدوارم که این روند ادامه دار باشد.

استقلال-در-تمرین1

همبستگی و همدلی عامل موفقیت تیم بود

بازیکن اسبق آبی ها در خصوص عوامل موثر در راه رسیدن به این قهرمانی عنوان کرد: بی شک عوامل زیادی در مسیر این قهرمانی تاثیرگذار عمل کردند. به نظرم اتحاد و همدلی بالایی که توسط مدیریت باشگاه ایجاد شده بود، تاثیر زیادی در این موضوع داشت. برخلاف سال های گذشته، انسجام و همبستگی از راس تا ذیل باشگاه جاری شده بود و همه برای یک هدف با تمام وجود جنگیدند.

او در ادامه افزود: در مجموع دوری از حاشیه و تمرکز تمامی عوامل تیم بر روی شرح وظایف خود، عامل اصلی موفقیت تیم بود که در نهایت منجر به قهرمانی مقتدرانه شد.

تمدید مهره های کلیدی در دستور کار مدیریت باشد

همدانی درباره سبک دفاعی استقلال و سیستم ایده آل برای فصل آتی بیان کرد: مطمئنا استقلال در این فصل دارای یک ساختار دفاعی منظم و منسجم بود و مزد زحمات خود در بخش گل نخوردن را در انتهای فصل دید. استقلال برای تکرار قهرمانی و همچنین حضور پر قدرت در آسیا، در قدم اول باید نفرات فعلی و کلیدی خود را حفظ کند.

او در این باره خاطرنشان کرد: تمدید مهره های کلیدی برای استقلال از نان شب واجب تر است. مدیریت باشگاه باید هوشمندانه در فصل نقل و انتقالات عمل کرده و بازیکنان شش دانگ و با کیفیت لیگ را جذب کند. حفظ ثبات تیمی، فاکتوری است که می تواند تا حد زیادی به تکرار موفقیت و قهرمانی استقلال کمک کند.

حسینی-قهرمانی

کدام پست ها باید تقویت شود؟

وی درباره لزوم تقویت تیم قهرمان برای فصل بعد نیز توضیح داد: به اعتقاد من استقلال برای فصل جدید باید در چند پست با جذب بازیکنان شاخص تقویت شود. بر این اساس استقلال در خط هافبک نیاز به یک بازیکن خلاق تر دارد. هافبکی که با ارسال پاس های عمقی گره بازی را باز کند. علی رغم نفرات خوبی که در سمت چپ حضور دارند، به نظر من برای حضور مطمئن در آسیا، تیم به یک وینگر چپ بهتر نیز احتیاج دارد. در خط حمله هم در صورت جدایی برخی مهاجمان، نیاز به خرید حس خواهد شد.

حسین-زاده

بازیکن شاخص استقلال در فصلی که گذشت

 همدانی در مورد تصمیم چندی پیش اسکوچیچ مبنی بر خط زدن ملی پوشان استقلال به گسترش نیوز گفت: به هر حال گاهی اختلاف نظر بین مربی تیم ملی و سایر مربیان لیگ پیش می آید. استقلال به عنوان تیم قهرمان، ملی پوشان خوبی دارد که می توانند به تیم ملی کشورشان کمک کنند و به عقیده من این قبیل موضوعات بهتر است که با سعه صدر مرتفع شود. با شناختی که از روحیات آقای استیلی دارم، این مدل حواشی جای نگرانی خاصی ندارد. ایشان همیشه سعی در حل مشکلات دارد و این موضوع را اثبات کرده است.

او در پایان در مورد موثرترین بازیکن استقلال در این فصل گفت: استقلال در این فصل به معنی دقیق کلمه یک مجموعه همدل و یکدست بود و انتخاب یک نفر واقعا دشوار است. فقط اگر بخواهم یک نفر را به عنوان شگفتی ساز انتخاب کنم، انتخاب من امیرحسین حسین زاده است. به نظرم او پدیده بی چون و چرای لیگ بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها