|

اختصاصی گسترش نیوز؛

رفیق زیدان با استقلال توافق کرد

گزینش سرمربی جدید برای استقلالی ها تبدیل به یک معضل عجیب شده است و هرچه جلوتر می رویم، این موضوع پیچیده تر و شوکه کننده‌تر از قبل می شود. در حالی که همه چیز برای استخدام لوگن فرانسوی فراهم شده بود، به یکباره گزینه خارجی باشگاه از تصمیم خود صرف نظر کرد تا مدیران باشگاه استقلال به این ترتیب شوکه شوند. فارغ از این بحث، هلدینگ کماکان روی موضع قبلی خود مبنی بر به خدمت گرفتن سرمربی خارجی تاکید دارد و حالا با یک گزینه جذاب و سرشناس وارد مذاکره شده و گفتگوهای اولیه نیز با وی به خوبی پیش رفته است.

فوتبال رفیق زیدان با استقلال توافق کرد

گسترش نیوز - سهیل مافی:‌ در حالی که بسیاری از تیم های حاضر در لیگ نخبگان آسیا با نهایت آمادگی و برخورداری از یک کادر فنی مجرب خود را برای کسب موفقیت در این رقابت ها آماده می کنند، وضعیت باشگاه استقلال بسیار ناامیدکننده است و آبی های شهر تهران هنوز اندر خم یک کوچه هستند!

هلدینگ خلیج فارس در طول هفته گذشته تا به امروز، با گزینه های مختلفی باب مذاکره را باز کرد تا تکلیف نیمکت آبی های پایتخت مشخص شود اما هر بار یک اتفاق عجیب، مانع از این مهم شد. سرمربیان اروپایی به نوبت با مسئولان استقلال مذاکراتی داشتند تا جایگزین جواد نکونام شوند ولی هنوز اتفاق روشن و امیدوارکننده‌ای در این خصوص رخ نداده است.

استقلال ۲۷ مهر ماه باید به مصاف تیم ذوب آهن برود و اول آبان ماه برابر تیم قدرتمند النصر عربستان صف آرایی کند. حدود یک هفته تا دیدار با یاران کریستیانو رونالدو در لیگ نخبگان آسیا زمان باقی مانده و استقلال هنوز بدون سرمربی به کار خود ادامه می دهد و با این اوصاف باید سهراب بختیاری زاده را در آینده نیز روی نیمکت آبی ها ببینیم.

این وضعیت باعث ناراحتی عمیق هواداران شده است و بسیاری از پیشکسوتان باشگاه نیز در ارتباط با تداوم این وضعیت هشدارهایی به مسئولان باشگاه داده‌اند. بلاتکلیفی آبی ها در این مقطع فصل می‌تواند عواقبی به مراتب بدتر از چیزی که در زمان نکونام روی داد را برایشان به دنبال داشته باشد.

جواد قراب، پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص آخرین وضعیت آبی های تهرانی عنوان کرد: «نده به همراه آقای جباری عضو کمیته پیشکسوتان هستیم ولی هیچ نظری از ما گرفته نمی‌شود. ما به اندازه سن آقایان در ورزش بوده ایم، چرا از ما برای انتخاب سرمربی خارجی نظر نمی‌خواهند؟ چرا اوضاع پرسپولیس مرتب است؟ چون یک نفر تصمیم می‌گیرد. درویش با مشورت با پروین خوردبین کارهای باشگاه را جلو می‌برد اما در استقلال این اتفاق نمی‌افتد.»

او ادامه داد: «سهراب بختیاری زاده بسیار پسر خوبی است اما الان نیاز داریم به مربی درجه یک خارجی داریم. چرا از ما نمی‌خواهند مربی معرفی کنیم؟ خدا را شکر نیاز مالی هم نداریم و همه دنیا را هم دیده‌ایم، ما فقط هدف مان کمک است. استقلال همیشه باید برای قهرمانی تلاش کند و امیدوارم مدیران باشگاه عملکرد بهتری داشته باشند.»

سمیعی

استیصال مدیران از دستیابی به هدف دلخواه

فرشید سمیعی در روزهای گذشته از توافق با لوگن فرانسوی سخن گفت و در این خصوص اظهاراتی جالبی را ارائه داد. او این طور بیان کرد که همه چیز برای سفر این سرمربی به ایران فراهم شده بود اما وقوع برخی اتفاقات در لحظه آخر منجر به انصراف لوگن شد. سمیعی از ارسال ایمیل های هشداردهنده به همسر لوگن گفت و وضعیت فعلی منطقه را یک عامل بازدارنده در مسیر انتخاب سرمربی جدید قلمداد کرد.

با این وجود، مذاکرات کادر مدیریتی استقلال برای گزینش سکاندار جدید ادامه دارد و حالا چند گزینه محدود برای این منظور وجود دارد. از فاتح تریم تا پاکو خمز در رادار استقلال قرار دارند اما حالا لینک شدن یک گزینه مهیج و در عین حال عجیب، تعجب همگان را به همراه داشته است. کاپیتان اسبق تیم ملی ایتالیا حالا یکی از گزینه های بالقوه نایب قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته محسوب می شود.

طبق اعلام سایت ترانسفرمارکت، اسطوره فوتبال ایتالیا در حال حاضر بدون تیم است و می تواند با قراردادی آزاد راهی یک باشگاه جدید شود. کاناوارو سابقه هدایت باشگاه هایی نظیر گوانگژوی چین، النصر عربستان، تیانجین چین، بنونتو و اودینزه ایتالیا را در کارنامه دارد. کاناوارو دوستان ایرانی نیز دارد و برخی افراد او را به سفر به ایران و قبول هدایت استقلال سوق داده‌اند. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که کاناوارو برای برعهده گرفتن سکان هدایت استقلال چراغ سبز نیز نشان داده و در مذاکرات ابتدایی خود به توافقات ابتدایی با هلدینگ خلیج فارس دست پیدا کرده است.

زیدان-و-کاناوارو

اسطوره فوتبال ایتالیا بمب استقلال می شود؟

فابیو کاناوارو به عنوان یک سرمربی فوتبال معمولاً به سبک تاکتیکی و فلسفه بازی خود در تیم‌هایی که سرمربی‌گری می‌کند شناخته می‌شود. او تمایل دارد تاکتیک‌های حمله‌ای و دفاعی را ترکیب کند تا حدی از تعادل مناسب در بازی تیمش به وجود آورد.

کاناوارو معمولاً به فوتبال حمله‌ای و جذاب تمایل دارد و به دنبال ساخت بازی تیمی است که هم توانایی حمله موثر را داشته باشد و هم در برابر حملات حریفان خود مقاومت نشان دهد. او اهمیت زیادی به استراتژی‌های تیمی، تعاملات بازیکنان در میدان، و ایجاد فضاهای مناسب برای برتری تیمش می‌دهد.

به طور کلی، سبک سرمربیگری فابیو کاناوارو بر پایه توجه به جزئیات تاکتیکی، توانایی برنامه‌ریزی دقیق، و تلاش برای ایجاد یک بازی زیبا و مؤثر برای تیمش تاکید دارد.

فابیو-کاناوارو

آمار-کاناوارو

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337712 سهیل مافی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار