|

حواله دلار به کانادا: نرخ حواله و روش‌ها

اصناف حواله دلار به کانادا: نرخ حواله و روش‌ها

 

 

آیا تاکنون به خدمات انتقال پول به خارج از کشور نیاز پیدا کرده‌اید؟

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است و شمار زیادی از دانشجویان، کارگران، کارمندان، کارآفرینان و شهروندان ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. طبیعی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلف نیاز داشته باشند به کانادا پول ارسال کنند یا از بستگان خود در آنجا پول دریافت کنند. در شرایط عادی، این کار به سادگی از طریق بانک‌ها قابل انجام است، اما اکنون با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، شرایط به هیچ وجه عادی نیست!

در این وضعیت، یک شهروند ایرانی برای انتقال حواله دلار به کانادا چه کاری باید انجام دهد؟ چه راه‌هایی پیش روی شما قرار دارد؟

علت حواله دلار به کانادا

شرایط مختلفی وجود دارد که طی آن‌ها مجبور به حواله دلار به کانادا خواهید بود که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پرداخت شهریه دانشگاه برای ثبت‌نام و گرفتن پذیرش
  • پرداخت هزینه‌های بررسی پرونده درخواست مهاجرت به سفارت یا دفتر مهاجرت کانادا
  • سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای کانادایی یا خرید و اجاره ملک پیش از مهاجرت (رسیدهای پرداختی که برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری این کشور بسیار مهم هستند)
  • ارسال کمک‌هزینه زندگی به دانشجویان یا بستگانی که در کانادا زندگی می‌کنند و به کمک مالی خانواده‌ها نیاز دارند
  • خرید و فروش سهام و انجام فعالیت‌های تجاری-اقتصادی با شرکت‌های کانادایی

روش‌های حواله دلار به کانادا

بگذارید این نکته را همینجا روشن کنیم که حواله کردن دلار به معنای انتقال مقداری پول از داخل ایران به یک حساب بانکی در کاناداست. در شرایط عادی، ۴ روش اصلی برای حواله دلار به کانادا وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

حواله حضوری

در این روش شما مبلغ دلار مورد نظر خود را به پول نقد تبدیل کرده و طی یک پرواز مسافربری به کانادا آن را به مقصد می‌رسانید. این روش علاوه بر دردسرهایی مانند پیدا کردن پول نقد کافی و ریسک جابجایی فیزیکی، محدودیت‌های زیادی نیز به همراه دارد، زیرا فرودگاه‌های ایران اجازه حمل بیش از ۵ هزار یورو پول نقد را به مسافران نمی‌دهند. به همین دلیل معمولاً از این روش برای جابجایی مبالغ کوچک استفاده می‌شود.

استفاده از سیستم‌های انتقال پول بین‌المللی

در جهان چندین سیستم معتبر برای انتقال پول به صورت بین‌المللی وجود دارد که می‌توان از خدمات آن‌ها استفاده کرد. این سیستم‌های واسطه درست مانند بانک‌ها عمل می‌کنند و با فراهم کردن یک حساب کاربری، امکان جابجایی پول را فراهم می‌سازند. در این روش کافی است مبلغ را از حساب خودتان مستقیماً به حساب بانکی مورد نظر در کانادا واریز نمایید.

معروف‌ترین سیستم‌های انتقال پول عبارتند از:

  • پی‌پال
  • مسترکارت
  • مانی‌گرام
  • وسترن یونیون

این سیستم‌ها ارتباط مستقیمی با بسیاری از بانک‌های خارجی دارند و معتبر شناخته می‌شوند. با این وجود، ایران توسط تمامی آن‌ها تحریم شده و بدون دور زدن محدودیت‌ها، امکان استفاده از این سرویس‌ها وجود ندارد. همین مسئله باعث شده تا امنیت حواله دلار به کانادا از این طریق کاهش یابد و محدودیت‌های دیگری نیز ایجاد شود.

بانک‌های بین‌المللی

بانک‌ها اصلی‌ترین پایگاه برای حواله دلار به کانادا محسوب می‌شوند. در شرایط عادی، بسیاری از بانک‌ها دارای خدمات بین‌المللی هستند و درست مانند یک انتقال پول داخلی، حواله ارزی مورد نظر شما را به یک بانک دیگر در کانادا منتقل می‌کنند. مزیت استفاده از خدمات بانک‌ها این است که امنیت بالایی داشته و کارمزد پایینی دارد.

با وجود تحریم‌های بانکی شدید علیه ایران، هیچ ارتباط مالی مستقیمی بین بانک‌های ایران و کانادا وجود ندارد. بنابراین استفاده از این روش نیز برای حواله دلار به کانادا ممکن نیست.

خدمات صرافی‌ها

امروزه بهترین روش پیش روی شما برای حواله دلار به کانادا، استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر ایرانی-کانادایی است.

صرافی در این راستا درست مانند یک بانک عمل می‌کند. به این شکل که معادل ریالی مبلغ مورد نظر خود را به حساب صرافی واریز می‌کنید و این واحد همان مبلغ را به کانادا منتقل می‌کند.

عملکرد صرافی‌ها خارج از رادار تحریم‌هاست، زیرا دارای مجوزهای قانونی از هر دو کشور ایران و کانادا بوده و به عنوان یک بنگاه اقتصادی مستقل فعالیت می‌کنند. از این رو، امنیت خدمات انتقال پول با صرافی بسیار بالا بوده و بدون هیچ حفره قانونی، به بهترین شکل انجام می‌شود.

صرافی حافظ به عنوان یک پایگاه امن و مطمئن، خدمات متنوعی در خصوص حواله دلار به کانادا در اختیار شما قرار می‌دهد. و افتخار این را دارد که بعنوان بهترین صرافی در کانادا شناخته شده است.

خدمات صرافی برای حواله دلار به کانادا

واحدهای صرافی معتبر می‌توانند خدمات زیر را برای حواله پول به کانادا در اختیار شما قرار دهند:

  • دریافت پول به صورت ریالی و پرداخت نقدی به گیرنده
  • واریز معادل دلاری دقیق پول به شماره حساب کانادایی
  • واریز شهریه مؤسسات آموزشی از طریق پورتال‌های رسمی دانشگاه
  • تبدیل و جابجایی پول به صورت ارز دیجیتال

سرعت انتقال پول از طریق صرافی چقدر است؟

صرافی‌های معتبر حداکثر بین ۲ الی ۳ روز کاری پول مورد نظر را از ایران به کانادا انتقال می‌دهند. این فاصله زمانی به عواملی مانند مبلغ، تعطیلات رسمی و سیستم بانکی شهر مقصد بستگی دارد. با این وجود، صرافی حافظ می‌تواند تنها طی یک روز کاری کار حواله دلار به کانادا را برای شما انجام دهد.

نرخ حواله دلار به کانادا چقدر است؟

توجه داشته باشید که نرخ حواله ممکن است کمی گران‌تر از نرخ مستقیم ارز محاسبه شود. در این زمینه چند نکته مهم وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا باشید:

  1. نرخ حواله به قیمت دلار روز پرداخت محاسبه می‌شود. یعنی چنانچه قیمت دلار در روز ارسال N تومان باشد و در روز پرداخت در کانادا N+1، مبلغ دلاری با قیمت دوم به گیرنده پرداخت می‌شود.
  2. صرافی بابت تبدیل ارز و انتقال حواله از شما کارمزد دریافت می‌کند. برخی از صرافی‌های نامعتبر از شما کارمزد پنهان دریافت می‌کنند اما صرافی حافظ با شفافیت تمام، کمترین نرخ کارمزد را در هر دو بخش از شما کسر می‌کند.
  3. فرآیندهای پیچیده بین‌بانکی ممکن است بر نرخ حواله دلار اثرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر تعداد بانک‌های واسطه برای پرداخت زیاد باشند، هرکدام کارمزد خود را کسر می‌کنند و مجموع نرخ کارمزد را افزایش می‌دهند.

سخن آخر

بسیاری از افراد در شرایط مختلف مجبور به حواله دلار به کانادا می‌شوند. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی، روش‌های محدودی برای این کار پیش روی ایرانیان وجود دارد که بهترین، سریع‌ترین و امن‌ترین آن‌ها استفاده از خدمات یک صرافی معتبر است.

صرافی حافظ در سریع‌ترین زمان ممکن، با مدارک حداقلی و با کمترین نرخ کارمزد، حواله دلار به کانادا را برای شما انجام می‌دهد و حتی خدمات تضمین ریفاند نیز دارد. شما می‌توانید از خدمات بسیار متنوعی در راستای ارسال پول به کانادا در این صرافی بهره‌مند شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 332666

ارسال نظر

 

آخرین اخبار