|

ایجاد تغییرات در نقل و انتقالات فرهنگیان

با توجه به این که طرح جدید نقل و انتقال فرهنگیان در اوایل فروردین ابلاغ شده بود، این طرح باعث نا رضایتی های جمعی از فرهنگیان شد تا اینکه روز گذشته وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش مزایا در این طرح تک مرحله ای بودن آن خبر داد.

آموزشی ایجاد تغییرات در نقل و انتقالات فرهنگیان

اواخر فروردین بود که طرح جدید نقل و انتقال فرهنگیان از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تمامی مراکز استان‌ها ابلاغ شد. طرحی که به گفته مسئولین آموزش و پرورش برای بهتر شدن شرایط فرهنگیان تصویب شده بود، اما این طرح با انتقاد شدید این قشر مواجه شد.

طرح نقل و انتقال فرهنگیان در سال هزار و چهار صد و یک با تغییراتی نسبت به سال گذشته خود مواجه شد.

در هفته گذشته و پس از مشاهده اعتراض‌های فرهنگیان تلاش‌های زیادی برای ارتباط گرفتن با مسئولان آموزش و پرورش و توضیح در رابطه با این طرح جنجالی انجام شد که هیچ کدام به نتیجه نرسید و جوابی در این رابطه داده نشد. تا این که روز گذشته یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در صحبتی کوتاه درباره حاشیه‌های نقل و انتقالات فرهنگیان و اصلاح این بخشنامه گفت: در جهت تحکیم بنیان خانواده، مشکل نقل و انتقال زوجین فرهنگی و همکارانی که تازه ازدواج می‌کنند، حل و تسهیلاتی برایشان فراهم شد. ایثارگران و نیرو‌هایی که مامور می‌شوند، اعم از نیرو‌های نظامی و مامورین دستگاه‌ها نیز برایشان تسهیلاتی فراهم شده است.

نوری درباره گلایه از افزایش میزان سنوات در نقل و انتقالات تصریح کرد: در بعضی از موارد سنوات را خیلی تقلیل داده ایم؛ اما این که فرد رسمی و پیمانی باشد، شرط است.

او درباره دلیل تغییرات این شیوه‌نامه گفت: واقعیت این است که نقل و انتقالات در تمامی دستگاه‌ها، مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است. در آموزش و پرورش اگر نقل و انتقالات را بدون ضابطه آزاد کنیم، مناطق کمتر برخوردار از معلم خالی می‌شوند و مجبوریم معلم ناآماده بگیریم. یعنی معلمی که تربیت معلم نرفته و رشته‌اش مرتبط نیست. پس به نظر می‌آید ظلم به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است.

نوری با تاکید بر این که برای افراد استثناء شرایطی را فراهم می‌ کنند، بیان کرد: انتقال اضطراری بر نمی‌گردد و نقل و انتقالات یک مرحله‌ای می‌شوند.

در این مدت تعدادی از فرهنگیان درخواست‌های زیادی درباره لغو این قانون مطرح کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کدخبر: 257064

ارسال نظر

 

آخرین اخبار