|
کدخبر: 332930

جزئیات معرفی گران‌ترین ماکت ماشین جهان! رولز رویس 2.5 میلیارد تومانی!

بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای ماشین، به دلیل علاقه بسیار زیاد به این صنعت، به خرید ماکت ماشین روی آورده‌اند! به همین دلیل بسیاری از تولیدکننده‌های ماکت ماشین در جهان به وجود آمده‌اند و مدل‌های مختلفی با رنج قیمت مختلفی تولید می‌کنند. در این مقاله قصد داریم با گران‌ترین برندها و گران‌ترین ماکت ماشین جهان آشنا شویم!

گران ترین ماکت ماشین جهان

دنیای ماکت ماشین، بیش از 10 سال است که به دنیای کلکسیونی و لوکس تبدیل شده. بسیاری از برندهای لوکس خارجی مثل AUTOart و CMC به وجود آمده‌اند تا مدل‌هایی با جزئیات بسیار تولید کنند. برای مثال، ماکت‌های اتوآرت از 250 دلار قیمت پایه شروع می‌شود. یا برند CMC که محصولات آن به جزئیات بسیار زیاد معروف است، مدل‌های بسیار زیادی با قیمت بیش از 1000 دلار دارد! اما در این مقاله قصد داریم گران‌ترین و لوکس‌ترین ماکت جهان که مربوط به Rolls-Royce Cullinan است را معرفی کنیم! این محصول که قیمت پایه‌ی آن 40 هزار دلار قیمت دارد توسط خود کمپانی رولز رویس معرفی شده است!

ماکت 40 هزار دلاری رولز رویس کالینان

ماکت ماشین رولزرویس کالینان

گران‌ترین ماکت ماشین جهان، Rolls-Royce Cullinan با قیمت 40 هزار دلار است. این ماکت که یک در یک نسخه Hero Specification هم عرضه شده که قیمت بالاتری هم دارد، توسط خود کمپانی رولز رویس تولید شده است!

این ماکت جزئیات بسیار زیادی دارد و 6 درب بازشو دارد. رولز روی کالینان در مقیاس استاندارد 1:18 یعنی با طول حدودا 30 سانتی متر تولید شده است. اما مدل‌هایی با مقیاس‌های 1:9 هم تولید شده است که قیمت بالاتری دارد. همینطور جزئیات آن بسیار بالاتر است. مدل‌های با مقیاس پایین‌تر، ابعاد بیشتری دارند! یعنی طول این ماکت حدودا 60 سانتی متر است!

چرا ماکت رولز رویس کالینان، ۴۰ هزار دلار قیمت دارد؟

دلایل مختلفی دارد! یکی از دلایل آن، لوکس برند بودن خود کمپانی رولز رویس است! طبیعتا رولز رویس مشتریان خاصی دارد و قصد ندارد برند خود را با فروش محصولات ارزان قیمت خراب کند. در واقع رولز رویس عقیده دارد هر کسی نباید به محصولات این برند دسترسی داشته باشد! پس نباید محصولات خود را با قیمت‌های پایین عرضه کند.

یکی دیگر از دلایل آن، تعداد زیاد دارندگان این ماشین است. رولز رویس برخی محصولات خود را بصورت لیمیتد ادیشن 1000 عددی تولید می‌کند. این افراد علاقه‌ی بسیاری به ماشین خود دارند. از طرفی بدیهی است که فردی که حدود 1 میلیون دلار برای ماشین پرداخت می‌کند، طبیعتا 40 هزار دلار هم برای ماکت پر جزئیات آن پرداخت می‌کند!

یکی دیگر از دلایل قیمت بالای این مدل، جزئیات بسیار زیاد آن است! جزئیات این مدل بعضا از مدل‌های برند CMC هم بالاتر است!

سفارشی‌سازی ماکت لیمیتد ادیشن 1000 عددی

این محصول امکان سفارشی‌سازی هم دارد! یعنی شما می‌توانید رنگ و برخی جزئیات آن را هم بصورت سفارشی تحویل بگیرید! این موضوع در هیچ‌یک از برندهای تولیدکننده‌ی ماکت در جهان قابل انجام نیست!

افزایش قیمت پس از تولید اولیه!

ماکت ماشین رولز رویس کالینان، در زمان معرفی فقط 17 هزار دلار قیمت داشت! یعنی کمتر از نصف قیمت فعلی! اما به دلیل استقبال گسترده‌ای که از آن شد، کمپانی رولز رویس تصمیم گرفت قیمت آن را به بیش از 2 برابر افزایش دهد!

این ماکت در 2 نسخه زیر عرضه شده بود و رولز رویس تغییری در نسخه‌ها نداده است:

  • Bespoke Specification
  • Hero Specification

البته گفته می‌شود همچنان این ماکت ماشین با همین قیمت 17 هزار دلار هم برای برخی مشتریان خاص به فروش می‌رسد!

بررسی جزئیات ظاهری گران‌ترین ماکت ماشین جهان

جزئیات گران ترین و کلکسیونی ترین ماکت ماشین در جهان

جزئیات این ماکت به قدری بالاست، که اگر یک تصویر از  نزدیک گرفته شود، احتمالا متوجه نمی‌شوید که این یک ماکت ماشین است نه ماشین واقعی! جنس بدنه‌ی این ماکت دقیقا مشابه بدنه‌ی خودروهای رولز رویس است. تمامی جزئیات این محصول هم دقیقا 1/18 ام نسخه اصلی آن است! جزئیاتی مثل فرمون، گیربکس (دنده)،  آینه‌ها و ... به خوبی و دقیقا مشابه خود ماشین رولز رویس است.

تمام جزئیات این مدل دست‌ساز است! درست مشابه خود ماشین‌های واقعی رولز رویس! بله درست متوجه شدید، یکی از دلایل گران‌قیمت بودن این مدل 100% دست ساز بودن آن است! یعنی تمامی قطعات بصورت اختصاصی توسط انسان‌ها تولید شده‌اند! این ماکت از بیش از 1000 قطعه مختلف تولید شده است!

درب‌های بازشو

ماکت 6 درب بازشو دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • درب کاپوت: داخل کاپوت بیشترین جزئیات را میشه دید. تمامی سیم‌کشی‌های موتور هم به درستی رعایت شده‌اند و مشخص‌شده اند!
  • درب‌های راننده و سمت شاگرد: داخل این درب‌ها می‌توان کابینه جلویی را مشاهده و بررسی کرد. جذاب‌ترین بخش ماکت دقیقا در این بخش است!
  • درب‌های سرنشینان: 2 درب سرنشنیان هم بازشو است!
  • صندوق: صندوق به تنهایی از 2 درب تشکیل شده است. یعنی یک درب بالایی که پس از باز شدن آن درب پایین آن هم قابل بازشدن است. همین موضوع هم یکی دیگر از جذابیت‌های ماکت رولز رویس کالینان است!

طراحی ظاهری بدنه و کابینه

فرمان این مدل محرک است. تقریبا تمامی مدل‌های 1:18 فرمان متحرک دارند! یعنی با چرخاندن فرمان ماکت، چرخ‌های ماشین هم می‌چرخند!

همینطور دقیقا مانند دیگر ماکت‌های مقیاس 1:18 کمک فنر دارد. البته کمک فنر و فرمان این مدل حس خیلی بهتری نسبت به دیگر مدل‌ها می‌دهد!

جنس بدنه‌ی این مدل کاملا فلزی است. اصلی ترین رنگ‌های آن مشکی و سفید است. اما همانطور که قبل‌تر مطرح شد، قابلیت شخصی سازی این رنگ ها وجود دارد.

چرا افراد، ماکت‌های ماشین گران‌قیمتی مثل رولز رویس کالینان می‌خرند؟

مهم‌ترین دلیل آن علاقه به دنیای ماشین و موتورسیکلت است! اما دلایل دیگری دارد. بسیاری از افراد کلکسیون ماکت ماشین جمع می‌کنند تا سرمایه‌گذاری کرده باشند (مدل‌ها بعد از چند سال افزایش قیمت خواهند داشت). بسیاری از افراد ماکت ماشین خود را خرید می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد به جزئیات علاقه‌مند هستند.

این موضوع فقط در خارج از ایران مرسوم نیست. در ایران بیش از 2000 کلکسیونر ماکت ماشین حرفه‌ای داریم! اگر شما هم به دنیای ماکت ماشین علاقه‌مند شدید، پیشنهاد می‌کنیم به بزرگ‌ترین فروشگاه ماکت ماشین و موتور در ایران سر بزنید. تاینی ماکت یکی از معتبرترین وبسایت‌های خرید ماکت ماشین در ایران است! شما می‌توانید با مراجعه به آدرس www.tinymaket.com، مدل‌های مختلف آن‌ها را بررسی و خرید کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها