|

اعلام آمادگی ۱۲۰۰ پزشک ایرانی برای اعزام به لبنان

بیش از ۱۲۰۰ پزشک و استاد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند که برای حضور در لبنان و ارائه خدمات درمانی به بیماران آمادگی دارند.

اجتماعی اعلام آمادگی ۱۲۰۰  پزشک ایرانی برای اعزام به لبنان

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در این بیانیه آمده است: اکنون چهره خبیث و شیطانی صهیونیسم بین‌المللی با حمایت همه‌جانبه برخی سران کشورهای غربی و عربی، ظاهر کریه خود را در قتل‌عام امت اسلام و ویران ساختن دیار مسلمانان بیش‌ازپیش آشکار ساخته است و جنایات جنگی و ماشین نسل‌کشی این هیولای خون‌ریز، صلح و سلامتی را در جهان به مخاطره افکنده است و با به‌شهادت‌رساندن سید مقاومت جنایت و جسارت را به حد اعلا رسانده است و البته خونی مقدس و تازه را در رگ‌های مقاومت به جریان انداخته است.

انفجار+لبنان

ما جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران اسلامی، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت شهید سید حسن نصرالله و اعلام حمایت همه جانبه از مجاهدت‌های بی‌دریغ شما عزیزان، آمادگی کامل خود را برای حضور در صحنه بهداری رزم و انجام خدمات امدادی و پزشکی و نیز حضور در هر کجای جبهه مقاومت که لازم باشد اعلام می‌داریم.

فراخوان جمعیت هلال احمر برای اعزام نیروهای داوطلب امدادی به لبنان

 به نقل از کیهان، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام نیروهای داوطلب امدادی، بهداشتی و درمانی به لبنان فراخوان داد.

در اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آمده است: این جمعیت در راستای کمک به مجروحان و جنگ‌زدگان لبنانی و براساس وظیفه ذاتی خود در حوزه کمک‌های بشردوستانه به مردم آلام‌دیده، آمادگی دارد تا با ساماندهی نیروهای امدادی، بهداشتی و درمانی، به متأثران از جنگ امدادرسانی کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: براین اساس آن دسته از نیروهای داوطلب شامل امدادگران، کادر درمانی،‌ پرستاران و نیروهای فعال در حوزه بهداشت و درمان که آمادگی و تمایل دارند تا به مردم جنگ‌زده لبنان خدمت‌رسانی کنند، می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی به نام‌نویسی در این طرح بشردوستانه اقدام کنند.

پیش از این نیز جمعیت هلال‌احمر ایران، فهرست اقلام زیستی و غذایی موردنیاز مردم غزه، لبنان و یمن را اعلام‌ کرده بود؛ جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علاوه‌بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی، کمک‌های غیرنقدی خیرین را نیز براساس اعلام نیاز مردم جنگ‌زده غزه، لبنان و یمن، شامل اقلام بشردوستانه زیستی و غذایی، جمع‌آوری و به این مناطق ارسال می‌کند.

 

منبع: مهر
کدخبر: 336160

ارسال نظر

 

آخرین اخبار