|
کدخبر: 323437

ساعت کاری ادارات / شب های ادارات

ساعت کاری ادارات در شب های قدر اعلام شد

ساعت کاری ادارات دولتی در ایام شب‌های قدر اعلام شد.

جامعه ساعت کاری ادارات در شب های قدر اعلام  شد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت شروع به کار در روز‌های بعد از شب‌های قدر، روز شنبه ۱۱ فروردین و روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ساعت ۹ صبح خواهد بود.

میثم لطیفی درباره ساعات کاری ادارات در ایام تابستان گفت: مصوبه هیات وزیران در سال گذشته اجرایی می‌شود و به منظور مدیریت مصرف بهینه انرژی در ایام تابستان این موضوع را در هیات دولت پیگیری خواهیم کرد.

موضوع ساعت کاری کارمندان و کارگران بستگی به قانون کار کشور و همچنین قرارداد بین کارگر و کارفرما دارد. بصورت کلی بر اساس قانون کار، استاندارد ساعت کاری کارگران و کارمندان ۸ ساعت می باشد و در صورت ساعات بیشتر، اضافه کاری حساب می شود.

البته در برخی شرکت‌ها و صنایع ممکن است ساعت کاری متفاوت باشد و به صورت شیفت‌بندی برای کارگران تعیین شود. همچنین، ممکن است در برخی شغل‌ها نیاز به ساعت کاری اضافی و یا کار در روزهای تعطیل باشد. در کل، ساعت کاری باید به طور دقیق در قرارداد کاری با کارگر تعیین شود و هرگونه تغییر در آن باید با رعایت قوانین و مقررات کاری انجام شود. حقوق کارگران نیز وابستگی بالایی به این موضوع دارد که نمی توان از اهمیت این مسئله به راحتی عبور کرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها