|
کدخبر: 329539

رفیق فابریک طارمی در راه استقلال

ستاره بوشهری فوتبال ایران، یکی از جدی ترین گزینه های باشگاه اسقلال محسوب می شود. هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک این باشگاه، قصد دارد با جذب قایدی بمب نقل و انتقالات تابستانی را منفجر کند و از رقبا پیشی بگیرد.

فوتبال رفیق فابریک طارمی در راه استقلال

با هدف تشکیل یک تیم قدرتمند برای فصل آینده، باشگاه استقلال قصد دارد به نظر جواد نکونام، تعداد زیادی از ستارگان را در نظر بگیرد. با این حال، قیمت این بازیکنان در بازار نقل‌وانتقالات به حدی بالا است که تقریباً غیرممکن است آنها به استقلال منتقل شوند. مهدی قایدی، مامه تیام، علی قلی‌زاده، علی کریمی و ... تنها چند نمونه از این بازیکنان هستند.

مهدی قایدی یکی از سرشناس‌ترین بازیکنانی است که استقلالی‌ها سراغ آنها رفته‌اند. باشگاه شباب الاهلی امارات برای رضایت‌نامه بازیکن سابق استقلال مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ میلیون دلار تعیین کرده‌ است که با فرض دلار ۵۹ هزار تومانی بازار آزاد، چیزی در حدود ۲۰۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

ارزش قایدی در سایت ترانسفرمارکت یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که به پول ایران معادل ۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. بنابراین، جذب این بازیکن برای استقلال حدود ۲۹۵ میلیارد تومان آب می‌خورد.

مهدی-قایدی

مامه تیام دیگر بازیکن سابق استقلال است که در لیست بازیکنان خارجی قرار دارد. او که نیم‌فصل دوم سال گذشته در تیم پندیک‌اسپور ترکیه بازی می‌کرد به پیشنهاد دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری پاسخ منفی داده است. در واقع، رقم پیشنهادی تیام بالای ۱۴۷ میلیارد تومان است. تیام که سابقه بازی در استقلال را دارد، در سال‌های اخیر در لیگ ترکیه حضور داشته است.

مامه-تیام

علی قلی‌زاده بازیکن لخ پوزنان لهستان که فصل گذشته به دلیل مصدومیت فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکرد، برای جدایی‌اش از این تیم باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار پرداخت شود که به پول ایران معادل ۱۰۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.

براساس این گزارش، جذب این سه بازیکن به غیر از قلی‌زاده چیزی حدود ۵۴۸ میلیارد تومان برای استقلال هزینه خواهد داشت. هلدینگ خلیج فارس برای جذب یکی از بازیکنان یادشده به خصوص قایدی تمایل زیادی دارد، اما سقف بودجه تعیین‌شده از سوی سازمان لیگ برای باشگاه‌ها، انتقال چنین بازیکنی را سخت می‌کند.

با این حال، از استقلال خبر می‌رسد که هلدینگ خلیج فارس درصدد آن است که هر طور شده قایدی را به استقلال بازگرداند، اتفاقی که دو فصل پیش نیز افتاده بود و این بازیکن به‌صورت قرضی از شباب الاهلی به استقلال برگشت، اما با توجه به سقف قرارداد تعیین شده، به نظر می‌رسد انتقال قایدی کار دشواری خواهد بود. شرکت هلدینگ خلیج فارس در حال رایزنی با شباب الاهلی امارات است تا رقم رضایت‌نامه را کاهش دهد. استقلال رقیب سختی مثل الاتحاد کلبا امارات دارد، تیمی که قایدی فصل گذشته به‌صورت قرضی در آن بازی کرد.

با توجه به لغو قانون ممنوعیت گرفتن بازیکنان قرضی از سوی سازمان لیگ (بند ۹ ماده ۳۶ دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال برای فصول ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۶)، هلدینگ احتمال دارد حداقل به جای جذب قطعی قایدی بتواند این بازیکن را قرضی به خدمت بگیرد.

باشگاه-استقلال

بازیکنان مازاد استقلال چه کسانی هستند؟

به نظر می‌رسد با شروع فصل نقل و انتقالات جدایی حداقل ۴ بازیکن از این تیم قطعی است.

استقلال برای جذب بازیکنان با کیفیت باید لیستش را خالی کند و با این شرایط جدایی چند بازیکن از جمع آبی پوشان قطعی است.

به نظر می‌رسد با شروع فصل نقل و انتقالات آرمان رمضانی، پیمان بابایی، میلاد فخرالدینی و جعفر سلمانی نفراتی هستند که از استقلال جدا خواهند شد.

البته با توجه به اینکه استقلال در پست‌های زیادی نیاز به جذب بازیکن دارد، احتمالا نفرات دیگری به این لیست اضافه خواهند شد اما آنچه مسلم است تا این لحظه جدایی این بازیکنان قطعی است.

استقلال به دنبال ساخت تیمی قدرتمند است و گفته می‌شود آبی‌ها به دنبال جذب چند بازیکن با کیفیت هستند تا امکان رقابت در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا را داشته باشند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها