|
کدخبر: 311976

دریاچه شیاده/روستای جنگلی/کلبه جنگلی

معرفی روستای توریستی شیاده مازندران/قیمت کلبه های جنگلی

روستای شیاده در شهر خشرودپی (به اشتباه خشک رودپی) مرکز بخش بندپی غربی شهرستان بابل قرار دارد.با یک میلیون در کلبه های جنگلی این روستا تجربه بهترین اقامت را در دل جنگل و دریا داشته باشید.

نبض بازار معرفی روستای توریستی شیاده مازندران/قیمت کلبه های جنگلی

سد شیاده در استان بابل و در فاصله۲۳کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. در اطراف این سد جنگل های سرسبز و زیبایی وجود دارد و مردم برای بازدید از این جنگل های زیبا علاوه بر دیدن سد به شهرستان بابل می آیند. این سد در روستای شیاده قرار دارد و نام آن از این روستا گرفته شده است. سد شیاده از رودخانه چلیم که از توابع بابلرود است ساخته شده است. سقاتالار شیاده یکی از آثار تاریخی این روستا است که مربوط به دوره قاجاریه است.

این اثر تاریخی در مرکز روستا قرار دارد. وجود این اثر تاریخی بر اهمیت این سد افزوده و گردشگران بیشتری برای دیدن آن به این استان سفر می کنند. این کارخانه آبجوسازی حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد و حکاکی های زیبایی بر روی آن دارد. نقاشی روی آن توسط هنرمندان اصفهانی انجام شده است. سد شیاده آب و هوای خوبی دارد و اطراف آن جنگل های سرسبز و بکری دارد. به دلیل آب و هوای مساعد و جنگل های زیبا مردم می توانند در اطراف این سد قدم بزنند. قایق سواری، ماهیگیری، کوهنوردی از دیگر فعالیت هایی است که می توانید در این منطقه انجام دهید. سد شیاده حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد. حدود ۶ میلیون متر مکعب آب برای کشت برنج در این منطقه مصرف می شود. مردم در آن منطقه برنج می کارند و آب مورد نیاز برای کشت برنج از این سد تامین می شود.

شیاده-

برای دسترسی به این روستا ابتدا باید به شهر بابل سفر کرد. سپس از میدان هلال احمر به سمت پل محمدحسن خان رفته و پس از رسیدن به مسیر ادامه دهید. سه راهی حمزه کلا شش پل و پیچ به چپ مسیر را مستقیم ادامه داد. تقریباً پس از طی مسافتی کوتاه پس از پادگان آموزشی المهدی در انتهای بندپی غربی و نزدیک بندپی شرقی، می توان جنگل های روستای شیاده و ورودی روستا را در سمت راست جاده دید. اگر راه را پیدا نکردید، روستاییان به شما کمک خواهند کرد. در حاشیه جاده فرعی زیر درختان جنگلی مکان های تفریحی و آلاچیق هایی برای استراحت و تفریح ​​مسافران و گردشگران تعبیه شده است. دریاچه کامیکالا نیز در این مسیر قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری

روستای شیاده با طبیعتی بی نظیر در اعماق جنگلهای بابل مکان مناسبی برای استراحت گردشگران و طبیعت دپستان بشمار می اید.مکانهای دیدنی شامل سد ود ریاچه زیبا این منطقه است. این سد زیبا که دریاچه‌ای آبگینه گون به وجود آورده که تماشای آن خالی از لطف نیست. خوشبختانه روستای شیاده تا به امروز از جمله روستاهایی است که هنوز زیبا و خاطره انگیز است.

دریاچه-شیاده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها