|
کدخبر: 331993

استقلال با مغز متفکر توافق کرد

در اخبار اخیر، گزارش شده که باشگاه استقلال تهران از جذب هافبک سابق خود ناامید شده است. به نظر می‌رسد استقلالی‌ها در حال مذاکره با دیدیه اندونگ، هافبک فصل گذشته تیم الریاضی عربستان هستند و در این زمینه به توافق‌های خوبی نیز رسیده‌اند. این خبر نشان می‌دهد که باشگاه استقلال به دنبال تقویت خط میانی خود است و امیدوار است با جذب دیدیه اندونگ، بتواند این بخش از تیم را تقویت کند. با توجه به سطح بازی دیدیه اندونگ در فصل گذشته، این انتقال می‌تواند به نفع استقلال باشد و به آنها در رقابت‌های پیش رو کمک کند.

فوتبال استقلال با مغز متفکر توافق کرد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مدیران باشگاه استقلال تهران از جذب علی کریمی، هافبک سابق خود ناامید شده‌اند. به همین دلیل، این باشگاه به دنبال جذب دیدیه اندونگ، هافبک فصل گذشته تیم الریاضی عربستان است تا بتواند خط میانی تیم خود را تقویت کند.

ظاهراً علت اصلی این امر، بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه کایسری اسپور ترکیه است که باعث شده این باشگاه رضایتنامه علی کریمی را صادر نکند. در نتیجه، مدیران استقلال مجبور شده‌اند گزینه‌های خارجی را بررسی کنند و در نهایت مذاکره با دیدیه اندونگ را آغاز کرده‌اند.

این انتقال می‌تواند به تقویت خط هافبک استقلال کمک کند و آنها را در رقابت‌های پیش رو یاری دهد. باید دید که آیا مذاکرات با اندونگ به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

وضعیت نقل و انتقالات استقلال به گونه‌ای است که انگار نه مدیریت باشگاه قوانین را می‌دانند و نه کادرفنی. جنجال جذب بازیکن خارجی در استقلال به اوج خود رسیده است. از بیرون اینگونه به نظر می‌رسد نوعی جنگ سهم خواهی میان کادرفنی و مدیریتی برقرار است چون هرکدام از طرفین سعی می‌کند گزینه‌های مطلوب خودش را وارد تیم کند و انگار تنها چیزی که اهمیت ندارد، وضعیت استقلال است.

درحالی با جذب دو بوسنیایی کم نام و نشان نقل و انتقالات آبی‌ها کلید خورد، حالا فهرست خارجی‌های تیم بیش از حد مجاز هم بازیکن دارد اما جواد نکونام به شدت دنبال اضافه کردن سه بازیکن خارجی دیگر است و قصد دارد با مانور روی رزومه آنها، فشار افکار عمومی روی باشگاه را بیشتر کند. اما مساله اینجاست که آبی‌ها همین حالا هم در یک بحران تمام عیار به سر می‌برند و نمی‌توانند راه حلی پیدا کنند.

کوین-یامگا

در استقلال چه خبر است؟

کوین یامگا، منتظر محمد، رافائل سیلوا، جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو بازیکنان خارجی هستند که از فصل گذشته در فهرست تیم حضور دارند و باید به آنها ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ را هم اضافه کرد. پس یعنی همین حالا هم استقلال قانون ۱ + ۵ بازیکن خارجی را نقض کرده و باید یک بازیکن را از این جمع خارج کند. ماشاریپوف، بلانکو و سیلوا که جزو بازیکنان اصلی تیم محسوب شده و نیتی برای کنار گذاشتن شان وجود ندارد. منتظر محمد هم همانطور که خبر دادیم، بدون دریافت مبلغ قرارداد دو فصل آینده‌اش از تیم جدا نمی‌شود. وضعیت کوین یامگا هم مشخص است؛ او یک قرارداد ۵۵۰ هزار دلاری دارد و از آنجایی که دلیل موجهی برای کشیدن قلم قرمز روی نامش وجود ندارد، استقلال یا باید این عدد را به وی پرداخت کند یا مثل الان که در ترکیه حضور دارد، او را در لیست نگه دارد. نیت نکونام فسخ قرارداد با بازیکنان بوسنیایی است که آنها هم محال است به همین راحتی و بدون دریافت مبلغی قابل توجه از تیم بروند.

رضاییان-و-سمیعی

تبعات فسخ با پرداخت پول

چندی پیش فرشید سمیعی تقاضای افزایش سقف بودجه باشگاه استقلال را ارائه داد اما با مخالفت رضا درویش در جلسه مشترک، خواسته مدیرعامل استقلال وتو شد. این موضوع نشان می‌دهد آبی‌ها از لحاظ هزینه‌ نزدیک به سقف هستند ولی فعالیتشان در نقل و انتقالات هنوز به پایان نرسیده است. نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است در صورت پرداخت هرگونه وجه به هرکدام از خارجی‌ها برای جلب رضایت آنها در مسیر فسخ، مبلغ فوق به مخارج تیم اضافه شده و در قانون سقف قرارداد لحاظ می‌شود. در این شرایط استقلالی‌ها باید هرطور شده بازیکنان مازادشان را راضی کنند بدون گرفتن پول از تیم جدا شوند اما آیا این اتفاق رخ می‌دهد؟ بسیار بعید به نظر می‌رسد!

جواد-نکونام

جواد هم وارد عمل شده است

با وجود همه شرایطی که توضیح دادیم، جواد نکونام نمی‌خواهد بی‌خیال اضافه کردن بازیکن خارجی شود و انگار برایش مهم نیست اول باید تکلیف این لیست سرریز شده مشخص شود و بعد به فکر اضافه کردن چهره غیر ایرانی به ترکیب باشد. گویا حضور گائل کاکوتا مراحل پایانی‌اش را می‌گذراند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باید وینگر اسبق چلسی و اخیر آمیان را استقلالی بدانیم. از آن طرف نکونام به شدت روی جذب ایوان آلخو اصرار دارد و امروز هم خبر رسید کادرفنی مستقیما با دیدیه اندونگ هافبک فصل گذشته الریاضی عربستان تماس گرفته که او را راضی به حضور در ایران کند. اگر همه اهداف سرمربی تیم که خیلی هم روی موثر بودن آنها مانور می‌دهد جذب شوند، آنگاه استقلال به جای ۱ + ۵ بازیکن، ۲ + ۸ خارجی خواهد داشت! در این گیر و دار نه نکو حاضر است کوتاه بیاید و نه مدیران باشگاه توانایی حل و فصل چنین معضل بزرگی را دارند.

منبع: خبر ورزشی
  • امیر ارسالی در

    ارع چون استقلال از حمایت دولت برخوردار ن یست رقیب تیم لنگ حکومتی هست پارسال سقف ر د کردن با سپاهان چه اتفاقی افتاد امتیازه ای کسر شده بود برگردنندن فوتبال فساد گرف ته قانون برا تیم مردمی استقلاله برا بقیه قانون مالیده هست نه سربازی میرن نه جریم ه نه محرومیتی ووووو

  • علی ارسالی در

    این اقا می خواهد هر چه اجنبی است بیارد ا ستقلال پس بازیکنهای ایرانی چکار کنند اگر اینکاره بود که اتوبوسی بازیکن‌نمی گرفت اخه در اصل چیزی بلد نیست می خواهد به زور بازیکن خارجی نتیحه بگیره انم محال است

  • Aki ارسالی در

    وقتی همه دنبال سهم خواهی هستن و اصلا وضع یت تیم استقلال براشون مهم نیست نتیجه اش همین میشه که الان است اخه باید بازرسی بی اد وسط ومشخص کنه روی چه حسابی مدیران این ۲تا بوسنیایی راخریدن باید بازرسی مشخص کن ه چرا،/

  • انگ اسپ پالمر ارسالی در

    قهرمان 💙💙💙💙💙💙💙

  • پژمان ارسالی در

    صحبتش نیست.اون سال که پنالتی ردونلدو گرف ت سید حسین رکورد کلینشیت سریالی .یعنی با زی های پشت هم.تاریخ ایران که دست شادروان حجازی بود را ازان خودش کرد که دیگه کسی این کارو نکرده.مگه این اتفاق واسه یه انس ان چند بار میوفته.؟ ولی اون سال بیرانوند و بهترین دروازه بان کردند بخاطر پنالتی کریس.پس هر دروازه بانی که پنالتی رونالدو گرفته باید دسکش طلا هر لیگی که هست و به اون بدن. سید خیلی از این لیگ طلبکاره.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها