|
کدخبر: 333888 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال در یک قدمی توافق با هفت مقدس

پس از کسب نتایج ضعیف در هفته های ابتدایی، حالا آینده شغلی جواد نکونام در استقلال، کاملا به خطر افتاده است. هر چند که مدیریت باشگاه تلویحا از وی حمایت ضمنی داشته اما وقوع هر نوع رخدادی تا قبل از شروع لیگ نخبگان آسیا قابل پیش بینی است. شنیده های ما حکایت از آن دارد که فرهاد مجیدی، سرمربی پیشین باشگاه استقلال، جدی ترین گزینه فرشید سمیعی به شمار می رود که از قضا موافقت خود را برای بازگشت اعلام کرده است.

ورزش استقلال در یک قدمی توافق با هفت مقدس

باشگاه استقلال روزهای عجیبی را پشت سر می گذارد و با توجه به نارضایتی گسترده هواداران از عملکرد کادرفنی، وقوع هر اتفاقی تا پیش از آغاز رقابت های آسیایی محتمل به نظر می رسد.

آبی های پایتخت در هفته سوم لیگ بیست و چهارم برابر استقلال خوزستان قرار گرفت. شاگردان جواد نکونام با ارائه عملکردی بسیار ضعیف و به دور از انتظار، مغلوب تیم میزبان شدند. دوست داران استقلال پس از سوت پایان این بازی توسط محمدحسین زاهدی فر، به شدت علیه جواد نکونام شعار دادند.

طرفداران استقلال در فضای مجازی نیز به اعتراضات خود ادامه دادند و با به راه انداختن کمپین های جدید، خواهان اخراج سریع نکونام شدند. هلدینگ خلیج فارس به صورت رسمی نسبت به حواشی اخیر واکنشی نشان نداده است اما از گوشه و کنار باشگاه خبر می رسد که مسئولان باشگاه دیگر تمایلی برای ادامه همکاری با نکو ندارند.

گسترش نیوز برای تحلیل آخرین وضعیت استقلال در فصل جدید، گفت و گویی با مجتبی انصافی، پیشکسوت این باشگاه ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.

انصافی-استقلال

حواشی پیش فصل استقلال مدیریت نشد

مجتبی انصافی درباره عملکرد کلی سرمربی استقلال در فصل جدید گفت: عملکرد فنی جواد نکونام در فصل جدید نسبت به فصل قبل باید بهبود پیدا می‌کرد که متاسفانه در ۳ بازی نخست شاهد چنین موضوعی نبودیم. روند کلی استقلال به نحوی است که دیگر جای هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای برای سرمربی تیم باقی نمانده است. تیم فعلی با نظر مستقیم کادرفنی بسته شد و تک تک خریدها نیز مطابق نظر شخص سرمربی انجام گرفت.

او ادامه داد: استقلال نسبت به لیگ بیست و سوم تغییرات زیادی داشته و اسکواد تیم به خوبی تقویت شده است. طبعا ایجاد هماهنگی میان نفرات قبلی و بازیکنان کنونی، به سپری شدن زمان بیشتری نیاز دارد اما نمایشی که در سه بازی نخست مشاهده شد، به واقع قابل دفاع نیست. بازیکنانی مثل رامین رضاییان با شناخت کافی از تفکرات سرمربی و جو باشگاه استقلال، پا به این تیم گذاشتند.

انصافی افزود: عمده دلیل ناکامی استقلال در همین شروع کار به مسائلی مجزا از بحث فنی مربوط می شود که اکثر تحلیلگران به آن اشاره نمی کنند. اساسا برنامه های استقلال برای فصل جدید به خوبی پی‌ریزی نشد و حواشی پیش فصل با ضعف مدیریتی کادر فنی، تاثیر خود را در این روزهای استقلال گذاشته است.

نکونام-و-مجیدی

کارشناس فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: در پیش فصل، حواشی عجیبی میان سرمربی وقت استقلال با برخی افراد نظیر مهدی هاشمی نسب و آتیلا حجازی رخ داد که آتش این تعارضات ادامه پیدا کرد و دود آن حالا در چشم باشگاه رفته است. دیگر موضوعی که از بُعد روحی و روانی روی افکار سرمربی تیم اثر گذاشته است، به خط زدن برخی بازیکنان مهم از لیست مربوط می شود.

انصافی در ادامه به گسترش نیوز گفت: استقلال برای دستیابی به موفقیت در فصل جدید، باید حواشی گذشته را رفع می‌کرد تا افکار کادرفنی عاری از حواشی شود. تمامی این مسائل باعث رخ دادن این نتایج بد شده تا استقلال از کورس صدر جدول جا بماند و برابر یک تیم ته جدولی بازنده شود. یکی از پیامدهای این موضوع، شعارهای هواداران باشگاه علیه نکونام بود و خیلی زود فریاد «حیا کن، رها کن» از سکوها به گوش همگان رسید.

وی در خصوص تحرکات اخیر کادرفنی برای تغییر سرمربی و شنیده شدن نام فرهاد مجیدی برای نشستن دوباره روی نیمکت استقلال مطرح کرد: توقعات بسیاری از استقلال وجود داشت که متاسفانه برآورده نشد و این سبک بازی تیم، مورد علاقه هواداران نیست. با این وجود، هرگونه تصمیمی برای تغییر کادر فنی را عجولانه و نامتعارف می‌دانم.

استقلال-در-اهواز

بزرگ ترین نقطه ضعف استقلال

پیشکسوت باشگاه استقلال تصریح کرد: این نوع عملکرد از مسئولان باشگاه، بیانگر ضعف مدیریتی آشکار است که ظاهرا قصد ندارند پشت سرمربی تیم بایستند. برای باشگاهی مثل استقلال زشت و زننده است که مدیرانش در هفته چهارم به دنبال اخراج سرمربی و ایجاد تغییر روی نیمکت باشد. به نظر می رسد که گزینه اصلی مدیران برای این منظور نیز فرهاد مجیدی است که البته در این خصوص باید منتظر واکنش رسمی باشگاه باشیم.

مدافع اسبق آبی‌ها یادآور شد: حداقل تا هفته دهم باید به سرمربی باشگاه زمان داد تا عیار خود را نشان دهد. این گونه اتفاقات تنها فشار بیشتری را روی شانه نکونام می‌گذارد و کار او را برای ادامه مسیر سخت‌تر می‌کند. طبعا در این شرایط، تمرکز کادرفنی به حداقل می رسد و نتایج و عملکرد ضعیف‌تری را شاهد خواهیم بود.

انصافی در ادامه عنوان کرد: این قبیل حواشی منجر به این موضوع می شود که بازیکنان نیز تحت تاثیر قرار بگیرند و با گزینه اصلی باشگاه وارد مکالمه ها و روابط پنهانی شوند.

او در پایان اضافه کرد: تاکتیک مورد نظر جواد نکونام، بزرگ ترین نقطه ضعف استقلال محسوب می شود. همگان نسبت به سبک بازی مورد علاقه نکونام و پیش زمینه او آگاهی کامل دارند. او همواره سبک تدافعی را مدنظر دارد و قصد دارد با استفاده از ساختار دفاعی مستحکم به اهداف خود دست پیدا کند. نکونام با توجه به داشته هایش باید سبک فوتبال استقلال را تغییر دهد و رو به بازی هجومی و پرس از جلو بیاورد.

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

  • ابراهیم ارسالی در

    هواداران استقلال حمایت جواد نکونام.هستیم ..مافیا لنگ ترس از تیم خوب جواد این فصل شروع به حواشی گرده

  • ن ارسالی در

    فیثاغورث هم اینقدر استدلال نداشته. یک کل ام ختم کلام تا الان بوده حالا می خواد بر ه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها