|
کدخبر: 334780

تصمیم عجیب سازمان حج و زیارت برا زائران حج عمره | منتظر تسهیلات نباشید

غلامرضا رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و عمره، در خصوص ارائه تسهیلات به زائران عمره مفرده بیان کرد: با توجه به اینکه دریافت وام از بانک‌ها شامل پرداخت سود بانکی می‌شود، سازمان حج به منظور تخصیص وام به زائران، وارد مذاکره و رایزنی با بانک‌ها نشده است.

گردشگری تصمیم عجیب سازمان حج و زیارت برا زائران حج عمره | منتظر تسهیلات نباشید

معاون امور حج و عمره سازمان حج و عمره، در ادامه گفت: همه زائران عمره مفرده در هر دو نوبت اعزام، طبق روال دوره‌های گذشته مدینه قبل هستند چراکه فقط یک فرودگاه در جده برای پذیرش زائران فعال است.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و عمره تصریح کرد: در این دوره از اعزام‌ها حدود ۱۷۰ هزار زائر به عمره مشرف می‌شوند، اما سازمان حج به دنبال افزایش این ظرفیت است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عمره مفرده از روز شنبه ۱۷ شهریور آغاز شده و تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

تمامی اولویت‌های اعلام شده می‌توانند با مراجعه به سامانه واحد سازمان حج و زیارت به نشانی MY.HAJ.IR، اطلاعات خود را تکمیل کرده، کاروان خود را انتخاب، رزرو کرده و سپس نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

متقاضیان پس از رزرو و تعیین کاروان، تنها ۴۸ ساعت فرصت دارند تا مبلغ مربوطه را واریز کرده و با مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی)، مدارک خود را تحویل دهند.

داشتن گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار از تاریخ قطعی سفر الزامی است.

شهر- مکه

مدیرعامل ایران‌ایر اعلام کرد که پروازهای حج عمره از تاریخ ۲۸ شهریور آغاز خواهد شد و حدود ۱۷۰ هزار زائر از ۱۶ فرودگاه مختلف کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

شمس‌الدین فرزادی‌پور افزود: نخستین پرواز زائران حج عمره از استان تهران به فرودگاه مدینه انجام خواهد شد. این گروه در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از فرودگاه حضرت امام (ره) به فرودگاه مدینه منوره سفر خواهند کرد.

وی افزود: عمره‌گزاران از ۱۶ فرودگاه کشور به عربستان می‌روند و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده، عمره‌گزاران از ایستگاه‌های پروازی تهران، تبریز، ارومیه، مشهد، اصفهان، یزد، گرگان، اردبیل، کرمان، بندرعباس، شیراز، بوشهر، اهواز، زاهدان، ساری و بیرجند اعزام می‌شوند. وی بیان کرد: عملیات اعزام حدود ۱۷۰ هزار زائر از ۱۶ فرودگاه کشور از ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ شروع می‌شود و تا اوایل فروردین ۱۴۰۴ ادامه دارد.

مدیرعامل ایران‌ایر یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام‌شده بین سازمان حج و زیارت دو کشور ایران و عربستان، مرحله دوم اعزام عمره‌گزاران در سال جاری نیز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. در مرحله دوم اعزام عمره‌گزاران نیز تمام تلاش همکاران هما خدمت‌رسانی شایسته به این عزیزان و انجام پرواز‌های ایمن در این عملیات است.

نام نویسی از استانهای کشور  برای حج عمره، به ترتیب اعلام شده در اطلاعیه سازمان و همچنین براساس اطلاع رسانی دفاتر حج و زیارت استانها و با توجه به اولویت ها انجام می پذیرد.معا ون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در صورتیکه متقاضیان فراخوان شده دارای اولویت‌، ظرف سه روز از تاریخ شروع ثبت نام نسبت به ثبت نام و انتخاب کاروان اقدام ننمایند، از سایر اولویت‌ها، جهت تشرف دعوت به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه همه اولویت های اعلامی فارغ از روز تعیین شده برای استان مورد نظر خود می توانند در سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانیMY.HAJ.IR تکمیل اطلاعات و گروه بندی را انجام دهند گفت: اولویت ها می توانند در روز مقرر اقدام به انتخاب کاروان، رزرو و سپس واریز وجه کنند

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها