|
کدخبر: 334167

اختصاصی گسترش نیوز

قیمت تور تابستان ۱۴۰۳ تاجیکستان | فرصت گردش در دوشنبه را از دست ندهید

در سطح جهان، این تصور وجود دارد که کشورهای آسیای میانه دارای اقتصادی ضعیف و وضعیت پرتنشی هستند. با این حال، تاجیکستان به عنوان یکی از کشورهای نسبتاً باثبات و کم‌تنش با اقتصادی متعادل شناخته می‌شود. این کشور همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌تواند هر گردشگری را به خود جلب کند. در ادامه، به بررسی قیمت تور تاجیکستان می پردازیم.

گردشگری قیمت تور تابستان ۱۴۰۳ تاجیکستان |  فرصت گردش در دوشنبه را از دست ندهید

تاجیکستان یک کشور کوهستانی در آسیای میانه است. پایتخت این کشور دوشنبه نام دارد و ۸ شهر بزرگ این کشور تامین کنندگان عمده اقتصادی تاجیکستان هستند.  دلیل نام گذاری این کشور؛ وجود قوم تاجیک در آن است. این کشور دارای تاریخی پر فراز و نشیب است. این کشور با قرقیزستان؛ ازبکستان و افغانستان مرز مشترک زمینی دارد.

اقتصاد تاجیکستان

مثل اکثر کشور های آسیای میانه؛ تاجیکستان هم دچار تورم و رکود اقتصادی بوده است ولی در چند سال اخیر نرخ تورم در این کشور رو به کاهش بوده و روند اقتصادی این کشور رو به رشد و بالا بوده است. کوهستانی بودن این کشور باعث شده است که  تنها ۷ درصد از خاک و اراضی این کشور مورد استفاده  قر ار بگیرد. مهم ترین محصول صادراتی این کشور پنبه است و صادرات آن در سالهای اخیر روند روبه رشدی را تجربه کرده است. این کشور دارای معادن طبیعی و ارزشمندی است ولی در عین حال دارای محدودیت است.

آب و هوای  تاجیکستان

جمهوری تاجیکستان دارای آب و هوای خاصی است که در آن تفاوت‌های قابل توجهی بین دماهای شب و روز و همچنین فصول تابستان و زمستان وجود دارد. بارش باران در این منطقه کم است و آسمان در اکثر روزهای سال صاف و آفتابی است. بادهای محلی در دره‌های تاجیکستان به دلیل اختلاف ارتفاع شکل می‌گیرند و به بادهای کوهستانی معروف هستند. از میان این بادها، باد گرم و خشک یا باد گرمسیر در تابستان و پاییز در تمام دره فرغانه می‌وزد.

جاذبه های گردشگری

موزه قوم شناسی

بر خلاف دید عموم که فکر می کنند تاجیکستان جاذبه طبیعی و گردشگری ندارد؛  این کشور از نظر تاربخ و تمدن و ظرفیت فرهنگی غنی است و موزه ها و کاخ ها و باغ های بسیار بزرگ و با شکوهی دارد که به آن اشاره می کنیم.

یکی از عجایب بسیار دیدنی و ارزشمند در تاجیکستان پارک رودکی است. این پارک به طور کلی به افتخار شاعر معروف رودکی ساخته شده است و این بنا در یکی از اصلی ترین میادین شهری دوشنبه نصب شده است.

موزه قوم شناسی تاجیکستان یکی از موزه‌های دیدنی و بسیار ارزشمندی است که به طور کلی دارای فضای تاریخی بی نظیر است.

تاجیکستان

یادبود صدرالدین عینی یکی از بهترین مکان‌هایی است که برای تاریخ دوستان و کسانی که دوست‌دار ادبیات هستند مورد بازدید قرار می‌گیرد. این منطقه به طور کلی دارای فضای خاصی بوده و با فرهنگ و ادبیات عجیب شده است و هر دوست دار ادبیاتی را جذب می کند.

همچنین باغ وحش دوشنبه و آبشار گوسگارف از دیگر دیدنی های جذاب  این کشور  هستند که  پیشنها می شو.د در سفر به الین کشور حتما از آن دیدن کنید.

 غذاهای معروف تاجیکی

سمبوسه یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین  پیش غذاها در تاجیکستان است.

سمبوسه

اوشی پلو

اوشی پلو یکی از غذاهای محبوب در تاجیکستان است که طرفداران زیادی دارد. این غذا از ترکیب گوشت، هویج، پیاز، برنج و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و طعمی فوق‌العاده دارد. اگر به تاجیکستان سفر کردید، حتماً این پلوی لذیذ را که در رستوران‌های محلی سرو می‌شود، امتحان کنید.

نان تاجیکی لیپیوشکا 

لیپیوشکا، نان خوشمزه‌ای است که به عنوان پیش‌غذا در تاجیکستان سرو می‌شود. برای تهیه این نان، به مواد زیادی نیاز ندارید. تنها کافی است کمی آرد، خمیرمایه، آب ولرم، شیر و نمک در دسترس داشته باشید تا بتوانید این نان خوشمزه را که به تنهایی یا همراه با غذاهای مختلف سرو می‌شود، در خانه تهیه کنید.

سوپ جاواری

اگر سوپ‌ها را در گروه پیش‌غذاها دسته‌بندی کنید، سوپ جاواری که در تاجیکستان سرو می‌شود، مقام اول را به خود اختصاص می‌دهد. این سوپ محلی با پیاز و هویج خرد شده، گوشت گاو و مقداری ماش تهیه می‌شود و طعمی فوق‌العاده دارد. اگر به دنبال یک پیش‌غذای مغذی هستید، می‌توانید سوپ جاواری را به منوی خود اضافه کنید.

در  ادامه با بررسی قیمت تور تاجیکستان با شما هستیم. 

قیمت تور- تاجیکستان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها