|

خداحافظی کاپیتان پرسپولیس از فوتبال | شیرینی برد تلخ شد!

پنجم مهرماه سال ۱۳۷۰، در فاصله بین دو نیمه بازی ایران و الجزایر، محمد پنجعلی، کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان، در یک مراسم ویژه با بازی‌های ملی خداحافظی کرد و جای خود را در خط دفاع ایران به نادر محمدخانی، دیگر مدافع پرسپولیسی، واگذار نمود.

فوتبال خداحافظی کاپیتان پرسپولیس از فوتبال | شیرینی برد تلخ شد!

در پنجم مهرماه سال ۱۳۷۰، بیش از ۹۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی گرد هم آمده بودند تا بازی رفت جام بین قاره‌ای بین ایران و الجزایر را مشاهده کنند. این دیدار تاریخی با پیروزی شیرین ایران به پایان رسید.

پیروزی به لطف درخشش دو ستاره استقلال

تیم ملی در حالی با هدایت علی پروین به میدان رفت که فرشاد پیوس مهاجم اول آن زمان پرسپولیس و فوتبال ایران به خاطر مصدومیت نتوانست در آن بازی حضور پیدا کند ولی صمد مرفاوی فوروارد استقلالی تیم ملی به خوبی خلاء نبودن فرشاد را پر کرد. ایران با نتیجه ۲ بر یک الجزایر را شکست داد و مرفاوی هر دو گل ما را به ثمر رساند.

اگرچه درخشش صمد مرفاوی در آن بازی غیرقابل‌انکار است ولی بدون هیچ تردید بهترین بازیکن ایران در آن مسابقه مجید نامجومطلق بود. هافبک خلاق و تکنیکی استقلال که یک‌نفره به قلب خط دفاعی الجزایر می‌زد و آن‌ها را به معنای واقعی کلمه کلافه کرده بود. دقیقا پس از همان مسابقه بود که مقدمات حضور آقامجید در لیگ فرانسه فراهم شد اما یک هفته بعد مصدومیتی شدید گریبان‌گیر نامجومطلق شد تا رویای حضور در لوشامپیونه برایش رنگ ببازد.

پنجعلی-پرسپولیس

خداحافظی کاپیتان پرسپولیس

در بین دو نیمه بازی ایران و الجزایر اتفاق دیگری هم به وقوع پیوست. محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان طی مراسمی خاص با بازی‌های ملی وداع کرد و جای خود در قلب دفاع ایران را به نادر محمدخانی، دیگر مدافع پرسپولیسی ما داد.

پنجعلی از نیمه دوم دهه ۵۰ تحت عنوان یک بازیکن جوان به اردوی تیم ملی فراخوانده شد و درخشش او در ترکیب این تیم باعث شد تا حتی به تیم منتخب ستارگان آسیا هم دعوت شود.

منبع: ایلنا
کدخبر: 335814

ارسال نظر