|
کدخبر: 334465

شرایط سنی آوسبیلدونگ آلمان، محدودیت و استثنائات

 

شرایط سنی آوسبیلدونگ آلمان، محدودیت و استثنائات

کشور آلمان یک کشور صنعتی بوده و نیاز به نیروی کار بسیاری برای تامین فرصت های شغلی فراوان خود دارد. هرساله مهاجران بسیاری به روش های مختلف به کشور المان جذب می شوند که یکی از بهترین آن ها آوسبیلدونگ است. دوره های آوسبیلدونگ با هدف تعلیم و تامین نیروی کار متخصص در آلمان بوجود آمده است و در این دوره ها، افراد حین دریافت آموزش های لازم برای کسب تخصص بصورت ماهانه حقوق دریافت می کنند. امروزه افراد بسیاری به دلیل مزایای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ، به این روش به کشور آلمان مهاجرت می کنند. در این مطلب به بررسی شرایط سنی آوسبیلدونگ آلمان و محدودیت های آن خواهیم پرداخت. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط سنی آوسبیلدونگ آلمان

در هر روش مهاجرتی به کشورهای مختلف و بویژه آلمان، شرایطی لازم است تا متقاضی آن ها را داشته باشد. یکی از مهم ترین موارد در مهاجرت به روش شرکت در دوره های آوسبیلدونگ، شرایط سنی آوسبیلدونگ آلمان است. برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ حداقل سن مجاز برای شرکت در آن بین 16 تا 18 سال مشروط به داشتن مدرک دیپلم از آموزش و پرورش است. برای حداکثر سن مجاز برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ محدودیتی قرار داده نشده است اما می توان گفت هرچه سن فرد کمتر باشد و در بهترین حالت سن وی زیر سی سال باشد، احتمال پذیرش وی بیشتر است.

محدودیت سنی آوسبیلدونگ

محدودیت سنی آوسبیلدونگ

هنگام تبلیغ شرکت در دوره های آوسبیلدونگ بسیار شنیده می شود که محدودیت سنی آوسبیلدونگ وجود ندارد و همه افراد می توانند از سن 16 سالگی به بالا تنها با داشتن مدرک زبان آلمانی و مدرک دیپلم برای پذیرش در این دوره ها اقدام نمایند. در این قسمت از مطلب شما لازم است به شما بگوییم که بر خلاف سخنانی که همیشه از شرایط سنی آوسبیلدونگ آلمان شنیده اید، برای شرکت در این دوره ها نیز محدودیت سنی وجود دارد. کشور آلمان همواره به دنبال تامین نیروی کار جوان و متخصص است. افرادی که سن بالایی دارند و مهارت خاصی ندارند، احتمال پذیرش شان در دوره های آوسبیلدونگ بسیار پایین است. همچنین برای برخی شغل ها مانند دوره های آوسبیلدونگ پلیس و دستیار آن و یا دوره های آوسبیلدونگ مرتبط با هواپیما و پر از شرایط سنی ویژه ای دارد و افراد با سن بالا تنها در صورت داشتن مهارت های ویژه احتمال قبولیشان زیاد است.

استثنائات سنی در آوسبیلدونگ

همانطور که در بخش قبلی مطلب بیان شد، محدوده سنی افراد پذیرش شده برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ معمولا بین 18 تا 30 سال است اما در این بین افراد بسیاری وجود دارند که با سن هایی بالاتر از 30 سال و تا حدود 45 سال هم توانسته اند پذیرش در این دوره ها را از کارفرمایان آلمانی دریافت نمایند. استثنائات سنی در آوسبیلدونگ شامل افرادی می شود که مهاجر بوده و اقامت دائمی در آلمان ندارند و همچنین دارای گواهی ها و سابقه های مهارتی در رشته مورد نظر هستند و مبتدی محسوب نمی‌شوند. این افراد برای کارفرمایان آلمانی اینطور به نظر می آیند که می توانند. با مهارت های قبلی خود سریعا آموزش ها را فراگرفته و برای کشور آلمان مفید باشند. همچنین کارفرمایان آلمانی برای برخی از دوره های آوسبیلدونگ که شرایط جسمی و سنی خاصی لازم نیست، محدوده سنی مجازی را در آگهی های خود ذکر نمی کنند که به این معنی است که برای شرکت در این دوره ها نیازی به داشتن َسن خاصی نیست.

چرا محدودیت سنی برای آوسبیلدونگ وجود دارد؟

دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان با هدف اصلی تأمین نیروی کار ماهر و جوان برای صنایع این کشور طراحی شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و میانگین سنی جمعیت آن رو به افزایش است. از همین رو، تربیت نیروی کار جوان و متخصص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است.

یکی از دلایل اصلی تاکید بر جوان‌گرایی در نیروی کار، نیاز به نیروی جسمانی قوی در برخی مشاغل صنعتی است. جوانان معمولاً از سلامت جسمانی بهتری برخوردارند و می‌توانند به خوبی از عهده انجام کارهای سنگین و تخصصی برآیند.

ارتباط سن با آمادگی برای ورود به بازار کار

طبق گفته محققان و مشاوران در امر کار و ورود به بازار کار، بهترین سن برای آمادگی ورود به بازار کار، سنین جوانی است که شروع  آن با 18 سالگی آغاز می شود. در این سنین قدرت ریسک پذیری بیشتر بوده و فرد از قدرت استعداد و یادگیری بیشتری برخوردار است. این آمادگی برای ورود به بازار کار تا سن 40 سالگی می تواند در نظر گرفته شود اما هرچه فرد سن کمتری داشته باشد، به علت ریسک پذیر بودن آمادگی بهتری را خواهد داشت.

راهکارهایی برای افراد بالای سن مجاز برای شرکت در آوسبیلدونگ

شرکت در دوره های آوسبیلدونگ برای تمامی افراد با سنین مختلف که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، جذاب است. در این بین ممکن است افرادی با سن بالا به دنبال راهکارهایی برای افراد بالای سن مجاز برای شرکت در آوسبیلدونگ باشند. در این قسمت از مطلب چند راهکار مهم برای این شرایط را بیان خواهیم نمود.

راهکارهایی برای افراد بالای سن مجاز برای شرکت در آوسبیلدونگ

  • اولین راهکار این است که شما باید آوسبیلدونگی را انتخاب نمایید که در آن شرایط بدنی و سلامت کامل زیاد مهم نباشد زیرا افراد هنگامی که سن‌شان افزایش می یابد، ناخودآگاه قدرت بدنشان کاسته می شود. به این افراد شرکت در دوره های آوسبیلدونگ پلیس و یا آوسبیلدونگ هواپیما و.. توصیه نمی شود.
  • راهکار بعدی این است که شما به دنبال دوره های آوسبیلدونگی باشید که در حوزه شغلی آن سابقه کسب نموده و با شرکت در دوره های مختلف مدارک و گواهینامه های معتبر کسب کرده باشید. در این حالت نیز با ارائه سوابق کاری و گواهی های معتبر مرتبط با آن، امکان پذیرش شما بیشتر خواهد بود.
  • از دیگر راهکارها این است که با مطالعه آگهی های جذب نیرو در دوره آوسبیلدونگ مورد نظرشان مطالعه کنند که چه چیزهایی در این دوره برای کارفرما مهم است و بر روی آن ها تمرکز نمایند تا بتوانند نظر کارفرما را جلب نمایند.

مقایسه شرایط سنی آوسبیلدونگ با دانشگاه در آلمان

برای تحصیل در کشور آلمان در رشته های مختلف، شرایط سنی با دوره های آوسبیلدونگ متقاوت است. در کشور آلمان برای شرکت در دوره کارشناسی، گفته می شود که بهترین سن برای اقدام قبل از 21 سالگی است. برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد نیز سن قبل از 32 سالگی بهترین شرایط سنی است. برای مقطع تحصیلی دکترا نیز هیچ شرط سنی وجود ندارد و با هر سنی می توان برای شرکت در آن اقدام نمود. در مقایسه شرایط سنی آوسبیلدونگ با دانشگاه در آلمان می توان گفت که با هر شرایط سنی می توانید برای هر دو درخواست دهید. حداقل سن برای شرکت در هر دو این روش ها بالای 18 سال بوده اما برای حداکثر سن این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر چه سن بیشتر باشد، احتمال پذیرش در هر کدام از این دو کمتر است

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها