|
کدخبر: 329102

خبر بد برای عاشقان موبایل | قیمت آیفون نجومی خواهد شد؟

پس از اختلافات بسیار درباره واردات گوشی‌های آیفون، در نهایت تصمیم دولت در این زمینه مشخص شد؛ تصمیمی که ممکن است منجر به افزایش قیمت آیفون ۱۳ شود.

اقتصاد خبر بد برای عاشقان موبایل | قیمت آیفون نجومی خواهد شد؟

در هفته‌های اخیر، بخشی مهمی از اخبار داخلی به موضوع واردات گوشی های آیفون اختصاص یافته بود. ابتدا انتشار جزئیات یک مصوبه هیئت دولت، شائبه آزادسازی واردات آیفون را مطرح کرد؛ اما اندکی بعد خبری با اشاره به احتمال ممنوعیت واردات تمام مدل‌های آیفون به ایران منتشر شد.

با وجود این، حالا تصمیم نهایی دولت در خصوص واردات آیفون اعلام شده است و بر اساس آن، ضمن تغییراتی در نرخ سود بازرگانی واردات آیفون، واردات آیفون ۱۴ به بعد همچنان ممنوع اعلام شده است. تغییرات نرخ سود بازرگانی واردات آیفون، موضوعی است که می‌تواند تبعات خاصی برای قیمت این محصولات در بازار موبایل ایران به دنبال داشته باشد.

افزایش قیمت آیفون ۱۳ در نتیجه تغییر نرخ سود بازرگانی

بنا بر مصوبه جدید هیئت دولت، در حال حاضر همچنان ورود آیفون ۱۳ و آیفون‌های قبلی به کشور مجاز است؛ اما سود بازرگانی واردات گوشی های آیفون حالا ۹۶ درصد تعیین شده است.

قیمت-آیفون

نکته حائز اهمیت این‌که بنا بر قوانین و مقررات امور گمرکی و احکام مندرج در بودجه، سود بازرگانی واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار در رویه مسافری، دو برابر سود بازرگانی از رویه تجاری محاسبه می‌شود. این یعنی با در نظر گرفتن مصوبه جدید هیئت دولت و احکام بودجه، سود بازرگانی واردات آیفون ۱۳ از رویه مسافری تا ۱۹۲ درصد خواهد رسید. از سویی با افزودن ۴ درصد حقوق گمرکی، حقوق ورودی آیفون ۱۳ به کشور برابر با ۱۹۶ درصد می‌شود. طبیعتا وضع چنین تعرفه‌هایی برای واردات گوشی های آیفون می‌تواند منجر به افزایش قیمت شدید این محصولات در بازار شود.

با وجود ابهامات موجود در بحث واردات گوشی های آیفون، در ابلاغیه گمرک درباره واردات مسافری گوشی های موبایل، به عوارض واردات این محصولات اشاره‌ای نشده و انتظار می‌رود ابهامات در این خصوص زودتر برطرف شود.

گمرک-آیفون

گفتنی است که بر اساس ماده ۱۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، کالاهای همراه مسافران ورودی تا هشتاد دلار (سالانه) از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند و در صورتی که ارزش بالاتر از آن داشته باشند، مشروط به این‌که غیرتجاری باشند با اخذ حقوق گمرکی و سود بازرگانی دو برابری، قابل ترخیص خواهند بود.

شایان ذکر است که گوشی آیفون ۱۳ به‌ عنوان یکی از محصولات پرطرفدار شرکت اپل، توانسته است با جذابیت طراحی، عملکرد قدرتمند و قابلیت‌های فوق‌العاده خود محبوبیت فراوانی را در بازار ایران به دست آورد. عملکرد برتر دوربین، سرعت بالا، امنیت بیشتر و طراحی زیبا تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که این گوشی را به یکی از محصولات مورد علاقه مصرف‌کنندگان تبدیل کرده است.

گوشی-های-آیفون

با توجه به افزایش استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره و نیاز مصرف‌کنندگان به دسترسی آسان و سریع به ابزارهای پیشرفته، گوشی آیفون ۱۳ با امکانات بروز و عملکرد قدرتمند خود، توانسته است بازار موبایل ایران را به خود جلب کند. این محصول با قابلیت‌های هوشمندانه و سیستم‌عامل پیشرفته خود، به راحتی توانسته است نظر مثبت مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند.

با توجه به همه این ویژگی‌ها، گوشی آیفون ۱۳ به سرعت به یکی از گزینه‌های محبوب بین مصرف‌کنندگان در بازار موبایل ایران تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که پاسخ به نیازهای فعلی مصرف‌کنندگان و تلاش برای ارائه امکانات پیشرفته، این گوشی را به یک گزینه جذاب و پرطرفدار در بازار موبایل ایران تبدیل کرده است.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها