|
کدخبر: 326133

پیش بینی قیمت بیت کوین / بازار کریپتو آماده یک رخداد بزرگ می شود

مارتینز عنوان کرد:نسبت ۹۰ روزه شاخص MVRV نشان می‌دهد که فرصت خرید بیت کوین همچنان برقرار است.

اقتصاد پیش بینی قیمت بیت کوین / بازار کریپتو آماده یک رخداد بزرگ می شود

بهبود قیمت بیت کوین (BTC) در حال ادامه است و تحلیلگران در حال تحلیل حرکات قیمت و پیش‌بینی آینده آن هستند. یکی از تحلیلگران معروف در حوزه کریپتو با نام علی مارتینز (Ali Martinez) اشاره کرده است که قیمت بیت کوین، با افزایش اخیر از ۵۶ هزار دلار به ۶۵ هزار دلار، همچنان در "منطقه خرید اصلی" قرار دارد.

مارتینز عنوان کرد:نسبت ۹۰ روزه شاخص MVRV نشان می‌دهد که فرصت خرید بیت کوین همچنان برقرار است.

ارزیابی مارتینز نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین هنوز جای رشد دارد و پیشنهادی جذاب برای سرمایه‌گذارانی است که به سودهای بلندمدت چشم دوخته‌اند.

علاوه بر این، تحلیلگر دیگری با نام مستعار ماگز (Mags) پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار و بالاتر از آن افزایش خواهد یافت.

ماگز با اشاره به این موضوع که کندل هفتگی قیمت بیت کوین اخیراً بالای ۶۰ هزار دلار بسته شده، عنوان کرد که افت قیمت به زیر این سطح حمایت فاقد اعتبار است.bitcoin-enters-key-buying-zone-btc-price-rally-to-70k-

اینکه آیا قیمت بیت کوین واقعاً به ۷۰ هزار دلار خواهد رسید یا خیر، با گذشت زمان مشخص خواهد شد، اما خوش‌بینی ابراز شده توسط این تحلیلگران باعث گسترش خوش‌بینی در بازار کریپتو شده است.

قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با رشدی ۱ درصدی به ۶۴۲۷۵ دلار و ارزش بازار آن به ۱.۲۶۵ میلیارد دلار رسیده است.

علاقه معامله‌گران بازار مشتقات به معاملات آتی بیت کوین نیز افزایش یافته است. در همین راستا، شاخص سود باز معاملات این ارز دیجیتال با ۴.۱۷ درصد افزایش به ۳۱.۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال، بیشترین حجم لیکویید شده با ۲۳.۶۱ میلیون دلار متعلق به معامله‌گران شورت بوده، در حالی که تنها ۵.۸۳ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ لیکویید شده است.

بنابراین، می‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین رشد بیشتری را تجربه کند. در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی (RSI) برای بیت کوین در سطح ۴۹ قرار دارد که نشان‌دهنده وجود احساسات متناقض در بازار است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که روند ۸۲ روزه خروج سرمایه از صندوق ETF اسپات بیت‌کوین گری‌اسکیل در تاریخ ۳ می پایان یافت. این صندوق پس از خروج حدود ۱۷.۴۶ میلیارد دلار سرمایه از زمان ایجاد، در تاریخ مذکور موفق به جذب ۶۳ میلیون دلار سرمایه جدید شد.

مجموع سرمایه‌ جذب شده توسط صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در تاریخ ۳ می به ۳۷۸.۳ میلیون دلار رسید که صندوق EZBC شرکت فرانکلین تمپلتون با ۱۰۲.۶ میلیون دلار، در این زمینه پیشتاز بود.

افزایش دوباره علاقه سرمایه‌گذاران به این محصولات، پس از خروج مبلغ ۵۶۳.۷ میلیون دلار طی یک روز که در پی تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم کاهش نرخ بهره به وقوع پیوست، ایجاد شده است.

 

در آن روز، بیت‌کوین نیز افت قابل‌توجهی را تجربه کرد و قیمت آن به زیر ۵۷ هزار دلار رسید. با این حال، طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، در حال حاضر این ارز دیجیتال در محدوده قیمتی ۶۳۶۸۰ دلار معامله می‌شود.

عوامل مختلفی در خروج روزانه سرمایه از GBTC نقش داشتند که از جمله آنها می‌توان به کارمزد بالای آن نسبت به سایر صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین اشاره کرد.

بخشی از این خروج سرمایه نیز به اقدامات صرافی FTX و سایر شرکت‌های ورشکسته نسبت داده می‌شود. صرافی FTX حدود ۱ میلیارد دلار از سهام GBTC و شرکت جنسیس (Genesis) هم تقریباً ۳۶ میلیون سهم از این صندوق‌ را به فروش رسانده‌اند.

Grayscale Investments قصد دارد نسخه مینی صندوق ETF خود با نماد GBTC را به بازار عرضه کند. کارمزد این نسخه جدید حدوداً یک‌دهم کارمزد فعلی GBTC خواهد بود که این امر آن را به مناسب‌ترین گزینه در بین صندوق‌های اسپات بیت کوین تبدیل می‌کند.

به گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر بلومبرگ (Bloomberg)، سرمایه‌گذاران نباید هنوز خیلی امیدوار باشند.

بالچوناس در پست X خود توضیح داد که این اطلاعات فرضی هستند. او ادعا کرده که کاهش کارمزدها برای جلب توجه سرمایه‌گذاران طراحی شده اما ممکن است قبل از عرضه تغییر کنند.

او گفت:

خبر خوب این است که آنها باید عددی را برای این کارمزد انتخاب کنند و می‌دانند که مردم بر این قضیه نظارت دارند؛ به همین علت عدد ۱۵ واحد پایه را برای کارمزد انتخاب کرده‌اند.

طبق پرونده اخیر گری‌اسکیل نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، این شرکت قصد دارد کارمزدی را برای Grayscale Bitcoin Mini Trust (BTC) اعمال کند که یک‌دهم کارمزد ۱/۵ درصدی فعلی GBTC است.

گری‌اسکیل قصد دارد با کارمزد پیشنهادی ۰/۱۵ درصدی، ETF جدید خود را با کمترین کارمزد در میان 11 ETF اسپات بیت کوین که در ژانویه معرفی شدند، قرار دهد. پس از گری‌اسکیل مینی، فرنکلین تمپلتون (Franklin Templeton) با کارمزد ۰/۱۹ درصدی قرار دارد. فرنکلین تمپلتون بیش از یک تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت دارد.

در حالی که خروج سرمایه از صندوق‌های ETF بیت‌کوین، آشفتگی‌هایی را در بازار به وجود آورده است، جهش قیمتی ارزهای دیجیتال منتخب، فرصت‌های پویای موجود در این اکوسیستم را برجسته می‌کند. این رویداد مسیرهای جدیدی را برای رشد و تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری در چشم‌انداز اقتصادی متغیر جهان ترسیم می‌نماید.

منبع: رمزارزنیوز
  • ناشناس ارسالی در

    کارگران جواهر جامعه درتولید وکارهای فیزیکی وغیر تولیدی هستند اگر یک کشوری کارگر نداشته باشد باید فاتحه آن کشور را بخوانیم ولی درجوامع غیر دمکراتیک ده درصد ثرو مملکت به ززحمت کشان یعنی کارگران می‌رسد و هشتاد د رصد به واسطه ها ورانت خورهای وابسته به سیستم م می‌رسد این. نؤع جوامع دراولین فرصت متلاشی میشود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها