|
کدخبر: 122312

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۶/۲۳)

در این گزارش به ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی پرداخته شده است.

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۶/۲۳)

جوانه امید در بازار گوهرسنگ‌ها

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عرصه شناسایی ظرفیت‌های سنگ‌های قیمتی کشور و تقویت فعالیت و رفع موانع در این زمینه ورود کرده که با این رویداد، فصل جدیدی در بازار گوهرسنگ‌های خراسان رضوی آغاز شده و امید به رونق این بازار و تسهیل صادرات و واردات آن افزایش یافته است.

کارت سوخت موتورسیکلت با خودرو تفاوت دارد؟

روی برخی از کارت‌های سوخت خودروهای صادر شده از سوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی عبارت کارت هوشمند سوخت موتور سیکلت ویا کامیون درج شده که طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی این مسئله مشکلی را برای مالکان خودرو ایجاد نمی‌کند.

افزایش صدور پروانه بهره‌برداری معدنی

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور ۲۰۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه است. آماری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷.۴ درصدی نشان می‌دهد.

پیدایش متخلفی جدید در اوپک

درست وقتی که به نظر می‌رسد اوپک سرانجام مشکلات طولانی مدت تخلف اعضا از اهداف تولید نفت را مدیریت کرده است، سر و کله یک متخلف جدید پیدا شد.

سه پیشنهاد برای افزایش عرضه شمش فولادی در بورس

به دنبال اقدامات اخیر برخی سازمان‌های نظارتی در احضار مدیران واحدهای فولادی و الزام آنها به عرضه ۶۰ درصد از تولید در بورس کالا، انجمن تولیدکنندگان فولاد طی نامه‌ای به مدیرعامل سازمان حمایت ضمن درخواست توقف فشارهای اخیر وارده به فولادسازان برای عرضه‌های مازاد بر نیاز داخلی سه پیشنهاد برای افزایش عرضه شمش فولادی در بورس کالا را ارائه کرد

 

دشمنی زنگنه با پالایشگاه‌سازی شایعه واقعیت؟

ماجرای اتهام دشمنی وزیر نفت با پالایشگاه‌سازی در حالی مطرح می‌شود که بیژن زنگنه در ۷ سال گذشته بر اساس قانون نمی‌توانست به صورت مستقیم وارد مقوله پالایشگاه‌سازی شود، اما با مشوق‌های مختلف مانند تنفس خوراک و تضمین تامین آن، ظرفیت پالایشی کشور را ۱۶ درصد افزایش داده است.

رشد و شکوفایی صنایع معدنی با راه‌اندازی مراکز نوآوری

دنیا به سمت فناوری در حال حرکت است و باید از خام فروشی فاصله گرفت و لازمه آن بهره‌گیری از فناوری‌ است. بسیاری از کشورها در جهان با داشتن منابع فقیر هستند از همین رو است که با سخن گفتن نمی‌توان مانع خام فروشی شد.

رکورد بی‌نظیر صادرات فولاد در مرداد ۹۹

مجموع صادرات واحدهای بزرگ فولادساز کشور در پنج ماهه امسال به رقم یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۱۱ تن رسید که از این رقم بیش از ۲۸ درصد آن سهم تولید در مردادماه است.

برگزاری دومین جلسه رفع موانع سازمان‌های توسعه ای

دومین جلسه بررسی و رفع موانع سازمان‌های توسعه‌ای با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و روسای سازمان‌های توسعه‌ای در ایمیدرو برگزار شد.

سود خالص گل گهر سال ۹۸ در بورس چقدر بود؟

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که در سال ۹۸ سرمایه خود را از ۳۶ هزار میلیارد ریال به ۴۸ هزار میلیارد ریال افزایش داد، موفق شد با رشد ۲۸ درصدی سود در قیاس با سال ۹۷ کارنامه سال ۹۸ را ببندد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها