|
کدخبر: 334000

آموزش جمع کردن چادر مسافرتی | با این ترفند ۳ سوته چادر جمع کنید

زمانی که تصمیم به سفر به مکانی می‌گیریم و در حال جمع آوری وسایل و ملزومات سفر هستیم، بدون شک یکی از مهم‌ترین وسایل، چادر مسافرتی است. اگر تا به حال تجربه استفاده از چادر مسافرتی را داشته‌اید، حتماً می‌دانید که جمع‌آوری آن کار نسبتاً دشوار و نیازمند دقت است.

گردشگری آموزش جمع کردن چادر مسافرتی | با این ترفند ۳ سوته چادر جمع کنید

استفاده از چادر های مسافرتی همیشه اجبار نیست؛ گاهی اوقات ممکن است به طبیعت رفته باشیم و بخواهیم در هوای خنک  بیرون استراحت کنیم، یا برای استراحت بعد از رانندگی بخواهیم  در گوشه ای اقامت کنیم. 

نحوه بستن انواع چادر مسافرتی

اگر قصد سفر به  مقاصد  گردشگری  را دارید باید بدانید که این کار نیازمند برنامه ریزی و دقت فراوانی است.  و به همین دلیل باید یا از سفر صرف نظر کنید یا هر چه زودتر برای  رزرو هتل و محل اسکان اقدام کنید. راه سومی نیز وجود دارد و آن چادر زدن در مکان های مخصوص و خاصی است که شهرداری ها مشخص می کنند . معمولا این مکان ها پارک ها و بوستان های بزرگ هستندو

از طرفی اگر جایی چادر مسافرتی بر پا کنید و در اثر باران یا هر حادثه و اتفاقی نیاز داشته باشید که هر چه زودتر همه چیز را جمع کنید؛  آن وقت اگر اصول و قواعد جمع کردن اصولی چادر را ندانید هم وقتتان هدر می رود و هم به مشکل می خورید. 

د ر ادامه با آموزش بستن چادر مسافرتی با شما هستیم.

آموزش بستن چادر مسافرتی میله ای

چادر میله‌ای طراحی شده برای کوهنوردی و سفر است و ویژگی ضد آب دارد. برای برپایی آن، میله‌های موجود در ساک را باید مانند عصا به هم متصل کرده و چادر را بر روی آن قرار دهید. این چادر دارای یک پنجره و یک در ورودی است که به تهویه مناسب کمک می‌کند. باز کردن چادر میله‌ای بسیار ساده است، اما برای جمع‌آوری آن باید به نکات ذکر شده در ادامه توجه کنید.

چادر

بررسی داخل چادر مسافرتی میله ای


داخل چادر و بیرون آن را کاملاً تمیز کنید و از خشک بودن بدنه چادر اطمینان حاصل نمایید. فراموش نکنید به هیچ عنوان نباید چادری که حاوی مواد غذایی بوده یا خیس است را جمع کنید.
 

مسافرتی - چادر

جمع آوری میخ ها و میله ها

بعد از تمیزکاری به سراغ میخ‌ها بروید و میله‌های چادر را آزاد کنید. سپس میله‌های جمع آوری شده را درون کیسه جداگانه‌ای قرار دهید تا نوک تیز آن‌ها به بدنه چادر آسیب نزند. بعد از جمع کردن میله‌ها، چادر را خوب بتکانید تا اگر حشره یا گرد و خاکی بر روی آن باقی مانده است روی زمین بیفتد.

جمع کردن چادر میله ای

چادر مسافرتی ۲

چادر را بر روی زمین باز کنید و لبه‌های کناری آن را به سمت داخل و در راستای طول تا بزنید. پس از اینکه چادر به شکل یک نوار بلند درآمد، آن را از وسط تا کنید. این مرحله را دوباره تکرار کنید تا نوار باریک و بلندی به اندازه یک چهارم نوار اولیه به دست آورید. سپس با فشار دادن، هوای اضافی داخل چادر را خارج کرده و شروع به لول کردن آن کنید.

مهم است که این مراحل را به دقت انجام دهید تا چادر به اندازه مناسب برای قرارگیری در ساک تبدیل شود. در پایان، کیسه حاوی میله‌ها و میخ‌ها را نیز درون ساک قرار دهید تا تمامی وسایل لازم برای برپایی مجدد چادر در یک مکان جمع شوند.

بستن چادر مسافرتی فنری

چادر مسافرتی فنری نیز مانند چادر میله ای مخصوص کمپینگ و کوهنوردی است و سایزها و جنس های مختلفی دارد و نسبت به چادر میله ای قیمت مناسب تری دارند. برپایی این نوع چادر نسبت به چادر میله ای آسانتر است ولی جمع کردن چادر فنری دقت بیشتری لازم دارد. اگر قصد ندارید سفر با ماشین شخصی داشته باشید پیشنهاد می دهیم چادر میله ای که کم جا می گیرد را همراه خود ببرید.

چادر مسافرتی

چادر مسافرتی میله‌ای نسبت به چادر فنری فضای کمتری را اشغال می‌کند. در هنگام جمع کردن چادر، باید مراقب باشید که به فنرهای آن آسیب نرسانید؛ زیرا این کار می‌تواند منجر به خرابی یا آسیب جدی به ساختار چادر شود.

برای بستن چادرهای مسافرتی فنری، نیاز به دقت و حوصله بیشتری دارید؛ زیرا جمع‌آوری نادرست این چادرها می‌تواند باعث دفرمه شدن آن‌ها شده و عملاً آن‌ها را به یک اقامتگاه یکبار مصرف تبدیل کند. بنابراین توصیه می‌شود که تمامی مراحل ذکر شده در زیر را با دقت بیشتری انجام دهید.

 

چادر زدن

مراحل جمع کردن چادر مسافرتی فنری

۱. از خشک بودن بدنه چادر اطمینان حاصل کرده و قسمت‌های درونی و بیرونی چادر را به خوبی نظافت کنید.

۲. اگر چادر را با ۴ میخ به زمین محکم کرده‌اید، میخ‌ها را درآورده و چادر را آزاد کنید. سپس چادر را بتکانید تا گرد و خاکی روی بدنه آن باقی نماند.

۳. حال روبروی ورودی چادر بایستید و زیپ ورودی را باز کنید تا به هنگام جمع کردن چادر مسافرتی هوای باقی مانده از آن خارج شده و موجب بروز رطوبت در کیسه چادر نگردد.

۴. سپس نزدیک‌ترین ضلع چادر را به داخل فشار دهید و چادر را به صورت کتابی روی هم تا بزنید. با دست دو ضلع کناری مثلث حاصله را بگیرید و آن را ۹۰ درجه رو به جلو خم کنید.

۵. حال باید دو دست را به هم نزدیک کرده و هر دو لبه را با یک دست نگاه دارید. سپس نوک چادر را با دست دیگر بگیرید و به داخل بکشید و همزمان دستی که با آن لبه های چادر را گرفته‌اید به پایین فشار دهید.

۶. در نهایت چادر بدون آسیب رساندن به فنرها به شکل یک دایره درآمده و جمع می‌شود، حال می‌توانید آن را درون ساک مخصوص به خود قرار داده و میخ‌ها را نیز در زیپ کناری ساک جای دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها