|
کدخبر: 334315

فرش دستباف مدرن؛ شاهکاری از زیبایی و اصالت در دکوراسیون داخلی از فروشگاه آقای دلجوان

 

اغلب افراد هنگامی که نام فرش دستباف به گوششان می‌رسد، تصور دکوراسیونی کلاسیک با طرح‌ها و نقش‌های سنتی در فرش است؛ در حالی که طراحان با خلق فرش‌های دستباف مدرن، توانسته‌اند طرح‌هایی ارائه دهند که با دکوراسیون لوکس منازل هماهنگ باشد. استفاده از فرش دستباف مدرن در محیط به افرادی پیشنهاد می‌شود که علاقه دارند طرحی جدید و متفاوت همراه با کیفیت بالا را در دکوراسیون منزل خود داشته باشند. از این رو شما می‌توانید طرح‌های مدرن فرش‌های دستباف را با اطمینان از اصالت فرش، از فروشگاه آریاس (آقای دلجوان) در طرح‌ها و نقش‌های مختلف انتخاب کنید.

فرش دستباف مدرن چیست؟

فرش دستباف مدرن نتیجه سال‌ها تلاش و خلاقیت هنرمندان و طراحان فرش است. با اینکه تاریخچه فرش دستباف به هزاران سال قبل مرتبط است؛ اما با ظهور ماشین آلات و انقلاب صنعتی در قرن ۲۰ تکامل این فرش‌ها شدت یافت. افراد با ترکیب سنت و مدرنتینه نقوشی را خلق کردند که می‌توانست هم سازگار با نیاز افراد باشد و هم با هویت ایرانی هماهنگ باشد. فرش‌های دستباف مدرن نشان‌دهنده ترکیبی از سنت و نوآوری بوده و هنر قالی‌بافی را جلا بخشیده‌اند. ت

رکیب سنت و مدرنیته باعث شده که این فرش‌های دستباف به اثر هنری جذابی تبدیل شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در انتخاب فرش دستباف مدرن باید به آن توجه کرد، کیفیت و بافت اصولی آن است. استفاده از مواد مرغوب و اولیه و تکنیک اصولی بافتن می‌تواند طول عمر فرش و کیفیت آن را افزایش داده و دوام بهتری به فرش دهد. تنوع در طرح و نقش‌های این فرش‌ها باعث شده که بتوانید انتخاب راحت و متناسب با نیازهای خود را داشته باشید.

تفاوت فرش دستباف مدرن و سنتی

به طور کلی در نقشه‌های فرش سنتی ایرانی، معمولاً از یک طرح مرکزی و حاشیه‌های متقارن مانند نقشه لچک ترنج استفاده می‌شود. در مقابل، نقشه‌های فرش دستباف مدرن بیشتر بر خطوط هندسی منظم و گاهاً پراکنده تمرکز دارند و از نقش و نگار و جزئیات کمتری نسبت به فرش‌های سنتی بهره می‌برند. بنابراین، سادگی یکی از ویژگی‌های بارز فرش دستباف مدرن است. بسیاری از این نقشه‌ها ترکیبی از سنت و مدرنیته هستند که علاوه بر جذب نسل جوان، رضایت طرفداران دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی را نیز جلب کرده‌اند. این نوع نقشه‌ها در بسیاری از فرش‌های عشایری مانند قشقایی، نهاوند و بختیاری به کار می‌روند.

تاثیر فرش دستباف مدرن بر فضا و دکوراسیون خانه

طرح‌های متفاوت و ترکیبات رنگی خلاقانه‌ای که خود را در فرش دستباف مدرن جای داده‌اند، باعث شده که این فرش تاثیر مثبتی بر دکوراسیون داخلی داشته باشد. این فرش‌های دستباف می‌توانند جلوه‌ ویژه‌ای به فضا بخشیده و با رنگ‌ها و طرح‌های پیچیده و مدرنی که دارند، فضا را سرزنده و پویا سازند؛ به طوری که به راحتی با مبلمان و دیگر اجزای داخلی خانه ست و هماهنگ می‌شوند.

در واقع با در نظر داشتن اینکه فرش از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است، خرید فرش دستباف مدرن می‌تواند میان مبلمان، پرده‌ها و دیگر لوازم هماهنگی و تعادل ایجاد کند و باعث یک‌پارچگی در دکوراسیون داخلی شود. در نتیجه فرش مدرن به‌تنهایی عنصری برای دکوراسیون نیست؛ بلکه یک پل ارتباطی بین محیط و ساکنان خواهد بود.

انتخاب بهترین فرش دستباف مدرن برای دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین فرآیندها در دکوراسیون داخلی که نیاز به دقت کامل دارد، انتخاب فرش مدرن مناسب و هماهنگ با دکوراسیونتان است. اگر به دنبال فرش مناسب هستید در ابتدا باید سبک دکوراسیون خود بشناسید تا بتوانید فرشی متناسب با آن را تهیه کنید. برای فضاها و محیط‌های مدرن خرید فرش دستباف مدرن با طرح‌ها و نقشه‌های ساده و مینیمال بسیار مناسب است.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در انتخاب فرش، توجه به اندازه آن است. به عنوان مثال در فضاهای کوچک‌تر فرش‌هایی با سایز کوچک و نقوش ریز‌تر می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد‌. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب فرش، هماهنگی رنگ و طرح آن با سایر وسایل مانند مبل یا پرده است. این هماهنگی می‌تواند در محیط خانه توازن ایجاد کند. برای ایجاد وحدت و یک‌پارچگی بهتر است ترکیب رنگ‌های فرش با دیگر عناصر محیط مکمل یکدیگر باشند.

از عوامل مهم دیگر در انتخاب فرش برای دکوراسیون داخلی، خرید فرشی است که کیفیت بالایی داشته و طول عمر آن طولانی است، زیرا باعث می‌شود که در طی زمان خراب نشود و احتیاجی به تعویض مداوم ندارد؛ درنتیجه در هزینه‌های فرد نیر صرفه‌جویی می‌شود. خوشبختانه اصالت و کیفیت فرش‌های دستباف مدرن فروشگاه آریاس ( آقای دلجوان) می‌توانند این توقع شما را برطرف سازند.

عوامل موثر بر قیمت فرش دستباف مدرن

قیمت فرش دستباف مدرن تحت‌تاثیر عوامل و عناصر مختلفی بوده که هر‌کدام می‌توانند تاثیر به‌سزایی بر قیمت آن اعمال کنند. مهم‌ترین و اولین عامل وابسته به قیمت، نوع مواد اولیه و کیفیت فرش است. به عنوان مثال استفاده از پشم طبیعی یا ابریشم قیمت فرش را افزایش می‌دهد. مورد بعدی نوع سبک بافت و پیچیدگی فرش است که می‌تواند تعیین‌کننده قیمت فرش باشد.

دیگر عوامل مانند اندازه، محل بافت نیز بر قیمت تاثیر دارند؛ مثلا فرش‌های بزرگ‌تر قیمت بیشتری نسبت به فرش‌های کوچک‌تر دارند. یا فرش‌هایی که در شهر‌ها و مناطق مشهور بافته می‌شود گران‌تر از سایر فرش‌ها خواهد بود. عرضه و تقاضا در بازار نیز می‌تواند قیمت فرش را تعیین کند. مثلا فرش‌هایی که محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، قیمت بالا‌تری نیز خواهند داشت.

خرید فرش دستباف مدرن از بازار آنلاین آریاس

اگر به‌دنبال ساختن یک فضای مدرن در منزل خود هستید، خرید فرش دستباف مدرن را از یاد نبرید. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های معتبر مانند آریاس، بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را خریداری کنید. این سایت با ضمانت اصالت، پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته، گارانتی عودت کالا، پرداخت درب منزل، ارسال سریع و... به خدمات می‌پردازد. شما با استفاده از این بازار آنلاین می‌توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین عناصر که در دکوراسیون داخلی تاثیر دارد، بدون شک فرش است. با خرید فرش دستباف مدرن و استفاده از آن در چیدمان دکوراسیون خود یک فضای مملو از آرامش و حس خوب را برای خود می‌سازید. این فرش‌ها می‌توانند با ایجاد هماهنگی بین وسایل و عناصر، محیطی یک‌پارچه و متوازن تشکیل دهند. شما می‌توانید برای خرید این فرش‌ها از فروشگاه آنلاین آریاس با مشاوره آقای دلجوان کمک بگیرید. این فروشگاه با ضمانت اصالت کالای با کیفیت‌تر به شما تحویل می‌دهد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها