|
کدخبر: 334292

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با فاتح قلب ها به توافق رسید

بلاتکلیفی استقلال در روزهای گذشته، وضعیت نابسامانی را ایجاد کرده است و دوست داران این باشگاه خواستار روشن شدن تکلیف سرمربی تیم هستند. نکونام دیگر گزینه مورد نظر مدیران باشگاه نیست و این موضوع را می توان از نوع گفتار و رفتار مسئولات باشگاه متوجه شد. برای جایگزینی مورد مغضوب طرفداران، چند گزینه مطرح داخلی و خارجی روی میز هلدینگ قرار دارد که در این میان نام یک فرد محبوب بیش از سایرین به گوش می رسد. استخدام این سرمربی اروپایی می تواند سر و صدای بسیاری ایجاد کند و بازخوردهای گوناگونی را به همراه داشته باشد.

ورزش استقلال با فاتح قلب ها به توافق رسید

وضعیت عجیب این روزهای باشگاه استقلال موجبات رنجش و پریشانی دوست‌داران این باشگاه را فراهم کرده است. آبی ها در ۳ هفته آغازین لیگ برتر موفق به کسب نتایج مطلوبی نشدند و این ناکامی منجر به بروز حواشی ریز و درشتی برای نایب قهرمان فصل گذشته شده است.

جواد نکونام به خوبی نسبت به موضع گیری های اخیر کادر مدیریتی باشگاه آگاهی دارد و در مصاحبه اخیر او نیز می توان نگرانی های او از بابت برکناری احتمالی را متوجه شد. سرمربی فعلی آبی ها عادت به عذرخواهی و مکالمه با موضع پایین ندارد و اکثر مواقع، لحن از بالا به پایینی در کنفرانس های خبری و مصاحبه های خود دارد، اما پس از شکست دور از انتظار برابر استقلال خوزستان، از هواداران تیمش به طور رسمی عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید:

جواهر قرمز در راه استقلال

وی در بخشی از اظهار نظر اخیر خود به خبرنگاران گفت: «از هوادارانمان عذرخواهی می‌کنم. من هم مثل آن‌ها ناراحت هستم. واقعاً شرایط خوبی نیست که بخواهم صحبتی در مورد مسائل فنی و همچنین اتفاقاتی که در این چند روز و قبل از بازی برایمان افتاده، داشته باشم. از نتیجه‌ای که به‌دست‌آمده عذرخواهی می‌کنم. با بازی خوبی که انجام دادیم نباید غافلگیر می‌شدیم و گل می‌خوردیم. باید برنده می‌شدیم. صفر تا صد مسئولیت این تیم با من است. سال گذشته هم در هفته سوم باختیم؛ ولی این تیم بلند شد و توانست تا روز اگر در کورس قهرمانی باشد. الان هم همین است قطعاً این تیم بلند می‌شود. در ادامه قوی‌تر و بهتر خواهد بود.»

البته این معذرت خواهی نیز در نوع دیدگاه طرفداران استقلال تغییری ایجاد نکرد و آن ها با عزمی راسخ از مدیران باشگاه یک سرمربی قوی و رزومه دار طلب می کنند.

هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک باشگاه استقلال در ابتدا موضع گیری روشنی در خصوص آینده کاری نکونام و همینطور نتایج ضعیف نداشت. پس از شکست تلخ در فولادآرنا، مدیران باشگاه حمایت ضمنی از نکونام نشان دادند اما کاملا مشخص بود که صدای واحدی از درون باشگاه شنیده نمی شود. اختلاف نظر در هیئت مدیره باشگاه مشهود است و در این مسئله تردیدی وجود ندارد.

جواد-نکونام

سبک بازی نکونام مورد علاقه هواداران نیست

برخی افراد باشگاه با ماندن نکونام موافق و دسته‌ای دیگر به شدت خواستار اخراج آقای سرمربی هستند. مدیریت باشگاه چند گزینه مطرح را برای جاشینی نکونام در نظر دارد اما در روزهای اخیر به جمع بندی نهایی در این خصوص نرسید. غالب افراد هیئت مدیره استقلال بر این باور هستند که تفکرات نکونام برای موفقیت استقلال در مسابقات داخلی و خارجی مناسب نیست.

سبک بازی نکونام مورد علاقه هواداران نیست و آن ها با توجه به مهره های باکیفیت فعلی، خواهان ارائه فوتبالی تهاجمی هستند؛ بنابراین استخدام یک سرمربی جدید با این نوع تفکرات الزامی به نظر می رسد. نکونام در طول فصل گذشته از فوتبال تدافعی و واکنشی استفاده کرد و البته نتایج خوبی نیز حاصل شد و فاصله کمی تا کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر وجود داشت. این نوع فوتبال در فوتبال ایران می تواند کارساز باشد و چند صباحی موجبات توفیق تیم را مهیا کند اما بی‌تردید به کارگیری این روش بازی در رقابت های آسیایی برای استقلال خطرناک است.

استقلال به تشکیل ساختاری نیاز دارد که هم در فاز تدافعی و هم در بخش هجومی، تیمی قدرتمند و باصلابت باشد. آبی های پایتخت ۲۶ شهریورماه باید در چارچوب لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم الغرافه قطر بروند. این فاصله کم باقی مانده تا بازی مذکور و روشن نشدن تکلیف نیمکت آبی ها، دقیقا همان چیزی محسوب می شود که هواداران استقلال را به شدت نگران کرده است.

ایوایلو-پتف

ایویلو پتف دور شد

از این رو، مدیریت باشگاه تحرکات خود را از ابتدای هفته بیشتر کرده و مذاکراتی جدی با گزینه های مورد نظرش ترتیب داده است. در ابتدای راه شنیده می‌شد که برخی گزینه های ایرانی نظیر فرهاد مجیدی نیز در رادار مسئولان باشگاه قرار دارند اما ظاهرا استخدام گزینه ایرانی برای نیمکت استقلال منتفی شده است.

نام آندره‌آ استراماچونی هم برای مدت اندکی از سوی رسانه ها مطرح شد اما با توجه به تجربه قبلی سرمربی ایتالیایی در ایران و دلخوری عمیق او از مدیران ایرانی، این انتقال تقریبا محال به نظر می رسد. ضمن اینکه مذاکره با سکاندار اسبق باشگاه اینترمیلان، هیچگاه در دستور کار مدیران استقلال نبوده است.

جدی‌ترین جانشین نکونام که هفته گذشته نامش مطرح شد، ایویلو پتف بلغارستانی است که مذاکرات خوبی نیز با استقلال داشت اما رقم درخواستی او به حدی بالا بود که فرآیند مذاکره به یکباره متوقف شد.

ریکی-ساپینتو

همه چیز آماده بازگشت ریکاردو

پس از پتف، مطرح شدن یک سرمربی نام آشنا برای جایگزینی نکونام، موجی از بازخوردها را در فوتبال ایران ایجاد کرده است. ریکاردو ساپینتو، سرمربی سابق استقلال به شکلی جدی به تیم سابقش لینک شده و حالا مذاکرات رسمی فرشید سمیعی با او انجام گرفته است.

استقلال تحت هدایت سرمربی پرتغالی، فوتبال هجومی و روبه جلویی ارائه می‌داد و سبک هجومی او مورد توجه کارشناسان فوتبال بود. ایراد بزرگ او، پرخاشگری های گاه و بیگاه کنار زمین است که خواه ناخواه دردسرهایی برای تیم تحت هدایتش ایجاد می کند. ساپینتو یک مربی خوش‌فکر، علاقه مند به سبک بازی هجومی است که البته برون‌گرایی بیش از حدش، باعث ایجاد دافعه باشگاه ها برای استخدام او می شود.

ریکاردو ساپینتو اخیرا در فضای مجازی با لایک کردن کامنت یکی از هواداران استقلال، شایعات بازگشتش به تهران را قوت بخشیده است. شواهد امر نشان می دهد که تمایل خوبی از سوی وی برای عقد قرارداد جدید با باشگاه محبوبش وجود دارد که این امر می تواند بازگشت آقای پرشور را تسریع کند.

ساپینتو در کنار وینفرد شفر آلمانی، از جمله سرمربیان خارجی در تاریخ باشگاه استقلال محسوب می شود که به سبب ارائه فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسند و همچنین تعصب بالایش در کنار زمین، از محبوبیت بالایی نزد هواداران برخوردار است.

ساپینتو-پست

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    آقا توروخدا با احساسات این مردم بازی نکن ید آقا سمیعی خواهش استقلال و بزار کنار ب رو دنبال یه تیم دیگه

  • هشتاخورهای لنگی ارسالی در

    اول خود آقای نکونام باید باشد ، اگر خودش تمایل به جدایی داشت آقای ساپینتو بد نیست و یا گزینه‌هایی بهتر از ساپینتو

  • ایمان ارسالی در

    نکونام باید خودش برود ،منتظربرکناری نمان د

  • شروین ارسالی در

    رسانه پولکی شرفت را به چه قیمتی میفروشی .

  • سید ارسالی در

    مگه باقی تیم‌ها چه نتایجی گرفتن که تو سه بازی نتایج خوبی نبوده

  • ناشناس ارسالی در

    نکونام خودش اندیشه نداره منتظر مربی خارج ی است تا اون هر چی بگه همونو انجام بده

  • امان فر هادیان ارسالی در

    فقط نکونام بقیه باید بروند

  • محمد ارسالی در

    مربی وتیم رو تخریب نکنید حرفه ای باشید و رک بگیدازشما راضی نیستیم و جانشین میخواه یم بیاریم.این جنگولک بازیا چیه آخه.

  • پسر خاله ارسالی در

    خیر، نکونام باید بماند هفته بعد یا بعدی این تیم بلند میشه اگه هم نشد مهم نیست نکونام حق آب و گِل دارد چرا بره

  • سالی ارسالی در

    ساپینتو که اگه با باشگاه های ایرانی قرار داد ببنده ۴ ماه اول محرومه...

  • علی میرزایی ارسالی در

    چقدر مزخرف می‌نویسی آخه برادر یک‌‌ چیز ج دید بنویس، ایول😁😆😆😆😘

  • ناشناس ارسالی در

    در حال حاضر بهترین گزینه جواد نکونام هست گویا
    تمام مشکلات استقلال همین سی است تفرقه افکنانه
    مدیر عامل تیم ه ست

  • علی ارسالی در

    بابا خجالت بکش بعد از دربی باید دکمه تو بزنی بری تو دیگه تموم شدی تو استقلال ولی از اونجایی که خیلی خری نفهمیدی تو برای موندن تو استقلال همه رو دور زدی پیچوندی ولی غافل از اینکه خودتم باید بری

  • علی ارسالی در

    ساپینتو اکه قضیه محرومیتش نبود همه چیز تموم شده بود الانم میگم نکونام خودشو چسبوند به استقلال ولی نیم فصل نمیکشه رفتنش خودشو خراب کرد باید میرفت

  • موسی ارسالی در

    باسلام وتشکرازآقای نکونام ایشان جوان قاب ل احترامی هستندولی نوع کاروی باروحیات اس تقلال همخوانی نداردبازی دفاعی دل طرفدارا ن محترم راراضی نمیکنداستقلال وقتی بازی د اردحریفش بایدبفکرکمترگل خوردن باشدنه که بخواهدببدیامساوی کندبایدتفاضل گل اش بالا ی۴۰گل باشدمن ۵۵ساله بااستقلالم ولی خسته ام کردند

  • عبدی ارسالی در

    ساپینتو بی ادبیه به درد ایران نمیخوره

  • پر ی ناز💙🔵 ارسالی در

    من خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییی یییییییییی دوست دارممممممم.

  • سعید ارسالی در

    اخراج نکونام

  • علی کاتب ارسالی در

    فقط میگم **********-

  • ناشناس ارسالی در

    غلط کردی این نظریه رو داری القا می‌کنی شما
    بیشرفا آرام آرام درین جا می اندازین که جای نکو
    نام بگیرین وزیر پاشو خالی کنین همه این شعار
    ها عامدانه هست وگرنه بهترین نتیجه را نکونام
    پارسال گرفت ۶۷امتیاز نایب قهرمان شد البته
    اتفاقاتی افتاد که تیم قهرمان نشد اینم شماها
    که دشمن این تیم هستید باعث شدین ساپینتو
    اصلا آدمی نیست که در مملکت ما دین ما
    نظام ما مسلک ما جور در بیار یعنی به غرورو
    وموقعیت وآبروی مردم ضربه میزنه مگه استقلال سیرک آندفعه شناخت نداشتن آوردن
    آلا ن که اظهر من الشمس حتی اگر گیرم تیم
    قهرمان بازم ارزش آنو نداره که بیاد برای این
    ملت مربیگری کنه با آن شخصیت زوال وهنجار
    شکن نکونام اگر موفق نباشه بازم مال این ایران
    از داشته هامون استفاده کنیم هزار برابر بهتره
    تا آنجور آدمها مرگ بر دلا لان پول پرست که
    فوتبال سیاه کردن

  • رادوین ارسالی در

    باید رکاردوبش تا استقلال برده بشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها