|
کدخبر: 326134 هادی خرسند

اختصاصی گسترش نیوز ؛

ماشین بازها دیوانه این محصولات شدند + تصاویر

اگر در هوای گرم تابستان به دنبال رانندگی لذت بخش هستید، می توانید این لذت را هنگام راندن خودروی بدون سقف (کانورتیبل) تجربه کنید. خودروی کوپه‌ای که می توانید با فشردن یک دکمه به راحتی سقف خودرو را جمع کنید.

اقتصاد  ماشین بازها دیوانه این محصولات شدند  + تصاویر

خودروی کروک یا کانورتیبل که در گزارش امروز به آن پرداخته ایم، خودروی کوپه  است که سقف جمع شونده ای دارد. این بدان معنی است که سقف این قبیل خودرو ها را می توان به صورت جزئی یا کامل جمع کرد. جنس سقف خودرو های کروک به صورت پوشش پارچه ای، برزنتی یا فلزی است. خودروی کروک معمولا ظرفیت ۲ سرنشین دارد؛ اما مشابه آن ۴ سرنشین است که ردیف عقب آن از فضای جادار و راحتی برخوردار نیست. سقف این دسته از اتومبیل ها به وسیلۀ موتور الکترونیکی و در برخی از مدل های قدیمی آن به صورت دستی جمع می شوند.

خودرو های کروک همیشه در طول زمان طرفداران خاص خود را دارد؛ اما اخیرا بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند؛ تا جایی که بسیاری از برند های معروف سعی کرده اند برخی از تولیدات خود را به این سمت سوق دهند. ما در ادامه به تعدادی از بهترین خودرو های کروک اسپرت پرداخته ایم.

فورد موستانگ GT

اولین خودروی کانورتیبلی که در این گزارش بررسی کردیم، فورد موستانگ GT است که موتور V8 دارد که قدرت آن ۴۶۰ اسب بخار است. حدود سرعت ۰ تا ۱۰۰ این خودروی بی‌نظیر آمریکایی ۴.۶ ثانیه است که باعث شده تا در رده سریع ترین خودرو های جهان قرار گیرد. اما تنها نیم ثانیه کنتر از دوج چلنجر هلکت ۷۰۷ اسب بخار است. اگر بخواهیم کمی زیاده روی کنیم و این دو خودروی محبوب را با یکدیگر مقایسه کنیم، موستانگ چسبندگی بیشتری به سطح جاده دارد.

به دلیل اینکه این خودرو از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره می برد، خیلی سریع و راحت اقدام به تعویض دنده می کند و این خودرو در حالت اسپرت طبیعی تر از سایر کروک ها نیز عمل می کند

.فورد-موستانگ۱

شورلت کامارو

خودروی بعدی که در لیست کانورتیبل های ما قرار می گیرد، شورلت کامارو است که هر چه از لذت رانندگی با این خودرو گفته شود، کم و حق مطلب ادا نشده است. بسیاری از منتقدان این خودروی محبوب، دید محدود صندلی های عقب را نقص اصلی این خودرو می دانند. این کروک از موتور ۲۷۵ اسب بخاری توربو بهره می برد که این موتور به صورت پیش فرض روی تریم پایه این مدل شورلت کار گذاشته می شود. متقاضیان و طرفداران این خودرو می توانند بین این موتور و یک موتور V-6 با قدرت ۳۳۵ اسب بخار یا V-8 با قدرت ۴۵۵ اسب بخار یکی را انتخاب کنند.

 شورولت-کامارو

اگر از خانواده کامارو خودروی کروک دیگری بخواهیم نام ببریم، می توانیم کاماروzl1 را معرفی کنیم. این خودرو در لیست بهترین کروک های جهان نتواند قرار گیرد؛ اما یکی از خودرو های بی رقیب در جهان است که موتور سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک دارد.

کاماروzl1

بی ام و سری ۸

اما خودروی بعدی که خودرویی است که سلیقه بسیاری از جوانان دارد، بی ام و سری ۸ است که موتور ۶ سیلندر قدرتمند و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دارد. این خودرو در عرض ۴.۸ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ می رساند. این خودرو ضعف های جزئی از قبیل سنگینی فرمان دارد که در مقابل عظمت این خودرو دیده نمی شود.

بی-ام-و

آئودی A3 کابریولت

اما باید گفت خودرو بعدی که در لیست ما برای معرفی به شما وجود دارد، کروک درجه یک است که با قیمت متوسط است. آئودی A3 کابریولت خودروی کروکی است که هم با موتور بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می شود. روی نسخه اسپرت این خودرو، موتور S3 با قدرت ۲۹۶ اسب بخار نصب می‌شود که بیش از هر چیزی روی سرعت اثرگذار است.

آئودی A3 کابریولت

مینی

اگر بخواهیم از خودروی بعدی مشخصاتی بگوییم، می توانیم به یکپارچگی و جزئیاتی که به آن اهمیت بسیاری داده شده است نیز اشاره کنیم. مینی خودرویی که در فرم‌های Cooper، Cooper S و Cooper Works عرضه می‌شود که بهترین تریم از بین این گزینه‌ها، بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. اگر به دنبال تجربه رانندگی منحصربه‌فردی هستید؛ این ماشین گزینه مناسبی برای شماست.

مینی

Mercedes-AMG C43

گرچه Mercedes-AMG C43 به عنوان خودروی کروک به بازار عرضه شده است، تمام تجهیزاتی را که در خودروی لوکس پیدا می‌شود را داراست. تریم پایه و استاندارد این ماشین با موتور V-6 توئین توربو ساخته می‌شود که قادر است 385 اسب بخار قدرت تولید کند. سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد این اتومبیل باعث تیز شدن هندلینگ آن شده است. اما متاسفانه همین موضوع کیفیت سواری C43 در مسیرهای ناهموار را کاهش داده است.

 

مرسدس

همراهان گرامی گسترش نیوز، نظر خود را در خصوص جذاب ترین خودرو های کوپه با ما در میان بگذارید. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها