|
کدخبر: 333639

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت تور قزوین تابستان ۱۴۰۳ | قلعه الموت چند پله دارد؟

استان قزوین یکی از ۳۱ استان ایران به شمار می‌آید و در شمال غربی کشور واقع شده است. با اینکه این استان کمتر از یک درصد از جمعیت کل ایران را تشکیل می‌دهد، اما حدود ۱۰ درصد از فعالیت‌های تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است. مساحت قزوین حدود ۱۵٬۸۲۰ کیلومتر مربع بوده و با استان‌های مازندران، گیلان، همدان، زنجان، مرکزی و البرز هم‌مرز است.

گردشگری قیمت تور قزوین تابستان ۱۴۰۳ | قلعه الموت چند پله دارد؟

قزوین از استانهای تاریخی و قدیمی ایران است که اتفاقات بزرگ تاریخی در آن رقم خورده و افراد مشهور زیادی در این دیار زندگی کرده و  هر کدام در جایگاه خود اثرگذار بودند.قزوین حدود ۱۱درصد آثار باستانی و تاریخی کشور را در خود جای داده است و از این نظر دررتبه نخست  کشور قرار دارد. از مناطق برجسته گردشگری این استاد می توان به منطقه گردشگری و تاریخی طارم سفلی در شمال غربی استان؛ قلعه سمیران در رشته کوه البرز؛ مرکز گورها در دشت قزوین اشاره کرد.

از نظر جغرافیایی ؛ قزوین جزو استانهایی است که دارای ناهمواری های زیادی بوده و دشت ها و ارتفاعات و کوه های زیاد اطراف نشان می دهد که قزوین از جمله استانهای کوهستانی ایران است.

کاروانسرای-سعد-السلطنه

دریاچه اوان که بزرگترین دریاچه استان قزوین به شمار می آید از جمله جاهای گردشگری و تفریحی در تابستان به شمار می آید.  قزوین دارای غار های قدیمی و متعددی است که به دوره های مختلف زمین شناسی باز می گردد. قزوین  علاوه بر داشتن آب و هوای کوهستانی و مرطوب ؛ دارای منابع آب های زیر زمینی و چشمه های زیادی است که همگی به بهبود اوضاع آبی  استان کمک زیادی کرده اند.عمده منابع آب شری استان از طریق رود طالقان و رود الموت تامین  می شوند  از بهم پیوستن این دو رود رودخانه شاهرود تشکیل می شود.

جمعیت استان قزوین بر پایه آمار سال ۱۳۹۵ برابر ۱٫۳ میلیون نفر است که از این تعداد ۶۰۰٬۰۰۰ نفر ساکن شهرستان قزوین هستند.در بعد جغرافیایی می توان گفت که قزوین جزو استانهای زلزله خیز ایران می باشد.

قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان خوشنویسی کشور بوده است. اساتیدی همچون میرعماد حسنی (استاد بزرگ خط نستعلیق)، میرزا محمدحسین عماد الکتاب قزوینی، میرزا محمد علی خیارجی قزوینی (اولین خوشنویسی که بسم الله را به صورت مرغ طغرا ترسیم کرد)  در این استان زیسته اند.

کشاورزی

قزوین به علت داشتن  سطح زیر کشت وسیع و همچنین دشت های بزرگ و قابل کشت؛ ظرفیت زیاد و قابل توجهی برای کشت محصولات کشاورزی مثل انگور ، فندق ، پسته ، بادام ، گردو ، زیتون ، سیب ، گندم ، جو ، چغندر قند، انار ، انجیر و غیره دارد.

بازرگانی

نزدیکی به پایتخت ، امنیت ، شبکه حمل و نقل مناسب زمینی ، ریلی و هوایی ، مجاورت قطب های صنعتی و کشاورزی ، همسایگی ۶ استان کشور ، مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا ، پیشینه درخشان فعالیت های اقتصادی- که وجود ده ها کاروانسرای شهری و بین راهی مبین آن است – و … موجب شده است استان قزوین در قلمرو بازرگانی و تجارت موقعیت ارزنــده‌ای داشتــه باشد و انبوه سرمایه گذاران به آن روی آورند.

استان قزوین

صنعت

با نگاهی به کتابهای تاریخی می توان به این نکته رسید که قزوین از زمانهای دور تا به الان از جملع استانهایی بوده که همیشه در بحث صنعت پیشتاز بوده. آثاری  باستانی ارزشمندی که از صنایع قزوین در موزه های دنیا وجود دارد صحتی بر این گقته تاریخی است. در این دوران هم قزوین به واسطه ارتباطی که با استانهای تهران و البرز دارد از جایگاه صنعتی ممتازی برخودار است.

مردم قزوین به زبان فارسی صحبت می‌کنند؛ اما لهجه خاص قزوینی دارند. در قزوین مناطقی نیز وجود دارند که به زبان ترکی یا شمالی از نوع گیلکی صحبت می‌کنند.

مورخان بزرگ تاریخ در کتابهای خود نوشته اند که قزوین در قرن چهارم هجری یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان لباس ، کفش ، جوراب ، کمان ، عبا وغیره بوده است.

از جاهای تاریخی قزوین می توان به کاروانسرای سعدالسلطنه؛ سردر عالی قاپو؛ گراند هتل قزوین؛ کاخ چهل‌ستون قزوین؛ عمارت بلدیه (عمارت شهرداری قزوین)؛ عمارت باغ سپهدار؛ دروازه درب کوشک؛ دروازه تهران قدیم؛ مسجد جامع قزوین؛ حمام قجر (موزه مردم‌شناسی)؛ حمام صفا؛ کلیسای کانتور و موارد متعدد دیگری اشاره کرد.

کلیسای کانتور

از جمله صنایع دستی پر رونق استان می توان به گلیم بافی؛ قالی بافی؛ موج بافی؛ سرمه دوزی و موارد دیگر اشاره کرد که هر کدام به افراد متخصص  در حوزه خود نیاز دارد.

یکی از مواردی که هر ایرانی در سفر و گردش به آن اهمیت می دهد؛ مسائل مربوط به خورد و خوراک و غذاست. از جمله سوغاتی ها و غذاهای خوشمزه قزوین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قیمه نثار قزوین؛ نان نازک؛ نان قندی؛ نان بادامی؛ شیرینی اتابکی؛ قطاب؛ قاق؛ اردک و موارد دیگر اشاره کرد.

غذای قزوینی

«کوکو شیرین» از دیگر غذاهایی است که از سیب‌زمینی به عنوان ماده اصلی آن استفاده می‌شود و همراه با «هویج‌پلو» آن را سرو می‌کنند. «شیرین‌پلو» نام خوشمزه دیگری در قزوین است که از ترکیب برنج، خلال پرتقال، خلال بادام، خلال پسته و سینه مرغ تهیه می‌شود. «دویماج» غذای محلی دیگری در قزوین به شمار می‌رود که در تابستان بسیار پرطرفدار است. این غذا از ترکیب نان لواش خشک، خیار، پنیر، سبزی خوردن، گردو و پیازداغ تهیه می‌شود و در واقع نوعی عصرانه یا پیش‌غذا است.

 در ادامه انواع قیمت تور  قزوین را مشاهده کنید.

قیمت تور قزوین

 

  • ناشناس ارسالی در

    قزوین چیه که با قیمت میلیونی تور راه اند اختی بیا با ۵۰۰ تومان همه جارو نشونت بدم

  • حسن ارسالی در

    یه مقدار از اخلاق گند وبی فرهنگی قزوینی ها هم می نوشتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها