|
کدخبر: 322903

راه‌حل هایی برای کاهش احتمال سرقت از منازل، 100% تضمینی

برای تجربه نکردن انواع مدل های سرقت از محیط کار خود و منزل، باید تدابیر امنیتی لازم را در پیش بگیرید. سالانه بسیاری از افراد هنگام برگشتن از یک مسافرت دلچسب، با منزلی خالی و اشیا سرقت رفته خود مواجه می شوند که بسیار مشکل بزرگی است. باید پذیرفت که به دلیل سهل‌انگاری و جدی نگرفتن نکات امنیتی این اتفاقات پیش می آید. سرقت از منزل همیشه هم به دلیل سفر رفتن نیست بلکه طبق آمار تعداد زیادی از سرقت‌ها در طول روز و زمانی اتفاق می افتد که افراد برای مدت کوتاهی منزل نیستند و یا شاغل هستند. تامین امنیت منازل با توجه به این گرانی ها و وضع اقتصادی حاکم، امری ضروری است که باید جدی گرفته شود.

شما می توانید امنیت را برای خود، خانه و خانواده با بالاترین سطح، فراهم کنید. در ادامه به بررسی عواملی می پردازیم که می تواند باعث افزایش امنیت منزل شما شود و از سرقت جلوگیری کند.

روش های تضمینی تامین امنیت منازل

روش های تضمینی تامین امنیت منازل

رعایت نکات ایمنی، به کارگیری سیستم های ضدسرقت مثل ردیاب، دزدگیر، درب ضد سرقت، دوربین و دیگر تجهیزات امنیتی به شما کمک می کند تا احتمال سرقت را کاهش دهید.

نصب دوربین مداربسته در منازل

دوربین مداربسته ابزاری است که برای شناسایی سارقان بسیار کاربردی است اما متاسفانه برای سارقان از کار انداختن آن مثل آب خوردن است و مانع بزرگی برای آنان نیست. بنابراین بهتر است در هنگام خرید از محافظ‌هایی که بتواند دوربین را از مشکلات این چنینی دور کند، خریداری کنید. برای پیشگیری از سرقت منزل در شب، می توانید دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب خریداری کنید. امروزه دوربین های مداربسته در مدل های دوربین سیم کارت خور، دوربین مداربسته لامپی و... قابل خریداری هستند که امکان مدیریت و نظارت از راه دور را فراهم می کند.

همچنین استفاده از لامپ‌های هوشمند سنسوردار در تشخیص چهره سارق بسیار مهم است و در هنگام تردد این لامپ ها روشن می شوند و ممکن است امکان ورود را برای سارقان سخت تر کند.

برای تامین امنیت اماکن اداری و دولتی نیز می توان از انواع دوربین مداربسته استفاده کرد و امنیت این مکان ها را افزایش داد.

نصب درب ضد سرقت منزل

اولین و اصلی‌ترین راهی که برای پیشگیری از سرقت می توانید پیاده سازی کنید، ایمن سازی ورودی هر خانه است. این روزها درب هایی با قفل‌های کلیدی و یا مغزی های ساده بسیار نا ایمن در برابر سرقت هستند و سارقان به راحتی می توانند این درب ها را باز کنند و داخل شوند. بنابراین بهتر است از انواع در ضد سرقت منزل با قفل های هوشمند و دستگیره های دیجیتال استفاده کرد.

نصب درب ضد سرقت منزل

همچنین اگر در برج های چندین طبقه زندگی می کنید، بهتر است از درب های ضد سرقت محکم استفاده کنید چرا که سارق از طریق پنجره و سقف نمی‌تواند وارد خانه شما شود و تنها راه ورود او درب ساختمان است، بنابراین اگر ورودی نیز ایمن و مستحکم باشد، پروژه سرقت با شکست مواجه می شود.

برای خرید درب ضد سرقت و مقاوم با شماره 09361454846 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: درب ضد سرقت ترک + بررسی مزایا و معایب

نصب حفاظ های درب منزل

اگر منزل شما ویلایی است و یا ساختمان به محیط بازی دسترسی دارد، بهتر است از حصارها در شکل‌ها و قیمت های مختلف استفاده کنید. برای افزایش امنیت خانه خود بهتر است از نرده حفاظی محکم استفاده کنید که به راحتی خم نشود و امکان عبور را بسیار سخت کند. برای منازل ویلایی استفاده از نرده و حفاظ های شاخ گوزنی می تواند بسیار مناسب باشد. در مکان های دولتی شاهد نصب فنس های برقی هستید که از برق سه فاز تغذیه می کند و در صورت تماس با پوست برق گرفتگی ایجاد می کند. در هنگام خرید حفاظ بهتر است حفاظ دربی را انتخاب کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد و امکان پریدن و رد شدن از آن وجود نداشته باشد. پس از نصب حفاظ برای درب و دیوار خود، از نصب این حفاظ ها برای پنجره ها غافل نشوید. البته امری ضرری نیست چرا که این کار زمانی فوری است که در نزدیکی پنجره یک درخت، تیر برق یا راحت تر بگوییم جای پا برای سارق وجود داشته باشد!

نصب حفاظ های درب منزل

نکات مهم جلوگیری از سرقت و ایجاد امنیت منزل

برای جلوگیری از ورود سارقین به خانه در ابتدا تمام قفل های کلیدی و مغذی های قدیمی را حذف کنید و سیستم قفل ورودی خود را به روز کنید. در گذشته برای افزایش امنیت ورودی آپارتمان‌ها از نرده‌ها و حفاظ های آهنی استفاده می‌شد. امروزه عبور از این میله ها چندان کار سختی نبوده و فقط به مقداری زمان نیاز دارد.

با استفاده از قفل های دیجیتال و دستگیره های هوشمند، می توانید از ورود افراد و نزدیک شدنشان به منزل مطلع شوید و میزان امنیت را تغییر دهید. استفاده از دوربین مداربسته، درب ضد سرقت و قفل های هوشمند می تواند بسیار زیاد امنیت منزل شما را تضمین کنند.

استفاده از درب ضد سرقت با قفل درب اثر انگشتی، دیجیتالی و تشخیص چهره به صورت 100 درصد تضمینی امنیت منزل شما را افزایش می دهد.

آیا می‌توان امنیت 100% برای منازل را تامین نمود؟

در واقعیت به صورت 100 درصد نمی توان امنیت منزل را برقرار کرد و ممکن است 10 درصد احتمال خطا وجود داشته باشد اما برای ایجاد امنیت و جلوگیری از سرقت بهتر است راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  1. دور نگه داشتن وسایل ارزشمند، پول و طلا از منزل

نگه داشتن طلا یا پول در خانه کار بسیار خطرناکی است که در صورت سرقت، خسارت زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. اگر نمی‌توانید آن را به صندوق امانات بانک ها بسپارید، از گاوصندوق های ضد سرقت قوی و دیجیتالی استفاده کنید. در ادامه از امن نگه داشتن گاو صندوق خود نیز مطمئن شوید. برای افزایش امنیت گاو صندوق خود نیز می توانید از ردیاب و دزدگیر استفاده کنید و رمز آن را بسیار پیچیده انتخاب کنید.

  1. بستن پرده‌های خانه در تمام روز

اگر هر روز در یک زمان خاص پرده ها را کنار بزنید، می‌تواند یک آلارم برای سارق باشد و زمان منزل نبودن شما را تخمین بزند. بهتر است پرده‌هایی که به کوچه و خیابان راه دارند را، همیشه در یک حالت ثابت نگه دارید.

  1. عدم اعتماد به هر فردی

بسیاری از سارقان در نقش یک شخص آشنا مانند سرایدار، نیرو خدماتی، نگهبان و همسایه وارد منزل می شوند و اقدام به سرقت می نمایند. اعتماد به هر شخصی که خود را مامور آب، برق و… جا می‌زند، می تواند احتمال سرقت از منزل را افزایش دهد.

  1. استفاده از دزدگیر

یک سیستم ایمنی دیگر که می‌تواند یک لایه دفاعی برای امنیت خانه در نظر گرفته شود، دزدگیر ساختمان است. دزدگیرها قیمت و انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید هر یک از مدل های آن را تهیه کنید. دزدگیر های ساده دارای آژیر و هشدار محلی هستند اما دزدگیر اماکن و یا تلفن‌کننده سیمکارتی شما را از بروز اتفاق با خبر می کند. دزدگیر ساختمان از طریق تلفن ثابت هم امکان تماس با شماره های ضروری را دارد اما نکته قابل توجه اینجاست که در صورت قطع شدن سیم‌های تلفن، سرویس‌دهی کاملا متوقف می‌شود. بنابراین دزدگیرهای سیم کارتی بسیار قابل اعتماد تر هستند.

  1. برداشتن قبض‌ها و برگه‌های تبلیغاتی

قبل از رفتن به مسافرت حتما به یک همسایه یا آشنا بسپارید که قبض یا برگه‌های تبلیغاتی را از لای در بردارد چرا که این ترفند سارقان را متوجه می کند که فردی در منزل نیست. در صورتی که برگه های تبلیغاتی کنده نشوند، سارقان آن منزل را برای سرقت انتخاب می کنند.

  1. مخفی کردن سفر رفتن خود

بهتر است در شبکه های اجتماعی و همسایه و اطرافیان سفر رفتن خود را جار نزنید و بسیار مخفی به سفر بروید تا کسی متوجه نبود شما نشود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها