|

علت های اساسی ریزش مو در آقایان چیست ؟ راهکارهای طلایی

ریزش مو یکی از وحشتناک‌ترین کابوس‌های مردان است که همیشه آنها را آزار می‌دهد. هنگامی که به عنوان یک مرد متوجه کم‌پشت و کم‌پشت‌تر شدن موهایتان می‌شوید، باید احساس خطر کنید. اگر در این مرحله عاداتی که باعث افزایش ریزش مو می‌شوند را رها کنید، به سرعت تراکم موهایتان افزایش می‌یابد. بسیاری از آقایان بدون درک از نیازهای موی خود، اقداماتی انجام می‌دهند که باعث تشدید ریزش موی آن‌ها می‌شود.

 

A person holding their head

Description automatically generated

 

علت های ریزش مو مردان و عادت‌های مخرب

شامپو زدن زیاد

احتمالا فکر می‌کنید هر روز شستن موها خوب است، اما در واقعیت این‌طور نیست. استفاده از شامپو می‌تواند موها را خشک و ضعیف کند و در نهایت آنها را کم‌پشت کند. بهترین راه برای مدیریت این مسئله استفاده از شامپوهای مرطوب‌کننده است. پس از شامپو زدن، استفاده از روغن های گیاهی آبرسان برای موها بسیار موثر است. این کار باعث حفظ فولیکول‌های موی شما و جلوگیری از کاهش تراکم موها می‌شود.

کندن موهای سفید

احتمالا مشاهده موهای سفید در آینه برای شما ناراحت‌کننده است، اما این به این معنا نیست که باید آن‌ها را بکنید. هر چه بیشتر موها را بکنید،موهایتان کم پشت تر به نظر می‌رسد. زمانی که شما یک تار موی سفید یا جوگندمی را از ریشه کنده، به جز ریشه این تار مو، به فولیکول‌های موهای اطراف آن نیز خسارت وارد می‌کنید. تکرار این فعالیت باعث کاهش تعداد موهای شما می‌شود و آنها را کمتر و کمتر می‌کند. به جای این کار، می‌توانید از محصولات طبیعی برای رنگ آمیزی موهای خاکستری استفاده کنید.

خشن رفتار کردن با موها

احتمالاً پس از حمام، موها بهتر حالت می‌گیرند، اما این کار به عنوان خشونت علیه موها شناخته می‌شود. بعد از حمام و شامپو، موها به مدتی برای استراحت نیاز دارند و در این حالت، تار موهای بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند. بعد از قرار گرفتن موها در معرض بخار آب و گرما، ریشه آن‌ها بسیار سست می‌شود. بنابراین، شانه زدن و حالت دادن موها درست بعد از خروج از حمام و در حالتی که هنوز خیس هستند، اشتباه است. بنابراین پس از حمام، به موها اجازه دهید تا خشک شوند و سپس از یک شانه با دندانه های درشت برای شانه زدن و حالت دهی موها استفاده کنید.

همچنین بعضی مواقع در آرایشگاه مو ها پس از اصلاح در خود آرایشگاه شسته می شوند یکی از نکات مهم آموزش آرایشگری مردانه این است مو ها خوب خشک شوند بعد سشوار داده شوند و استایل دهی شوند تا مو ها آسیب نبیند.

 

A person in a white robe touching his hair

Description automatically generated

استفاده از محصولات موی نامناسب

استفاده مداوم از محصولات آرایشی مو ممکن است ابتدا ظاهر مو را بهبود بخشد، اما در نهایت ممکن است به تضعیف و خرابی مو منجر شود. اگر به عنوان یک مثال، از مقدار زیاد حالت‌دهنده و لوسیون برای موهای خود استفاده کنید، ممکن است تارها خشک و شکننده شوند. این مواد حاوی ترکیبات شیمیایی آسیب‌زا هستند. همین محصولات عاملی برای تشدید ریزش مو در مردان می‌شود. استفاده از محصولات طبیعی و روغن‌های گیاهی، بهترین راه برای جلوگیری از تشدید ریزش مو در مردان است. استفاده از روغن‌های طبیعی پس از حمام، علاوه بر پیشگیری از خشکی مو، مواد مغذی مختلف را در اختیار موها قرار می‌دهد و آنها را تقویت می‌کند. همچنین با استفاده از این روغن‌ها، می‌توان به موها درخشندگی و جذابیت قابل توجهی بخشید.

اگر علاقمند به رنگ موی مردانه هستید می توانید از رنگ مورد علاقه خودتان استفاده کنید تا ظاهر خودتان را به آنچه که دوست دارید بهبود ببخشید.

 

A person looking at his hair

Description automatically generated

 

سابقه خانوادگی (وراثت)

یکی از علل شایع ریزش مو در مردان، یک نوع اختلال ارثی است.

راهکارهای طلایی درمان ریزش مو

برای درمان این مشکل می‌توان از روش‌های طبیعی و موثری استفاده کرد. یکی از راهکارهای طلایی درمان ریزش مو، مراقبت و تقویت موها است. استفاده از شامپوها و محصولات حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مثل پروتئین و آلوئه ورا می‌تواند به تقویت موها کمک کند و ریزش آن‌ها را کاهش دهد. در ادامه برخی دیگر از راهکار های طلایی درمان ریزش مو را خواهیم گفت:

روغن های گیاهی

یکی از راهکارهای طلایی درمان ریزش مو، استفاده از مواد طبیعی مانند روغن‌های گیاهی است. برخی از روغن‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند شامل روغن‌های زیتون، کنجد، نارگیل، جوجوبا و آووکادو می‌شوند. این روغن‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که به تقویت ریشه‌های مو و بهبود رشد مو کمک می‌کنند.

همچنین استفاده از این روغن های گیاهی در بهترین مدل موی مردانه نیز تاثیر بسزایی دارد.

مصرف مواد غذایی سالم

علاوه بر این، مصرف مواد غذایی سالم و پر از ویتامین‌ها و مواد مغذی نیز می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند. مواد غذایی مانند ماهی، مرغ، تخم مرغ، سبزیجات و میوه‌های تازه که حاوی ویتامین A، C، D و E و مواد معدنی مانند آهن و روی هستند، به تقویت موها و پیشگیری از ریزش آنها کمک می‌کنند.

ماساژ:

ماساژ پوست سر، به تحریک جریان خون در پوست کمک می‌کند که این می‌تواند باعث افزایش رشد مو شود. یک تحقیق کوچک در ژاپن نشان داد که مردانی که به مدت ۴ دقیقه در روز با دستگاه ماساژور پوست سر خود را ماساژ دادند، پس از ۶ ماه موهای ضخیم‌تری داشتند. با نوک انگشتان خود می توانید پوست سر را با حرکات دورانی ماساژ دهید.

استفاده از اسیدهای چرب امگا ۳ تأثیر زیادی در تقویت مو دارد

این ماده مغزی نه تنها برای مغز مفید است، بلکه موها را نیز تغذیه می‌کند. این ماده مغذی ضروری به ساقه مو و غشای سلولی در پوست سر می‌رسد و فولیکول‌های مو را تقویت کرده و رشد موهای سالم را تغذیه می‌کند. به همین دلیل، این یک ماده مفید برای تقویت رشد مو و درمان ریزش مو مردان است. به علاوه، این به موهای شما انعطاف پذیری می دهد و از شکستن آنها جلوگیری می کند.

مواد غذایی که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند: دانه کتان -گردو- سالمون -ماهی‌تن- کلم ‌پیچ - کلم بروکسل - روغن کلزا

پروتئین کافی کلید داشتن موهای سالم

بخش اصلی از فولیکول مو از پروتئین کراتین تشکیل شده است؛ بنابراین اگر مقدار کافی پروتئین مصرف نکنید تا آنجا که هم عضلات و هم موها تغذیه شوند، ممکن است عضلات بازوی قوی داشته باشید اما موهای ضعیفی داشته باشید. برای جلوگیری از تغییر رنگ موها به خاکستری، مصرف مقادیر کافی پروتئین در رژیم غذایی خود را تأمین کنید. مواد غذایی حاوی پروتئین : ماست یونانی- زرده تخم‌مرغ- بادام‌زمینی- لوبیا- نخود- عدس- مرغ- بوقلمون

نتیجه‌گیری

برای پیشگیری از ریزش مو، بهتر است به خوبی از موهایتان مراقبت کنید و اقداماتی که ممکن است به موها آسیب بزند را انجام ندهید. به عنوان مثال، رنگ‌آمیزی مداوم مو، عدم توجه به مراقبت منظم از مو، انتخاب مدل‌های نامناسب برای مو و ... .

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 332278

ارسال نظر

 

آخرین اخبار