|
کدخبر: 330180

بازگشت نورچشمی یحیی به پرسپولیس

بعد از مشکلاتی که دربارهٔ فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند به وجود آمد، این بازیکن یکبار دیگر پشیمانی خود را اعلام کرده و درخواست بازگشت داده است. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که پس از دوران محرومیت به باشگاه بازگشت، اکنون با سؤالی مواجه است که آیا برنامه‌ریزی خاصی در خصوص پرداخت طلب بیرانوند انجام شده است تا احتمال بروز ناخشنودی و اقدامات عاطفی از سوی او کاهش یابد؟

فوتبال بازگشت نورچشمی یحیی به پرسپولیس

در این روزها شایعاتی دربارهٔ باشگاه پرسپولیس در حال گسترش است که نشان می‌دهد یک مدیر و یک کارمند باشگاه به رضا درویش، مدیرعامل، مشورت داده‌اند که مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طلب علیرضا بیرانوند، بدون دریافت پاداش‌ها (که مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است)، پرداخت شود تا بیرانوند به دلایلی ناراحت شده و اقدامی احساسی انجام دهد. شنیده می‌شود که آن دو که به نظر می‌رسد از واکنش‌های احساسی بیرانوند مطمئن بودند، با دادن چنین مشورت‌هایی به مدیرعامل باشگاه، او را ترغیب به اتخاذ چنین تصمیمی کرده‌اند.

اینکه رضا درویش پس از مشورت با معاونت حقوقی باشگاه و اضافه کردن یک الحاقیه به قرارداد علیرضا بیرانوند چرا حاضر شده چنین اقدامی انجام بدهد نیز یکی از سوالات بزرگ در ذهن هواداران و البته مجموعه تیمی پرسپولیس است که باعث شد علیرضا بیرانوند نسبت به آن یک رفتار عجولانه داشته و قراردادش را فسخ کند.

علی-بیرانوند

کارنامه درخشان بیرو با پرسپولیس

حضور ۶ ساله علیرضا بیرانوند در تیم پرسپولیس و کسب ۶ عنوان قهرمانی ظرف همین مدت باعث شده تا همچنان برخی از طرفداران تیم و پیشکسوتان به ارزش‌های این بازیکن صحه بگذارند و او را یکی از عوامل مؤثر در راه کسب قهرمانی‌های متوالی سالهای گذشته این تیم بدانند.

اما سه شنبه ۱۲ تیر که گفته می‌شد قرار است بیرانوند با تراکتور تمام کند، عنوان شد که او بار دیگر از طریق وکیلش به باشگاه پیام داده که فسخ غیرقانونی را پذیرفته و می‌خواهد با ادامه همکاری با پرسپولیس ضمن تلافی اتفاقات اخیر همچنان با لباس پرسپولیس در لیگ برتر حضور داشته باشد.

یادآور می‌شود؛ قرارداد او با پرسپولیس در فصل گذشته (با اینکه دروازه‌بان اول تیم ملی است) ۱۵ میلیارد تومان بوده که برای تمدید در فصل جدید با احتساب افزایش ۲۰ درصدی آن را به مبلغ حدودی ۱۹ دمیلیارد تومان افزایش می‌دهد که در قیاس با قرارداد دروازه‌بانانی که این روزها به پرسپولیس پیشنهاد می شوند حداقل ۶ میلیارد کمتر است.

با وجود بیرانوند جذب گلر خارجی غیرممکن است

از سوی دیگر برخی افراد نزدیک به باشگاه پرسپولیس عنوان می‌کنند کسانی که زمینه‌ساز دلخوری بیرانوند شده و درویش را تشویق کردند تا برخلاف میلش در پرداخت پول به او عدد مورد نظرش را پرداخت نکند، دنبال جذب دروازه‌بان از خارج و دریافت حق دلالی‌شان بوده‌اند. اقدامی که در صورت تحقق، سود چند میلیاردی به جیب عده ای واریز می کند.

موضوعی که گفته می شود درویش روحش هم از آن بی‌خبر است. شایعاتی که هیچ یک تأیید نشده و تنها این روزها پیرامون موضوع داغ دروازه‌بانی پرسپولیس در دوران پس از بیرانوند (اگر در تیم نماند) مطرح می‌شود.

آخرین خبر از باشگاه پرسپولیس در همین باره حاکی از آن است که رضا درویش چراغ سبز کمرنگی رو به بیرانوند روشن کرده و این احتمال که او در تیم بماند زیاد شده است. ابراز پشیمانی و اذعان به اشتباه در فسخ قرارداد از سوی بیرانوند شاید موجب شود تا اتفاقاتی در ادامه رخ بدهد که دروازه‌بان تیم ملی بدنبال تحقق آن است.

ترابی-اورونوف

پیشنهاد جدید برای ستاره پرسپولیس

باشگاه سپاهان خواهان جذب اوستون اورونوف ستاره پرسپولیس شده است. بدون تردید یکی از بهترین خارجی‌های تاریخ لیگ برتر، اوستون اورونوف وینگر ازبکستانی پرسپولیس است. ستاره ۲۴ ساله پرسپولیس که در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل راهی پرسپولیس شد، آنقدر درخشید که یکی از اصلی ترین عوامل پرسپولیس در راه قهرمانی مجدد در لیگ برتر بود. این ستاره تکنیکی سال آینده هم با پرسپولیس قرارداد دارد و بند فسخی هم در قرارداد این بازیکن وجود ندارد.

با این حال عملکرد اوستون طوری درخشان بود که هر روز به جمع مشتریان این بازیکن اضافه می‌شود. به غیر از الاتفاق عربستان که بر اساس اعلام رسانه‌های این کشور مشتری جدی اورونوف به حساب می‌آید، حالا شایعه شده سپاهان هم یکی دیگر از تیم‌هایی است که به شدت به دنبال خرید اورونوف از پرسپولیس است و در این راه پیشنهاد جالبی هم به پرسپولیس داده است. شایعه شده باشگاه سپاهان برای جذب اورونوف پیشنهاد داده که ۳ بازیکن تیمش را به سرخ پوشان پایتخت خواهد داد تا ستاره ازبکستانی پرسپولیس را به خدمت بگیرد.

پیام نیازمند، فرشاد احمدزاده و رضا شکاری ۳ ستاره سپاهان هستند که این باشگاه برای جذب اورونوف پیشنهاد داده و می‌خواهد در ازای جذب اورونوف آن‌ها را به پرسپولیس بدهد. احمدزاده یکی از بازیکنان مدنظر پرسپولیس به حساب می‌آید که با این باشگاه به توافق هم رسیده ولی به دلیل مشکلات مربوط به رضایتنامه هنوز نتوانسته پرسپولیسی شود. نیازمند هم با توجه به جدایی بیرانوند از پرسپولیس پیشنهاد جالبی بود که بتواند پرسپولیسی‌ها را راضی به انجام این معامله کند.

آخرین نفر هم رضا شکاری بود که چند سال مورد توجه پرسپولیس قرار داشت ولی نتوانست راهی این تیم شود. در واقع اگر چنین پیشنهادی از سوی سپاهان داده شده باشد، آن‌ها دقیقا دست روی نقاط ضعف پرسپولیس گذاشتند و خیلی دقیق پست‌های مختلف این تیم را بررسی کردند. حال باید دید واکنش دو باشگاه به این شایعه که به صورت جدی در شهر پیچیده چیست و آیا باشگاه پرسپولیس حاضر است فوق ستاره خود را در ازای گرفتن ۳ بازیکن سپاهان از دست بدهد یا خیر. 

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها