|

دانش آموزان افغانستانی کد ملی می گیرند + جزییات

سید محمد طباطبایی، رئیس امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ثبت‌نام‌ها به زودی به پایان می‌رسد. وی افزود: افرادی که والدینشان دارای کد یکتا هستند، می‌توانند در یک روز کد یکتا دریافت کنند. اما برای کسانی که والدینشان کد ندارند، لازم است با ارائه مدارک قانونی و تشکیل پرونده در دفاتر کفالتی تحت نظارت وزارت کشور، اقدام به دریافت کد یکتا نمایند.

آموزشی دانش آموزان افغانستانی کد ملی می گیرند + جزییات

سید محمد طباطبایی، رئیس امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ۹۵ تا ۹۶ درصد از دانش‌آموزان اتباع ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام به خوبی پیش می‌رود. وی افزود که افرادی که فاقد «کد یکتا» هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت این کد را دریافت کنند.

وی افزود: که کد یکتا معادل کد ملی ایران است و بر اساس این کد، مدارس اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.آموزش و پرورش برای ثبت نام اتباع مشکلی ندارد تنها کافی است این افراد اقامت خود را در ایران قانونی کنند و بعد برای ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس امور بین الملل  و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا چند روز دیگر ثبت‌نام‌ها تمام می‌شود ادامه داد: افرادی که پدر و مادرشان کد یکتا دارند، یک روزه می‌توانند کد یکتا دریافت کنند اما افرادی که والدینشان کد ندارند، با ارائه مدارک قانونی و تشکیل پرونده در دفاتر کفالتی زیر نظر وزارت کشور، کد یکتا دریافت می‌کنند.

طباطبایی با بیان اینکه بعد از پایان ثبت نام آمار دقیق دانش آموزان اتباع اعلام می‌شود اظهار کرد: افراد دارای کد یکتا با مراجعه به سامانه سهما ثبت‌نام می‌کنند، بلافاصله اطلاعات آن ها وارد سامانه سیدا شده و سپس ثبت‌نام آن ها در مدارس انجام می شود.

چندی پیش علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در بیستمین جلسه ستاد مهر که به صورت حضوری و آنلاین با حضور اعضای این ستاد در محل وزارتخانه برگزار شد، به پیگیری پاداش معلمان از دولت اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی و پیگیری برای افزایش ظرفیت منابع انسانی و دریافت مجوزهای لازم از سران قوا هستم.

وی به پیگیری مستمر تعیین وضعیت نیروهای قرارداد کارمعین و خرید خدمت اشاره کرد و گفت: تمام تلاشم را برای رفع دغدغه‌های این قشر به کار خواهم گرفت.

کاظمی در ادامه به گزارش‌های رسیده در خصوص کم‌کاری برخی مدیران اشاره کرد و گفت: البته این گزارش‌ها بسیار اندک است ولی همین اندک هم برای نظام تعلیم و تربیت بسیار محسوب می‌شود. بنابراین اگر در جایی این احساس بوجود بیاید که مدیری کم‌کاری و کم‌فروشی کرده است درنگ نخواهیم کرد و طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

 

دانش-آموز-اتباع

ابلاغ دستورالعمل ثبت نام اتباع

وی تاکید کرد که در آستانه بازگشایی مهر از هرگونه تغییر مدیران مدارس پرهیز کنید و اگر قرار بر تغییر باشد باید بر اساس ضوابط و هماهنگی انجام شود.

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام اتباع خبرداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این جلسه اعضای ستاد در تهران و در استان‌ها به صورت آنلاین، گزارش‌هایی در خصوص پیشرفت‌ها و کاستی‌های این حوزه ارائه دادند.

منبع: رکنا
کدخبر: 335823

ارسال نظر

 

آخرین اخبار