|
کدخبر: 328340

جواهر پرسپولیس در آستانه جدایی

تکلیف نیمکت پرسپولیس برای فصل آینده هنوز مشخص نیست و احتمالاً حتی با وجود قهرمانی، اوسمار لوس ویرا نیز از جمع سرخ‌ها جدا خواهد شد. با این حال هنوز باشگاه پرسپولیس نسبت به تغییر و تحولات اخیر واکنش رسمی نشان نداده است.

فوتبال جواهر پرسپولیس در آستانه جدایی

یکی از مسائل مهمی که در طی روزهای اخیر مورد بحث قرار گرفته است، مربوط به قرارداد اورانوف با باشگاه پرسپولیس در نیم فصل گذشته لیگ برتر است. در این مدت، بحث‌ها و شایعاتی درباره دلایل عدم جذب استون اورونوف توسط جواد نکونام و علی خطیر، وجود داشته است. برخی پیشکسوتان باشگاه نیز این موضوع را به شدت مورد بحث قرار داده‌اند.

افرادی مثل علی سامره سرپرست تیم استقلال در مقطعی از فصل گذشته همچنین علیرضا خانی یکی از اعضای هیئت مدیره مشخص می‌کند که ظاهراً اوستون اورونوف همراه با جلال الدین ماشاریپوف دو بازیکنی بودند که از سوی مدیر برنامه‌ مشترکشان به باشگاه استقلال و جواد نکونام معرفی شده ولی سرمربی استقلال تنها یکی از آنها را انتخاب و جذب تیمش کرد.

در این میان برخی افراد نزدیک به باشگاه استقلال حتی خبر از نوشتن پیش قرارداد اوستون اورونوف با استقلال توسط علی خطیر نیز خبر می‌دهند و می‌گویند این پیش قرارداد که در دو نسخه بوده یک برگ از آن هنوز هم در داخل باشگاه یا نزد خود علی خطیر وجود دارد و نسخه دومش نزد مدیربرنامه‌های اورونوف است که می تواند آن را بعنوان سند ادعای علی سامره در اختیار رسانه‌ها قرار بدهد.

ظاهرا در آن پیش قرارداد عنوان شده بوده که اورونوف به مدت یک سال و نیم با باشگاه استقلال قرارداد ببندد اما گفته می‌شود که جواد نکونام بنا به دلایلی که قطعاً برای خودش مهم بوده از جذب این بازیکن صرف نظر کرده و به باشگاه گفته که او را نمی‌خواهد.

حالا این موضوع به یکی از سوالات هواداران استقلال تبدیل شده که متن این پیش قرارداد کجاست. گروهی از افراد شاغل در باشگاه استقلال که حالا دیگر سمتی در این مجموعه ندارند معتقدند نسخه اصلی متن و رونوشت این پیش قرارداد در اختیار علی خطیر مدیرعامل برکنار شده باشگاه استقلال است که چندی قبل پس از حضور مالکان جدید باشگاه استقلال با یک ائتلاف غیر منتظره از سوی برخی افراد داخل باشگاه از این مجموعه کنار گذاشته شد.

اوسمار-مربی-پرسپولیس

همه‌چیز درباره تمدید قرارداد اوسمار ویرا با پرسپولیس

نیمکت پرسپولیس برای فصل آینده تکلیف مشخصی ندارد و شاید با وجود قهرمانی، اوسمار لوس ویرا هم از جمع سرخ‌ها جدا شود.

اوسمار ویرا کارش را با کلی انتقاد در پرسپولیس شروع کرد ولی رفته رفته با نتایج فوق العاده‌ای که گرفت و همچنین سبک بازی تماشاگرپسند تیمش باعث شد تا مخالفان اوسمار به موافقان او تبدیل شوند.تیم اوسمار به دراماتیک‌ترین شکل ممکن موفق شد استقلال را در کورس قهرمانی جا بگذارد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

از مدت‌ها قبل و وقتی که هنوز بازی‌های لیگ در جریان بود، ماجرای تمدید قرارداد اوسمار پیش آمد و باشگاه پرسپولیس با توجه به استقبال هواداران و نتایجی که مربی برزیلی گرفته بود، در پی توافق با اوسمار برای تمدید قرارداد با اوسمار بود و از او برنامه گرفت. اوسمار چند جلسه قبل از پایان لیگ و بعد از قهرمانی با مدیران پرسپولیس برگزار کرد ولی آینده‌اش در پرسپولیس نامشخص است. قرار است اوسمار طی روزهای آینده پاسخ نهایی را به مدیران پرسپولیس در مورد تمدید قراردادش بدهد. با این حال طی روزهای اخیر اتفاقتی رخ داد که شاید باعث دور شدن مربی برزیلی از نیمکت پرسپولیس شود. ماجرایی که از مصاحبه بیرانوند با عادل فردوسی پور زده شد و گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی مدعی شد اوسمار فصل بعد در پرسپولیس نخواهد ماند.

در این گزارش ماجرای تمدید قرارداد ویرا با پرسپولیس را بررسی می‌کنیم.

اوسمار-پرسپولیس

قرارداد اوسمار به کمک یحیی گل‌محمدی برای یک فصل ۱۲۰ هزار دلار بود. باشگاه پرسپولیس بعد از انتخاب او به عنوان سرمربی، ۱۰۰ هزار دلار روی قراردادش گذاشت و مبلغ قرارداد اوسمار با پرسپولیس در فصلی که گذشت به ۲۲۰ هزار دلار رسید. البته اوسمار بابت قهرمان کردن پرسپولیس پاداش ویژه‌ای هم دریافت خواهد کرد و به مبلغ قراردادش اضافه خواهد شد. باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد اوسمار به او پیشنهاد ۴۵۰ هزار دلاری برای یک فصل داده ولی اوسمار پول بیشتری برای فصل آینده درخواست کرد. پرسپولیسی‌ها برای راضی نگه داشتن سرمربی تیمشان مبلغ پیشنهادی را به ۵۰۰ هزار دلار رساندند ولی این مبلغ هم منجر به عقد قرارداد نشد.

اوسمار قرارداد ۲ ساله می‌خواهد!

باشگاه پرسپولیس به اوسمار پیشنهاد تمدید قرارداد یکساله داد ولی سرمربی برزیلی قرارداد دو ساله می‌خواهد. موضوعی که مدیران پرسپولیس خیلی مخالفتی با آن ندارند ولی برای سال دوم یکسری شروط برای اوسمار در نظر گرفتند تا در صورت موافقت و رسیدن به خواسته‌های باشگاه، قرارداد اوسمار برای سال دوم یعنی لیگ بیست و پنجم به صورت خودکار تمدید شود. اصلی‌ترین شرط مدیران پرسپولیس برای تمدید قرارداد خودکار اوسمار گرفتن حداقل یک جام برای فصل آینده است.

بازیکنان پرسپولیس رابطه بسیار خوبی با اوسمار دارند و قطعا می‌خواهند برای فصل بعد هم او روی نیمکت تیمشان بنشیند. با این حال اتفاقات روزهای اخیر و ترک ایران بدون تمدید قرارداد توسط اوسمار باعث شد تا آن‌ها در خصوص ماندن اوسمار دچار تردید شوند و آینده مرد برزیلی در پرسپولیس کاملا نامشخص باشد.

یکی از دغدغه‌های اوسمار برای ماندن در پرسپولیس حضور خانواده اش در ایران بود. همچنین اوسمار در جلسه با مدیران پرسپولیس درخواست کرد تیمی قدرتمند برای حضور در لیگ نخبگان آسیا بسته شود. موضوعی که با موافقت مدیران پرسپولیس همراه شد و مدیران این باشگاه در همه صحبت‌هایشان مدعی شدند شرایطی را فراهم خواهند کرد که اوسمار در پرسپولیس بماند و قراردادش را تمدید کند.

اوسمار قبل از ترک ایران و در آخرین جلسه‌ای که با مدیران پرسپولیس برگزار کرد، مدعی شد که همسرش بیمار است و باید در ابتدا شرایط او را بررسی کند و سپس برای تمدید قرارداد با پرسپولیس پاسخ نهایی را اعلام کند. این درحالیست که بعضی‌ها مدعی هستند اوسمار یک پیشنهاد بسیار خوب از لیگ قطر دریافت کرده و بعد از قهرمانی با پرسپولیس این پیشنهاد به دستش رسیده است. پیشنهادی که از نظر مالی قابل مقایسه با پرسپولیس نیست. همسر مرد برزیلی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند ولی حال کلی او مساعد است و خطری همسر اوسمار را تهدید نمی‌کند. با این حال مشخص نیست دلیل اصلی اوسمار برای بلاتکلیف گذاشتن پرسپولیس به ماجرای بیماری همسرش برمی‌گردد و یا اینکه پای پول و پیشنهاد سنگین قطری‌ها در میان است.

منبع: خبر ورزشی
  • ناشناس ارسالی در

    اقا ذات کار در پرسپولیس اینجوره، ماشاریپ وف بده پرسپولیس، بهتر از اورونوف می درخش ه،
    اورونوف برای استقلال، یه توپ ن میتونه از کسی رد کنه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها