|

اختصاصی گسترش نیوز؛

سلطان دربی ها به استقلال پیوست

پس از برکناری جواد نکونام و بازگشت سهراب بختیاری زاده به استقلال به عنوان سرمربی موقت، حالا تمام تمرکز مدیران باشگاه روی انتخاب سرمربی خارجی معطوف شده است. چندین گزینه مطرح در لیست هلدینگ خلیج فارس قرار دارند و طبق اعلام پژمان ماندگاری، سکاندار جدید آبی های پایخت تا پایان هفته به طور رسمی معرفی خواهد شد. فارغ از بحث انتخاب سرمربی، این روزها اخباری مبنی بر بازگشت قریب الوقوع مرد محبوب آبی ها شنیده می شود که این امر می تواند موجبات شادی و رضایت هواداران استقلال را فراهم کند. توافقات اولیه میان طرفین حاصل شده و حالا کار روی جزییات باقی مانده است.

فوتبال سلطان دربی ها به استقلال پیوست

گسترش نیوز - سهیل مافی: باشگاه استقلال روزهای متلاطم و عجیبی را تجربه می کند و ظاهرا قرار نیست که التهابات و نگرانی های هواداران فروکش کند. پیش از آغاز فصل و با توجه به اتفاقات فصل گذشته، امیدواری ها نسبت به لیگ بیست و سوم بسیار بود و دوست داران استقلال حتی برای کسب قهرمانی نیز خوشبینی های فراوان داشتند اما هیچ چیز مطابق میل و توقع آنان پیش نرفت.

مدیران باشگاه در فصل نقل و انتقالات تابستانی عملکرد مطلوبی داشتند و اکثر گزینه های کادر فنی را آبی پوش کردند. جواد نکونام در فصل گذشته بارها و بارها نسبت به ابزار در دست خود و کمبودهای اسکواد استقلال گلایه کرد. در فصل جدید و با جذب نفرات مطرحی نظیر رامین رضاییان، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا و محمدحسین اسلامی، دغدغه نکونام از میان رفت و به این شکل راه بهانه جویی بر وی بسته شد.

حتی ستاره هایی مثل روزبه چشمی، جلال الدین ماشاریپوف، حسین حسینی و رافائل سیلوا نیز در استقلال ماندنی شدند تا اسکلت اصلی تیم به نوعی حفظ شود. همه چیز آماده یک شروع درخشان بود اما نمایش های ناامیدکننده استقلالِ نکونام با نتایج ضعیف همراه شد تا صبر هواداران نیز به این ترتیب به اتمام برسد.

استقلال فصل را با برد خفیف برابر شمس آذر آغاز کرد اما در ادامه راه نتایج آبی ها اسفناک شد تا نارضایتی های هواداران علنی شود. فریادهای حیا کن رها کن در ورزشگاه شنیده می‌شد و در فضای مجازی نیز کارزارهایی علیه نکونام به راه افتاد. اولین جرقه این موضوع بعد از شکست برابر استقلال خوزستان در ورزشگاه فولاد آرنا زده شد و در آن مقطع جایگاه نکو متزلزل شد. نتایج بد و نمایش های خسته کننده ادامه پیدا کرد تا دربی پایتخت و شکست تلخ در لحظات پایانی.

نکونام امید بسیاری داشت تا با کسب پیروزی برابر رقیب سنتی، ورق را به سود خود برگرداند اما چنین چیزی محقق نشد. استقلال باز هم عملکرد ضعیفی داشت و در لحظات پایانی قافیه را به باشگاه پرسپولیس واگذار کرد تا تیره روزی های سرمربی آبی ها تکمیل شود.

نکونام در پایان بازی از سمت خود استعفا داد اما احمد شهریاری با این تصمیم مخالفت کرد و همه چیز به بعد از بازی با السد موکول شد. نکونام با تمام هجمه های هواداری، همراه با تیم به قطر رفت تا برای آخرین بار روی نیمکت استقلال بنشیند. آخرین بازی او همان قصه همیشگی بود و تغییری در روند استقلال حس نمی‌شد. یک عملکرد فاجعه بار دیگر و یک شکست دیگر برابر باشگاه قطری به دست آمد تا سکانس آخر نکونام در استقلال به این شکل رقم بخورد.

جواد-نکونام

پایان کابوس

جواد نکونام پس از این شکست و با موافقت آقای مدیرعامل از سمتش برکنار شد و سهراب بختیاری زاده با عنوان سرمربی موقت جایگزین او شد. نکونام با وجود مشکلات متعدد در فصل گذشته، حداقل از حیث کسب نتیجه عملکرد خیلی خوبی داشت اما در فصل جدید تمام رشته های خود را به نوعی پنبه کرد و چاره ای برای مسئولان باشگاه باقی نگذاشت.

محسن گروسی، پیشکسوت باشگاه استقلال در این خصوص اظهار داشت: «وقتی یک مربی می‌بیند که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به تیمش کمک کند باید خودش برود و کار را به جایی نرساند که مردم او را از تیم بیرون بیندازند.  در نهایت کار به جایی رسید که مدیران باشگاه استقلال خودشان به این نتیجه رسیدند که جواد نکونام نمی‌تواند آنطور که باید و شاید خواسته‌های هواداران تیمش را برآورده کند به همین خاطر سراغ سهراب بختیاری زاده رفتند که می توان گفت در این مدت این درست ترین کار کادر مدیریتی باشگاه بود.»

باشگاه-استقلال

یک گزینه جذاب در نزدیکی استقلال

پس از این وقایع گوناگون، حالا تمام تمرکز هلدینگ خلیج فارس روی بحث انتخاب سرمربی جدید معطوف شده است. چند گزینه سرشناس در لیست تیم مدیریتی باشگاه قرار دارد و تا پایان هفته سرمربی منتخب به طور رسمی معرفی خواهد شد.

ماندگاری، مدیر روابط عمومی استقلال در پیوند با این موضوع اظهار کرد: «تا اوایل هفته آینده انشاالله گزینه ما مشخص خواهد شد و نام سرمربی جدید استقلال را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

فارغ از این موضوع مهم، یکی از دغدغه های مدیران باشگاه انتخاب یک مربی ایرانی است تا وی را در کنار سرمربی خارجی جدید قرار دهد. کسب تجربه در این زمینه بسیار با اهمیت تلقی می شود و هلدینگ نیز از این موضوع به خوبی اطلاع دارد. چند شخص محبوب و دارای پتانسیل در رادار باشگاه قرار دارد که در این میان نام یک شخص بیش از دیگران شنیده می شود.

مجتبی جباری که پیش از این نیز بارها برای نیمکت استقلال در نظر مدیران قرار داشت، این بار خیلی جدی گزینه باشگاه شده و ظاهرا تمایل بالایی نیز برای بازگشت نشان داده است. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که مجتبی آمادگی خود را برای بازگشت اعلام کرده و به توافقات نهایی نیز دست پیدا کرده است. حالا همه چیز به انتخاب سرمربی جدید و عقد قرارداد با وی بستگی دارد تا اقدامات بعدی نیز صورت گیرد.

مجتبی-جباری

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 336783 سهیل مافی

ارسال نظر