|
کدخبر: 327379

معرفی ۵ مورد از زیباترین جزایر استانبول

استانبول با شکوه تاریخی و فرهنگی خود، همواره مرکز جذابیت برای مسافران بوده است. این شهر به‌عنوان پلی بین شرق و غرب، تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی، بازارهای پرآوازه، معابد باستانی و معماری مدرن است. علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی و باستانی در مرکز شهر، استانبول همچنین دارای جزایر فراوانی در اطراف خود است که به مقصدهای گردشگری محبوبی تبدیل شده‌اند. این جزایر ازجمله مقصدهایی هستند که یک سفر به‌یادماندنی برای گردشگران به‌ارمغان می‌آورند. از جزایر شناور و توریستی چون جزیره کی‌پروک، بویوک‌آدا، بوروز‌آدا، سلطان‌آدا و همچنین جزیره پرنس‌آدا که به داشتن طبیعت زیبا معروف هستند، می‌توان نهایت لذت را برد؛ پس چه بهتر که اتاقی در هتل هیلتون گاردن بلیک دوزو استانبول رزرو کنید و از وقت گذراندن در این جزایر لذت ببرید.

رپورتاژ-۱

جزایر معروف استانبول

جزایر استانبول، فرصتی برای لذت‌بردن از آب‌وهوای دل‌نشین، تفریحات دریایی و تجربه‌ فرهنگ و غذاهای محلی فراهم می‌کنند. در ادامه مطلب، درمورد این جزایر بیشتر خواهیم گفت.

جزیره بیوک‌آدا

بیوک‌آدا، که به معنی «جزیره بزرگ» در زبان ترکی است، یکی از جزایر زیبا و دیدنی است که در نزدیکی منطقه آدالار استان ترکیه واقع شده است. این جزیره با مساحتی حدود ۵ کیلومترمربع، دو قله شناور مشهور به نام‌های «ایسا تپه» یا «کوه عیسی» و دارای یک دره زیباست که کلیسا و صومعه‌ای به نام «آگیوس نیکولاوس» در آن واقع شده است؛ علاوه‌براین، می‌توان در جزیره بیوک‌آدا کلیساهای متعددی همچون «پاناگیا»، «هاگیوس دمیتریوس»، «سن پاسیفیکو» و «سورپ آستوادزادزین وراپولیوم» را دید؛ همچنین در این جزیره، تعدادی کافه و رستوران نیز وجود دارد که انواع سوسیس، چیپس و نوشیدنی‌های مختلف را ارائه می‌دهند.

جزیره هیبلی‌آدا

هیبلی‌آدا یا «هیبلی‌آداسی» پس از ادغام، به‌عنوان دومین جزیره بزرگ مجموعه‌جزایر پرنس در دریای مرمره شناخته می‌شود. این جزیره در نزدیکی منطقه آدالار استانبول قرار دارد. بازدیدکنندگان این جزیره، دو بنای معماری زیبا را در محوطه‌ مدرسه نیروی دریایی جزیره مشاهده می‌کنند. یکی از این بناها به نام «کاماریوتیسا» است که تنها کلیسای باقی‌مانده از زمان بیزانس است؛ همچنین، در این جزیره قبر ادوارد برایان، دومین سفیر انگلیس در ترکیه از سوی ملکه الیزابت نیز قرار دارد. منتظر چی هستید؟ اتاقی در هتل هیلتون گاردن بلیک دوزو استانبول رزرو کنید و از این جاذبه‌های زیبا لذت ببرید.

رپورتاژ-۲

جزیره کاشیک

جزیره کاشیک، در موقعیتی بین جزایر بورگازادا و هیبلی‌آدا واقع شده است. نام این جزیره به معنی «قاشق» است؛ زیرا شکل آن شبیه به یک قاشق است. این جزیره به‌صورت اختصاصی متعلق به خانواده‌ی دانون است؛ بنابراین، گردشگران بدون اجازه‌ ورود نمی‌توانند به داخل جزیره بروند.

جزیره بورگازادا

بورگازادا، یکی از بزرگ‌ترین جزایر مجموعه‌‌جزایر پرنس است و در قرن بیستم اقامتگاهی برای اقلیت یونانی در این جزیره وجود داشت؛ اما پس از آن، بسیاری از مردم استانبول به این منطقه کوچ کردند. تپه‌ منحصربه‌فردی در این جزیره وجود دارد که پس از ساخت قلعه‌ای توسط یکی از رهبران نظامی مقدونی، به نام «بورگازادا» نام‌گذاری شده است. به گردشگران پیشنهاد می‌شود که از بازدید موزه «سایت فایک آباسیانیک» در این جزیره زیبا لذت ببرند.

جزیره گالاتاسرای

جزیره گالاتاسرای، یکی از جزایر کوچک و زیبایی است که به باشگاه ورزشی گالاتاسرای تعلق دارد. این جزیره دارای امکانات جذاب و تفریحی زیادی است؛ ازجمله ۶ رستوران، ۲ استخر شنا، کافه و بار. این جزیره در فاصله ۱۶۵متری از ساحل قسمت اروپایی ترکیه واقع شده و می‌توان با استفاده از کشتی‌های رایگان به آن دسترسی داشت. فرصت‌های سرگرمی در این جزیره فراتر از حد تصور است.

رپورتاژ-۳

معرفی هتل هیلتون گاردن بلیک دوزو

هتل هیلتون گاردن بلیک دوزو استانبول یکی از مقصدهای شگفت‌انگیز برای اقامت در استانبول است. این هتل در فاصله ۲۶کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی استانبول قرار گرفته است. این هتل ارائه‌دهنده‌ تجربه‌ای راحت و لوکس است. اگر به‌دنبال خرید یا تفریح هستید، مراکز خرید بزرگی مانند مارمارا پارک و آکباتی در نزدیکی هتل واقع شده‌اند؛ همچنین، اگر به‌دنبال گردش در طبیعت و زیبایی‌های آن هستید، ساحل بویوک‌چکمجه و پارک Kültür می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. برای علاقه‌مندان به ورزش، دیدن یک بازی در استادیوم المپیک آتاتورک، تجربه‌ فوق‌العاده‌ای خواهد بود. با رزرو این هتل، به‌سرعت به مکان‌هایی مانند ساحل فلوریدا، میدان سلطان احمد، مسجد آبی و برج گالاتا، دسترسی خواهید داشت.

رزرو آنلاین اتاق در هتل هیلتون گاردن بلیک دوزو

برای رزرو آنلاین هتل هیلتون گاردن بلیک دوزو، می‌توانید از اپلیکیشن و وب‌سایت فلای‌تودی استفاده کنید. کافیست تاریخ ورود و خروج خود را انتخاب کرده، تعداد مهمانان و اتاق‌ها را مشخص کنید و سپس بر روی گزینه "جستجو" کلیک کنید. در این مرحله، انواع اتاق‌های موجود با ظرفیت‌ها و امکانات مختلف به شما نمایش داده می‌شود. اتاق موردنظر خود را انتخاب کرده، قوانین کنسلی و هرگونه توضیحات مهم را مطالعه کرده و سپس گزینه "رزرو اتاق" را انتخاب کنید. پس از واردکردن مشخصات مهمانان، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد. پس از انجام پرداخت، واچر هتل به‌صورت پیامک و ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

رزرو اتاق در هتل هیلتون گاردن بلیک با فلای تودی

برای خرید انواع بلیت قطار و هواپیما و رزرو اتاق در هتل ‌ها به‌صورت آنلاین، فلای تودی بهترین گزینه است. با استفاده از این پلتفرم، کاربران می‌توانند به‌راحتی تاریخ سفر و مدت اقامت خود را انتخاب کرده و پس از مقایسه انواع بلیط‌ها، بلیط‌ قطار و هواپیما را به‌راحتی خریداری کنند؛ همچنین با واردکردن مشخصات موردنیاز، می‌توانند اتاق‌های مختلف هتل‌ ها را مشاهده و رزرو کنند. فلای تودی با ارائه خدمات مطمئن، سریع و مطابق با نیازهای مسافران، به‌عنوان یک پلتفرم جامع و مورداعتماد برای خرید بلیط‌ و رزرو اتاق شناخته شده است.

رپورتاژ-۴

سخن پایانی

استانبول، شهری با تاریخ غنی و موقعیت جغرافیایی استثنایی است که در خاورمیانه قرار دارد. این شهر با تلاقی فرهنگ‌ها، معماری‌های متنوع و مناظر طبیعی زیبا، یکی از مقصدهای گردشگری برجسته جهان است. در اطراف استانبول، جزایری زیبا و دل‌نشین واقع شده‌اند که زیبایی‌های خاص خود را دارند. این جزایر ازجمله بیوک‌آدا با مساجد و کلیساهای باستانی، هیبلی‌آدا با معماری تاریخی، کاشیک با طبیعت خیره‌کننده و جزیره گالاتاسرای با امکانات تفریحی-ورزشی، تنوع فراوانی از جاذبه‌های گردشگری برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند؛ همچنین، فراهم‌بودن وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند کشتی‌ها و قایق‌ها، دسترسی آسانی به این جزایر برای توریست‌ها فراهم می‌کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها