|
کدخبر: 324792

فروش گیشه/هزینه فیلم/قیمت بلیت

تهیه کننده این فیلم میلیاردر شد / جدول فروش گیشه فیلم‌های روی پرده سینما

فیلم "تمساح خونی" که اولین اثر جواد عزتی است، با فروش فوق‌العاده‌ای نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان، صدرنشین جدول فروش فیلم‌ها شد و از مرز ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

اقتصاد  تهیه کننده این فیلم میلیاردر شد / جدول فروش گیشه فیلم‌های روی پرده سینما

فیلم "سال گربه" در هفته اول اکران خود با فروش بیش از ۱۲ میلیارد تومان، به عنوان دومین فیلم پرفروش هفته به شماره‌گذاری شد.

درام جنایی برگرفته از ماجرایی واقعی که قتل دختری جوان بدست پسر هم‌دانشگاهی او بوده است. ماجرای زیر پا گذاشتن هر اصول اخلاقی از سوی خانواده قاتل برای نجات جان پسرشان و در مقابل فشار بر اولیای دم برای صرف نظر کردن از حق قانونی قصاص.

فیلمنامه را کاظم دانشی کارگردان فیلم موفق علفزار نوشته که به انصاف باید گفت کمترین حفره‌ را دارد. کارگردانی مرتضی علیزاده هم در خدمت روایت قصه و فضاسازی مناسب، قابل دفاع است.

شاید تنها ضعف فیلم را باید در بازی پسر جوان ایفاگر نقش سروش یا همان قاتل و تا حدودی بازی الناز شاکردوست دانست. شاید بازیگر دیگری نقش الناز شاکردوست را بازی می‌کرد، نتیجه کار به مراتب بهتر از این هم میشد. در مقابل سروش صحت به اندازه بازی کرده و نوید پورفرج در نقش بازپرس بهترین بازی فیلم را ارائه داده و در کنار پژمان جمشیدی و البته گلاره عباسی نقطه قوت بازیگری فیلم هستند.

جدول -فروش سینماگ

تمساح_خونی در چهل روز صد میلیارد را هم بلعید

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به تهیه‌کنندگی کامران حجازی و کارگردانی جواد عزتی که با پخش شهرفرنگ از شانزدهم اسفند روی پرده سینماها رفته و سهم هفتاد و پنج درصدی از گیشه نوروزی سینماها در سال جدید داشته است، با ادامه استقبال مخاطبان توانسته در بازه زمانی چهل روز از مرز فروش صد میلیارد تومان عبور کند تا رکورد تازه‌ای را در گیشه سینمای ایران به نام خود ثبت کند.

این کمدی اکشن سینمایی علیرغم تعطیلی یک هفته‌ای سینماها در ایام عید نوروز و افت فروش سینماها در هفته اخیر، با جذب حدود یک میلیون و ششصد هزار مخاطب و صد میلیارد تومان فروش، همچنان در صدر گیشه روزانه و هفتگی سینمای ایران در سال جدید قرار دارد. پیش از این، فیلم سینمایی «هتل» توانسته بود در مدت زمان چهل و پنج روز به این میزان فروش در سینمای ایران برسد.

"بی‌بدن" اثر قابل تامل و تاثیرگذاری است که تماشاگر را راضی از سالن به بیرون می‌فرستد. فیلمی که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر با بی‌مهری نادیده گرفته شد.

 بریدن سر سینمای کودک توسط سینماداران همزمان با عدم حمایت تبلیغاتی تلویزیون/ نوروز هم چوب سینمای کودک را خورد!

فیلم سینمایی "نوروز" که نخستین نمایش آن در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر تحسین منتقدان و مخاطبان را به دنبال داشت درحالی وارد اکران نوروز شد که از نظر سانس و تبلیغات، رقابت نابرابری را تجربه کرد تا مشخص شود چرا فیلمسازان ریسک سینمای فانتزی و کودک را به جان نمی‌خرند.

فیلمی که فرهنگ ایرانی و عید نوروز را پاس داشته، به گناه توجه به سینمای فانتزی کودک، به روال سایر فیلم‌های کودک این سالها با سانس‌های مرده و کم روبرو شده تا زنگ خطر را برای مسئولان سینمای کشور جهت نظارت بیشتر بر اعمال سینماداران و حمایت از این گونه سینمای خانواده محور به صدا درآورد.

موضوع وقتی تاسف‌بارتر می‌شود که بدانیم تلویزیون و شهرداری هم حمایتی از این فیلم نداشته‌اند و نهادی مانند حوزه هنری هم که بیشترین تعداد سالن سینما را در اختیار دارد و از بودجه عمومی اداره می‌شود، به جای حمایت از فیلم‌های فرهنگی در مسیر خدمت به سینمای سرمایه‌داری گام برداشته است!با این اوصاف آیا باید انتظار تولید فیلم کودک از بخش خصوصی داشت؟!

منبع: اعتماد انلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها