|
کدخبر: 332022

بمب استقلال همه را دور زد!

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند که استقلال در حال مذاکره برای انتقال به یکی از تیم‌های این کشور است. به منظور تقویت نیروهای حمله خود، استقلال به دنبال جذب گائل کاکوتا، وینگر تکنیکی فرانسوی بازیکنی که سابقه بازی برای چلسی را در کارنامه‌اش دارد، رفت. این بازیکن از مدت‌ها قبل با مدیران استقلال مذاکرات خود را آغاز کرده بود و توافقات لازم بین دو طرف به انجام رسیده است.

فوتبال بمب استقلال همه را دور زد!

وینگر سابق تیم چلسی که در ۶ فصل اخیر در تیم‌های لنس و آمیان حضور داشته است، مذاکرات مثبتی با باشگاه استقلال انجام داده است و حتی خبرهای غیررسمی نشان می‌دهد که این بازیکن تجربه‌دار قراردادی با استقلال امضا کرده است. با این حال، کاکوتا باید ابتدا تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارد و سپس قرارداد خود را امضا کند.

همان طور که چند روز قبل در گزارشی اختصاصی اعلام کردیم، کاکوتا در مصاحبه ای مدعی شده بود که مصدومیت کهنه دارد و  همین موضوع باعث شد تا مدیران استقلال برای عقد قرارداد با گائل کاکوتا سختگیری انجام دهند. طی روزهای گذشته خبر آمد که باشگاه استقلال از خرید جدید خود در ترکیه رونمایی خواهد کرد و حتی خبر رفتن این بازیکن به ترکیه هم منتشر شد.

با این حال رسانه‌های ترکیه در خبری اختصاصی اعلام کردند باشگاه آمداسپور این کشور قصد دارد کاکوتا را از استقلال‌هایجک کند و دلیل سفر این ستاره به ترکیه مذاکره و عقد قرارداد با این تیم ترکیه ای است. این درحالی است که استقلالی‌ها مدعی بودند با این بازیکن به توافق کامل رسیدند و در اردوی ترکیه از این بازیکن رونمایی خواهند کرد.

 اینکه خبر  چند رسانه ترک تا چه حد صحت دارد، مشخص نیست. با این وجود باید منتظر ماند و دید که کاکوتا بالاخره چه زمانی و با چه تیمی قرارداد خواهد بست و واکنش مدیران استقلال و شخص جواد نکونام به این موضوع چه خواهد بود.

ایفمارک مدارک پزشکی ارسالی از کلینیک ترکیه درخصوص تست پزشکی کاکوتا را مورد تایید قرار نداد.

استقلال در حال برگزاری اردوی آماده سازی پیش فصل در کشور ترکیه بود و قرار بود در همان کشور، از خرید کاکوتا به صورت رسمی رونمایی شود. رونمایی ای که در گرو موفقیت آمیز بودن تست های پزشکی بود. با این حال ایفمارک مدارک پزشکی این بازیکن را رد کرده است.

گائل-کاکوتا

طی یک ساعت اخیر این شایعه در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که کاکوتا در تست های پزشکی مردود شده، اما این شایعه صحت ندارد. حقیقت این است که مدارک پزشکی او از سوی ایفمارک تایید نشده و کاکوتا باید دوباره تست بدهد. یعنی گائل کاکوتا در تست پزشکی مردود نشده است بلکه مدارک پزشکی او مورد تایید ایفمارک قرار نگرفته.

گویا باشگاه استقلال در یک کلینیک متفرقه از کاکوتا تست پزشکی گرفته و مدارک پزشکی این بازیکن به زبان ترکی برای ایفمارک ایران ارسال شده است. این مدارک از سوی متخصص قلب ایفمارک مورد تایید قرار نگرفته چرا که نتیجه تست پزشکی باید به زبان انگلیسی باشد و همچنین باید در کلینیکی انجام شود که از سوی فیفا و فدراسیون فوتبال ترکیه مورد تایید قرار گرفته باشد.

حال تنها راه باشگاه استقلال برای نهایی کردن خرید کاکوتا این است که بازیکن را به یک آزمایشگاه معتبر در استانبول ببرند و پاسخ آزمایش را به زبان انگلیسی برای ایفمارک ارسال کنند تا در صورت نبود مشکل، ایفمارک تاییدیه سلامت این بازیکن را به استقلال بدهد.

راه دیگر هم این است که استقلال کاکوتا را به ایران بفرستد تا این بازیکن تست های پزشکی را در ایران انجام دهد. کاکوتا اما در حال حاضر نمی خواهد به ایران بیاید و تا دقایقی دیگر، پشت پرده این تصمیم او را شرح می دهیم.

جواد-نکونام

این استقلال با تیم فصل قبل قابل مقایسه نیست

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال گفت: تمام خریدهای استقلال، باب میل سرمربی این تیم بوده است.

سعید مراغه چیان درباره شرایط استقلال در نقل و انتقالات تابستانی گفت: اوضاع به دلخواه سرمربی بوده و هرکسی که آقای نکونام خواسته را برایش گرفته اند. تیم خیلی بهتر از فصل قبل شده است، امیدوارم سال خوبی باشد و امسال تیم تهاجمی بازی کند و در نهایت قهرمان شود.

او در مورد اینکه از نظر خودش خریدها مفید بوده اند یا نه هم گفت: ببنید خیلی از بازیکنان در تیم های دیگر شاخص بودند ولی در استقلال و پرسپولیس فضا فرق دارد و نتوانستند خودشان را با شرایط تیم هماهنگ کنند. نمی دانم این بازیکنان در استقلال و پرسپولیس جواب می دهند ولی مهم است از نظر تاکتیکی هماهنگ شوند. باید بگویم تمام بازیکنانی که جذب شدند در تیم هایشان بازیکنان شاخصی بودند.

مراغه چیان در مورد خرید ۲ بازیکن بوسنیایی بدون هماهنگی با نکونام هم گفت: من هم شنیده ام یکی مانده و و یکی را رد کرده اند. حیف شد یامگا خیلی خوب بود و خروج نام او از لیست اتفاق دردناکی است. البته دلیل نمی شود بازیکن بوسنیایی که جذب شده بازیکن بدی باشد و البته این هم دلیل نمی شود بازیکن خارجی کارنامه دار حتما در ایران درخشش داشته باشد.

پیشکسوت استقلال در پایان گفت: مهدی طارمی خیلی در خارج از ایران مثمر ثمرتر از تیم ملی است چون در کشورهای اروپایی فضا بیشتر است. امیدوارم بازیکنان خارجی بتوانند هرچه زودتر هماهنگ شوند. بلانکو فصل قبل خوب بود و ماشاریپوف هم مفید بوده است و امیدوارم خریدهای جدید استقلال هم همین شرایط را داشته باشند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها