|
کدخبر: 325313

افزایش مصرف برق / مردم صرفه جویی کنند

مصرف برق در کشور، رشد ۶ درصدی داشته است.

اقتصاد افزایش مصرف برق / مردم صرفه جویی کنند

آنطور که آمار نشان می دهد، مصرف برق در کشور ۶ برابر شده است و نیاز است تا مردم الگوی مصرف را رعایت کنند تا در تابستان پیش رو خاموشی ها اعمال نشود.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ٦ درصد شد. 

 مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

مصطفی رجبی مشهدی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت) در نشست خبری افزود: این جوایز شامل خودرو، وسایل الکترونیکی و سایر است که بر اساس قرعه‌کشی به مشترکانی که کاهش مصرف داشته باشند، داده خواهد شد.

وی ادامه داد: پاداش صرفه‌جویی امسال را همانند سال گذشته مبلغ ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: امید است امسال نیز مشترکان پرمصرف نسبت به کاهش مصرف اقدام کرده و از این جوایز برخوردار شوند.

رجبی مشهدی بیان کرد: برای تابستان امسال ۴۷ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف برق دارند، به‌ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر ۲.۵ برابر الگو، ۲۷۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعاً با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

رجبی مشهدی در باره طرح نیروگاه سازی توسط صنایع انرژی بر مطابق قانون مانع زدایی از صنعت برق خاطرنشان کرد: تاکنون ١٧ هزار مگاوات موافقت اصولی احداث نیروگاه صنعتی صادر شده که از این میزان ١٣٦٩ مگاوات واحد نیروگاهی احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

وی کفت: این میزان تا اوج بار تابستان امسال به ١ هزار و ٨٧١ مگاوات  خواهد رسید.

مدیرعامل توانیر افزود: صنایع نیروگاه ساز علاوه بر این که می توانند برق مازاد خود را به صنایع دیگر صادر کنند، حتی اگر موفق به انجام این کار نشوند، صنعت برق با قیمت های جذابی برق آنها را خریداری خواهد کرد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: صنایعی که در این طرح مشارکت نکرده و مبادرت به ساخت نیروگاه نکردند، در اولویت برنامه های مدیریت مصرف صنعت برق در دوره اوج بار تابستان قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر
  • مسعود ارسالی در

    داستان ممنوعیت واردات خودرو با کیفیت و م صرف بالای بنزین در تولیدات گران داخلی،ای نبار در بحث ممنوعیت ورود لوازم خانگی با کیفیت خارجی و اجبار به مصرف تولیدات کم ک یفیت و پر مصرف داخلی در حال تکرار است! و الا اگر لامپ هم روشن نکنیم چه کنیم؟شمع ه م خیلی گران شده و به صرفه نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها