|
کدخبر: 334829

فوری | زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام شد

فرهادی از ورود ۹۰ هزار معلم جدید خبر داد و اعلام کرد که دانش‌آموزانی که در ثبت‌نام جا مانده‌اند، هفته آینده ثبت‌نام خواهند شد. وی در مورد کمبود معلم افزود: با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، امسال برای آغاز سال تحصیلی مشکلی نخواهیم داشت.

آموزشی فوری | زمان واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام شد

فرهادی در مورد عدم پرداخت پاداش بازنشستگان اظهار داشت: ممکن است به دلیل همزمانی مسائلی مانند پرداخت به گندمکاران و فشاری که بر سازمان برنامه و بودجه وارد شده، این مشکل به وجود آمده باشد. من تأکید می‌کنم که دوستان در سازمان برنامه و بودجه نیز در حال پیگیری این موضوع هستند.

وزیر آموزش و پرورش، در بیستمین جلسه ستاد مهر که به صورت حضوری و آنلاین با حضور اعضای این ستاد در محل وزارتخانه برگزار شد، به پیگیری پاداش معلمان از دولت اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی و پیگیری برای افزایش ظرفیت منابع انسانی و دریافت مجوزهای لازم از سران قوا هستم. وی به پیگیری مستمر تعیین وضعیت نیروهای قرارداد کارمعین و خرید خدمت اشاره کرد و گفت: تمام تلاشم را برای رفع دغدغه‌های این قشر به کار خواهم گرفت.

کاظمی در ادامه به گزارش‌های رسیده در خصوص کم‌کاری برخی مدیران اشاره کرد و گفت: البته این گزارش‌ها بسیار اندک است ولی همین اندک هم برای نظام تعلیم و تربیت بسیار محسوب می‌شود. بنابراین اگر در جایی این احساس بوجود بیاید که مدیری کم‌کاری و کم‌فروشی کرده است درنگ نخواهیم کرد و طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

ابلاغ دستورالعمل ثبت نام اتباع

وی تاکید کرد که در آستانه بازگشایی مهر از هرگونه تغییر مدیران مدارس پرهیز کنید و اگر قرار بر تغییر باشد باید بر اساس ضوابط و هماهنگی انجام شود.

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام اتباع خبرداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این جلسه اعضای ستاد در تهران و در استان‌ها به صورت آنلاین، گزارش‌هایی در خصوص پیشرفت‌ها و کاستی‌های این حوزه ارائه دادند.

اعتراض معلمان غیررسمی

گروهی از معلمان غیررسمی پس از سال ۹۱، خواستار روشن شدن وضعیت نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش شدند. این معلمان شامل تمامی معلمان خرید خدمتی، حق‌التدریسی‌ ها، آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی نیز می‌شوند.

این نیروها گفتند: ما نیروهای جوانی هستیم که از سال ۹۱ در مدارس دولتی در قالب قراردادهای مختلف خرید خدماتی، پیش‌دبستانی، نهضت، برون‌سپار و… با حقوق اندک و بیمه‌ی بسیار محدود، مشغول به کار هستیم. برخی از ما در مناطق کم‌برخوردار با کمترین امکانات با بهترین عملکرد صادقانه مشغول به کار بودیم تا شاید روزی قرارداد مستقیم شویم و حداقل امنیت شغلی پیدا کنیم.

رتبه-بندی-معلمان

معلمان غیررسمی در آستانه‌ی آغاز سال تحصیلیِ جدید تأکید کردند: وزارت آموزش و پرورش با کمبود شدید نیرو مواجه است و قصد دارد این کمبود را از طریق بازنشستگان برطرف کند، در صورتی که نیروهای غیررسمیِ توانمند با تجربه آموزگاری و گذراندن دوره‌های ضمن خدمت با گزینش نا عادلانه کنار گذاشته شده‌اند. 

آن‌ها گفتند: ما معلمانِ غیررسمیِ بعد از ۱۳۹۱ سالهاست با تمام وجود در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان زحمت کشیده‌ایم، ولی متأسفانه به دلیل نداشتن امنیت شغلی مدام در استرس و نگرانی هستیم. بعد از این همه سال تلاش از دولت جدید می‌خواهیم در موردِ ما عادلانه تصمیم‌گیری کند تا حق ما ضایع نشود. 

این معلمان در پایان با تأکید بر تبصره ۱۵ بند خ قانون برنامه بودجه گفتند: در این بند آمده «وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش‌‌دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به‌صورت حق التدریسی اقدام نماید.» انتظار داشتیم در این تبصره آموزش و پرورش ملزم به بکارگیریِ نیروهای مذکور می‌شد و از تمام معلمان غیررسمی نام می‌برد.

منبع: اقتصاد صد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها