|
کدخبر: 326290

وعده رئیسی درباره افزایش ساخت مسکن / این قول رئیس جمهور عملی می شود؟

گفت‌وگوی زنده و مستقیم سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، روز گذشته از مطبوعات انجام شد.این دهمین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم از آغاز دولت سیزدهم بود.

اقتصاد

رئیس جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی زنده گفت: به خانواده‌ها و جوانان اطمینان می‌دهم که دولت برای وعدۀ تامین مسکن پای کار است. کار ساخت مسکن در سراسر کشور درحال انجام است.

ابراهیم- رئیسی

ابراهیم رئیسی با بیان اینکه تولید مسکن در کشور فعال است، بیان کرد: امروز شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور هستیم و امیدواریم با کار جدی، وعده ما اتفاق بیفتد.

وی افزود: امیدواریم با کار جدی که در وزارت راه یا همکاری مردم، تعاونی‌ها، نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها برای تولید مسکن در حال انجام است، وعده ما عملی شود. از وعده‌های دولت که به دنبال تحقق کامل آن است حتماً ساخت مسکن است. اطمینان می‌دهیم دولت حتماً به وعده ساخت مسکن کمک می‌کند اما در عین حال به کمک خود مردم هم نیاز داریم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: در مسکن مهر وقتی کار را شروع کردیم ۲۴۰ هزار تعهد ساخت مسکن داشتیم. دولت‌های قبلی متعهد شده بودند اما این کار را انجام دادیم و ۱۴۰ هزار مسکن از این میزان به مردم تحویل شده است. ساخت مسکن کمی طول می‌کشد و امیدواریم بتوانیم این امر را به خوبی پیش ببریم.

رئیسی در پاسخ به پرسشی درباره آمارهای مهار نسبی رشد تورم و نقدینگی از یک‌سو و محسوس نبودن این امر در زندگی مردم، تصریح کرد: علت‌ها را باید از میان برد تا تورم کاهش یابد. ما با تورم نزدیک ۶۰ درصد شروع کردیم و تلاش کردیم کسری بودجه نداشته باشیم یا کسری بودجه‌ای که وجود داشت را با ایجاد درآمد تلاش کردیم پیش ببریم نه با استقراض و چاپ پول. در سالهای بعد هم تلاش کردیم هزینه‌ها را افزایش ندهیم و بودجه را هم تراز ارائه کنیم تا کسری بودجه که در این زمینه موثر است وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رشد نقدینگی در این دولت ۲۳ درصد است که بسیاری باور نمی‌کردند، همچنین بر وجود انضباط مالی و اضافه برداشت موسسات مالی و اعتباری تاکید کردیم تا اگر این روند ادامه یابد حتی این موسسات را منحل کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها