|
کدخبر: 325427

ورود به بازار سرمایه تضمین رشد شرکت های دانش بنیان است؟

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» ، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اعلام کرد: «ما مرحله نهایی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را وقتی می‌دانیم که وارد بورس شوند.»

اقتصاد

بورس و بازار سرمایه می‌تواند تأثیر زیادی بر شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد. ورود یک شرکت دانش‌بنیان به بورس می‌تواند به ویژگی‌های زیر در آن شرکت اثر بگذارد. از جمله افزایش دسترسی به منابع مالی بیشتر برای سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه.

افزایش شهرت و اعتبار شرکت در صنعت و بازار همچنین افزایش پنجره‌ای برای اعمال همکاری‌ها، اشتغال‌زایی، و فرصت‌های همکاری با شرکت‌های دیگر.

افزایش انگیزه کارکنان و تیم‌های کاری در شرکت و مسائل و مسیرهای حقوقی و مالی که باید توسط شرکت رعایت شود.

با این حال، نحوه تحت‌تأثیر قرار گرفتن شرکت دانش‌بنیان از بورس بستگی به چگونگی مدیریت، راهبری، و استراتژی‌های تجاری آن دارد.

در نهایت، ورود به بازار بورس می‌تواند فرصت‌ها و چالش‌هایی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه داشته باشد که مدیریت صحیح آنها می‌تواند از آنها به عنوان یک فرصت بزرگ استفاده کند.

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» در مصاحبه ی اخیر خود با مطبوعات اعلام کرد: «ما مرحله نهایی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را وقتی می‌دانیم که وارد بورس شوند.»

او در مورد فرایند حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس توضیح داد: «برای ورود به بورس، اولین بحثی که مطرح است، بحث صلاحیت‌های فنی است. کارگروه‌هایی در بورس مواردی مانند دفاتر، سوابق و امید به رشد و افزایش سرمایه‌های مردمی را بررسی می‌کنند.»

او افزود: «در شرکت‌هایی که کسب‌وکارشان مستقیماً با ابعاد حکمرانی ارتباط دارد، مثل شرکت‌هایی که کلان‌داده‌ها را در اختیار دارند، یک مرحله بررسی نیز در کارگروه ویژه معاونت علمی انجام می‌شود و مواردی مانند امنیت داده‌ها، سهامداران خارجی و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

دهقانی فیروزآبادی اعلام کرد: «براساس آخرین آمارها، ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند و امیدواریم این آمار تا پایان امسال رشد حداقل ۱۰۰ درصدی را تجربه کند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو
  • ناشناس ارسالی در

    می دونید چرا بورس و فرابورس قرمز، منفی و کاهشی شد؟؟؟
    چون دلار ، سکه‌ و طلا کاهشی شد . خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    هر وقت دلار ،سکه‌ و طلا افزایشی بشه ، بورس قرمز ،منفی و کاهشی و در نهایت سقوط میکنه. علت را از مدیران بورسی که می پرسیم، جواب می دهند بورس چه ربطی به دلار ، سکه‌ و طلا داره . وقتی مثل این ۲ روز اخیر بورس روند کاهشی بخود می گیرد ، علت را که می پرسیم جواب می دهند بخاطر کاهشی شدن دلار ، سکه‌ و طلا هست !!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها