|
کدخبر: 328279

۲ شاه ماهی در راه استقلال | آبی ها در ۱۴۰۳ کهکشانی می شوند

استقلال پس از ناکامی در کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و سوم، به دنبال تقویت ترکیب خود برای فصل جدید است. مالکان جدید باشگاه به جواد نکونام وعده های بزرگی دادند و تعهد کردند که بازیکنان اصلی لیست او را جذب خواهند کرد. دو بازیکن سابق آبی های پایتخت، در صدر لیست سرمربی نایب قهرمان لیگ برتر قرار دارند. به نظر می رسد که اراده مدیران برای به خدمت گرفتن این دو ستاره واقعی باشد اما بی شک کار سختی در انتطار آن ها است. حال باید صبر کرد و دید که آیا قایدی و صیادمنش بار دیگر آبی پوش می شوند و یا خیر.

فوتبال ۲ شاه ماهی در راه استقلال | آبی ها در ۱۴۰۳ کهکشانی می شوند

مسئولان باشگاه استقلال قصد دارند تیمی قدرتمند و پرمهره را برای لیگ بیست و چهارم راهی مسابقات کنند و به این منظور این روزها مشغول مذاکره با گزینه های اصلی کادر فنی هستند.

جواد نکونام در فصل گذشته گلایه های بسیاری در خصوص عملکرد مدیران باشگاه در فصل نقل و انتقالات داشت و این حواشی منجر به کدورت و زاویه با افرادی نظیر حجت کریمی و علی خطیر شد. نکونام معتقد بود که بازیکنان مدنظر او جذب نشدند و رقبا گزینه های اصلی او نظیر روبرتو تورس را به خدمت گرفتند.

با تمام حواشی ها و اتفاقات گوناگون، استقلال در قامت یک مدعی اصلی در فصل پیش ظاهر شد و تا دقایق پایانی لیگ شانس قهرمانی داشت که در نهایت این عنوان به باشگاه پرسپولیس رسید و دست آبی ها از جام کوتاه ماند. پس از نایب قهرمانی، مدیران باشگاه برای ادامه همکاری با نکونام به توافق رسیدند و حالا همه تمرکزها روی بحث نقل و انتقالات معطوف شده است.

صیادمنش-و-قایدی

شنیده ها حکایت از آن دارد که نکونام به شدت به دنبال تقویت پست وینگر است و برای این منظور، بازیکنان تکنیکی و سریع را برای این پست مناسب می داند. مهدی قایدی و الهیار صیادمنش، به شدت مورد توجه و تحسین کادر فنی استقلال قرار دارند  مذاکرات اولیه برای جذب این دو آغاز شده است. مسلما جذب این دو ستاره جوان کار دشواری خواهد بود اما هلدینگ خلیج فارس عزم خود را برای بستن بهترین تیم ممکن برای آبی ها جزم کرده است.

اولین خرید مهم پرسپولیس

پیش بینی می شود اولین خرید پرسپولیس در فصل جدید یک مهاجم باشد. مهاجمی که پیش تر در پرسپولیس آقای گل لیگ برتر شد و چند فصلی در خارج از کشور توپ می زد.

اولین خرید پرسپولیس در فصل جدید کسی نیست جز علی علیپور . بازیکنی که ژیل ویسنته اعلام کرد که قراردادش از سوی باشگاه تمدید نخواهد شد.

روزنامه آبولا می‌گوید؛ چند باشگاه به دنبال جذب این مهاجم ۲۸ ساله ‌ایرانی هستند و بازیکن آزاد بودن علیپور شانس او را برای پیدا کردن ‌تیم بیشتر کرده است. این روزنامه می‌گوید احتمال باقی ماندن او در ‌فوتبال پرتغال و پیوستن به باشگاهی پرتغالی بالا است. ‌

علی-علیپور

علیپور دو فصل پیش به ژیل ویسنته پیوست ولی مصدومیت‌های ‌متعدد اجازه نداد او در این تیم به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت ‌بدرخشد. به خصوص مصدومیت تاندون آشیل پای چپ که علیپور در ‌فوریه ۲۰۲۳ با آن مواجه شد و او را ۹ ماه از میادین دور کرد. ‌

باشگاه پرسپولیس پیش از این هم به دنبال جذب علی علیپور بود اما قرارداد این بازیکن با باشگاه ژیل ویسنته مانع از حضورش در اردوی سرخ ها شد. یکی از انگیزه های حضور علی علیپور در تیم پرسپولیس بازگشت به اردوی تیم ملی است و این همان اتفاقی است که پیشتر برای محمد محبی هم رخ داده بود. این بازیکن بعد از حضور قرضی در تیم استقلال بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شد. حضور باشگاه پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا هم می تواند بهانه قانع کننده ای برای بازگشت علی علیپور به تیم پرسپولیس باشد.

سه مهره کلیدی سپاهان در آستانه جدایی!

باشگاه سپاهان که فصل گذشته با کسب مقام سومی در لیگ برتر و حضور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، نمایشی قابل قبول را به نمایش گذاشت، در آستانه فصل جدید با چالشی بزرگ روبرو شده است. رضا اسدی، امید نورافکن و پیام نیازمند سه بازیکن تاثیرگذار این تیم به دلیل مسائل مربوط به سربازی و یا تحصیل در آستانه جدایی از جمع طلایی پوشان اصفهانی قرار دارند.

بلاتکلیفی ۳ ستاره کلیدی: رضا اسدی: هافبک دفاعی سپاهان که یکی از ارکان اصلی تیم در فصل گذشته بود، در حال حاضر مشمول خدمت سربازی شده و بلاتکلیف است. امید نورافکن: هافبک باتجربه و کاپیتان دوم سپاهان نیز به دلیل اتمام معافیت تحصیلی خود باید وضعیت سربازی خود را مشخص کند. پیام نیازمند: دروازه بان باتجربه سپاهان که در سال های گذشته عملکرد درخشانی در این تیم داشته، نیز مشمول خدمت سربازی شده است.

امید-نورافکن-سپاهان

مسئولان باشگاه سپاهان و خود بازیکنان در تلاش هستند تا راه حلی برای حفظ این سه بازیکن کلیدی پیدا کنند. با این حال تاکنون هیچ راه حلی قطعی ارائه نشده و حضور آنها در فصل آینده در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در صورت عدم حل مشکل سربازی و یا تحصیل این ۳ بازیکن، آنها مجبور به ترک سپاهان و پیوستن به یکی از تیم های نظامی حاضر در لیگ برتر یا لیگ دسته دو خواهند شد. ملوان و فجرسپاسی به عنوان دو تیم نظامی حاضر در لیگ، محتمل ترین مقاصد این بازیکنان هستند.

سپاهان پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات، باید در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف گل گهر سیرجان برود. جدایی احتمالی این ۳ بازیکن می تواند ضربه به انسجام تیمی سپاهانی ها در این دیدار حساس وارد کند.

باید منتظر ماند و دید که آیا تلاش های باشگاه سپاهان برای حفظ این ۳ بازیکن به ثمر خواهد رسید یا آنها در فصل جدید راهی تیم های دیگری خواهند شد. جدایی این بازیکنان بدون شک می تواند ضربه بزرگی به سپاهان در مسیر کسب جام و افتخار در فصل آینده باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها