|
کدخبر: 257731

عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با گسترش نیوز اظهار کرد:

۴۵ درصد بافت تهران فرسوده است/ ۱۲۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران

محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در رابطه با چگونگی وضعیت بافت‌های فرسوده در تهران به گسترش نیوز می‌گوید: در تهران حدود ۴۵ درصد بافت فرسوده داریم‌، این نکته را نباید از یاد برد، در برخی از مناطق بافت فرسوده وجود ندارد. اما نه به معنای اینکه در آن مناطق خانه فرسوده وجود نداشته باشد صحبت ما بر سر بافت فرسوده است.

اجتماعی ۴۵ درصد بافت تهران فرسوده است/  ۱۲۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران

بحث بافت‌های فرسوده بحث جدیدی نیست اما پس از سانحه پلاسکو بر سر زبان‌ها افتاد با این وجود تعداد ساختمان هایی که مانند پلاسکو خطر ریزش دارند کم نیستند و نزیدک به ۳۳ هزار ساختمان ناامن در تهران وجود دارد. با این وجود مسئولان امر این تعداد را رد کرده و ساختمان‌های مشابه پلاسکو را تنها ۱۲۰ دستگاه ساختمان می‌دادند. محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در رابطه با چگونگی وضعیت بافت‌های فرسوده در تهران به گسترش نیوز می‌گوید: در تهران حدود ۴۵ درصد بافت فرسوده داریم‌، این نکته را نباید از یاد برد، در برخی از مناطق بافت فرسوده وجود ندارد. اما نه به معنای اینکه در آن مناطق خانه فرسوده وجود نداشته باشد صحبت ما بر سر بافت فرسوده است.

۱۲۰ ساختمان مشابه پلاسکو وجود دارد!

آقامیری با اشاره به اینکه باید تسهیلات در زمینه بهبود این وضعیت صورت بگیرد ادامه داد: ۱۲۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران وجود دارد که امکان ریزش این ساختمان‌ها بسیار است. آقا میری در حالی این ادعا را می‌کند که مدیرعامل سازمان آتش نشانی در مصاحبه ای، تعداد ساختمان‌های نا امن را ۳۳هزار واحد اعلام کرده است.با توجه به وضعیتی که این ساختمان‌ها دارند به مالیکین آنها تذکر داده شده تا اقدامات لازم را برای باز‌سازی و نوسازی آنها انجام دهند. با وجود آنکه این ساختمان‌ها فرسوده شده و عمر خود را کرده‌اند، اما مالکین آن هیچ حرکتی در راستای نو‌سازی این ساختمان‌ها انجام نداده‌اند.

 

محمد-آقامیری

وجود زیرساخت لازم برای رسیدگی به بافت فرسوده

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت‌های لازم برای رسیدگی به بافت فرسوده وجود دارد اضافه کرد: شورای شهر در در دوره‌های قبل، مشوق هایی وجود داشت که برای بهبود وضعیت این بافت‌ها موثر بود. متاسفانه در مدیریت گذشته این مشوق‌ها حذف شدند که به دنبال احیای آنها هستیم. همچنین به دنبال تجمیع پلاک هایی که در بافت فرسوده وجود دارد، هستیم.

آقامیری ادامه داد:  در طرح تفصیلی که از سوی شورای شهر مطرح شده است، این امکان وجود دارد که افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری زود بازده روی بافت‌های فرسوده و از طریق افزایش تعداد طبقات کمک به بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده و ساختمان هایی که در این بافت وجود دارند بکنند که این طرح یک مشوق خوب برایسرمایه‌گذاری بر روی بافت‌های فرسوده از امکاناتی مثل صدور پروانه ساخت که می تواند در بهبود بافت‌های فرسوده موثر واقع شود.

وی در ادامه اضافه کرد: آنچه که از دست شهرداری برای بهبود این وضعیت بر می‌آید، صدور پروانه ساخت ساز و همان طرح تفصیلی است. البته در خصوص بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده، از طریق وزارت راه و شهر سازی، مقرر شده است که مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به هر واحد اختصاص داده شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها