|
کدخبر: 333114

قهوه ترک اصل از کجا بخریم؟

اصناف قهوه ترک اصل از کجا بخریم؟

قهوه ترک این نوشیدنی لذیذ که به جای مانده از فرهنگ عثمانی‌ها است، یکی از محبوب‌ترین نوع قهوه‌ها در سراسر جهان است، چرا که با طعم دلنشین و خاصی که دارد توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. اما یکی از بزرگترین دغدغه‌های طرفداران این نوشیدنی، تشخیص قهوه ترک اصل از تقلبی و یافتن فروشگاهی معتبر برای خرید قهوه ترک اصل است. در این مطلب اطلاعات جامعی را در زمینه در اختیار شما قرار داده‌ایم که امیدواریم با مطالعه آن به جواب سوالاتتان دست یابید.

 

چگونه قهوه ترک اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

1. آسیاب پودر قهوه ترک

درجه آسیاب پودر قهوه ترک باید بسیار ریز بوده و مانند آرد نرم باشد. این درجه آسیاب امکان عصاره‌گیری بهینه را حین دم قهوه ترک فراهم کرده و بافت و طعم خاصی به این نوشیدنی می‌بخشد.

2. رنگ پودر قهوه ترک

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تشخیص قهوه ترک اصل، توجه به رنگ آن است. رنگ پودر قهوه ترک باید متناسب با درجه آسیاب آن بوده و نیز کاملا یکدست باشد. چند رنگ یا نامنظم بودن رنگ آن می‌تواند نشانی از کیفیت پایین پودر قهوه ترک باشد.

3. بوی پودر قهوه ترک

یک قهوه ترک اصل بوی قوی و دلپذیری دارد. همچنین باید بوی تازه‌ای داشته باشد، به این معنی که نشانی از بوی مواد شیمیایی یا بوی پودر قهوه ترک اکسید شده در آن مشاهده نشود.

4. فوم قهوه ترک

از ویژگی‌های بارز یک فنجان قهوه ترک مرغوب و باکیفیت، وجود فوم ضخیم و غلیظ در سطح نوشیدنی است که فوم پایداری نیز خواهد بود. اما قهوه ترکی که از کیفیت پایینی برخوردار است، فوم دلپذیری نداشته و یا در صورت وجود فوم به زودی از بین می‌رود.

5. برند قهوه ترک

یک برند معتبر که استاندارهای بالایی دارد، قطعا یک قهوه ترک اصل و باکیفیت را در اختیار شما قرار خواهد داد. در نتیجه خرید قهوه ترک از یک برند تایید شده می‌تواند کیفیت آن را تضمین کند.

فواید نوشیدن قهوه ترک اصل چیست؟

فواید-قهوه

 

1. افزایش انرژی و تمرکز

کافئین موجود در قهوه ترک منبع غنی از انرژی است و تمرکز و هوشیاری شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. همچنین نوشیدن یک فنجان قهوه ترک اصل، انرژی شما را برای انجام کارهای روزمره افزایش خواهد داد.

2. دریافت آنتی اکسیدان‌های قوی

قهوه ترک حاوی یکسری آنتی اکسیدان قوی است که فواید زیادی را برای سلامتی با خود به همراه دارد. آنتی اکسیدان‌ها مانع ایجاد رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های سلولی در بدن می‌شوند.

3. بهبود عملکرد ورزشی

کافئین موجود در قهوه ترک باعث افزایش آدرنالین خون شده و بدین طریق انرژی و قوت شما را برای انجام تمرین‌های ورزشی بیش‌تر می‌کند.

4. کمک به کاهش وزن

کافئین قهوه ترک اصل، تاثیر چشمگیری در افزایش متابولیسم سلول‌های بدن داشته و سوخت و ساز بدن را بیش‌تر می‌کند. بدین طریق به از دست دادن کالری بیش‌تر و کاهش وزن کمک می‌کند.

5. بهبود هضم و عملکرد دستگاه گوارش

برخی از قهوه ترک‌ها مانند قهوه ترک هندی، به دلیل داشتن ترکیبات و ادویه‌جات طبیعی خاص هضم غذا را آسان‌تر کرده و به طور کلی باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می‌شود.

در خرید قهوه ترک اصل به چه نکاتی توجه کنیم؟

1. تازگی قهوه ترک

قهوه ترکی که به تازگی تولید شده، بهترین عطر و طعم را ارائه خواهد داد و اگر مدت زمان زیادی از آسیاب آن سپری شده باشد طعم تلخی ناپسندی را از این نوشیدنی احساس خواهید کرد. پس در خرید قهوه ترک، توجه کنید تا گزینه‌ای را انتخاب کنید که به تازگی آسیاب و تولید شده باشد.

2. بسته‌بندی قهوه ترک

بسته‌بندی قهوه ترک باید به گونه‌ای باشد که مانع ورود هوا و نور به داخل آن شود. پودر قهوه ترک به دلیل آسیاب بسیار ریزی که دارد، سطح تماس زیادی داشته و اگر در تماس با هوا قرار گیرد به سرعت اکسید می‌شود. در نتیجه بسته‌بندی محصول تاثیر زیادی در حفظ کیفیت قهوه ترک دارد.

3. بررسی کشور مبدا

اگر شما به دنبال قهوه ترکی هستید که از دان‌هایی با خاستگاه مشخص تولید شده باشند، سعی کنید هنگام خرید قهوه ترک از فروشگاه مدنظرتان در این زمینه سوال کرده و اطلاعات کافی کسب کنید.

روش‌های خرید قهوه ترک

1. مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و بازارهای محلی

بسیاری از مغازه‌های محلی موجود در سطح شهرهای ایران، فروش قهوه ترک را انجام می‌دهند. در نتیجه شما می‌توانید با مراجعه حضوری به قهوه‌فروشی‌های شهرتان، قهوه ترک خود را انتخاب و خریداری کنید.

2. فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ

بسیاری از فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها، انواع قهوه ترک را از برندهای مختلف تهیه کرده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. اما مهم‌ترین نکته در خرید قهوه ترک از این فروشگاه‌ها، تشخیص اصل بودن محصولات و برندهای قهوه ترک موجود در آن است.

3. فروشگاه‌های آنلاین

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن قهوه ترک خود را تهیه کنید، خرید قهوه ترک از فروشگاه‌های آنلاین قهوه است. از مزایای این روش می‌توان به امکان مقایسه ویژگی انواع قهوه‌های ترک و مشاهده نظر کاربران جهت انتخاب بهترین گزینه است. اما در این روش باید از اعتبار فروشگاه آنلاین مد نظرتان اطمینان داشته باشید.

قهوه ترک اصل از کجا بخریم؟

قهوه-ترک

 

قطعا یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افرادی پیش می‌آید این است که چگونه و از کجا می‌توانند یک قهوه ترک اصل و باکیفیت تهیه کنند؟ ما در پاسخ به این سوال قصد داریم که یکی از مراجع معتبر قهوه ترک را برای شما معرفی کنیم. مجموعه بسیط یکی از بزرگترین فروشگاه‎های اصیل و معتبر قهوه ترک است که انواع آن از جمله قهوه ترک یونانی، ریو، هندی و… را با بالاترین کیفیت عرضه می‌کند.

مجموعه بزرگ بسیط دانه‌های قهوه را به طور مستقیم از مزارع کشت قهوه در نقاط مختلف جهان خریداری کرده و آن‌ها را با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و زیر نظر کارشناسان مجرب مطابق با استانداردهای جهانی رست و آسیاب می‌کند. بسته‌بندی قهوه ترک در بسیط در پاکت‌های 3 لایه زیپ دار مخصوصی انجام می‌گیرد که این پاکت‌ها از نفوذ کمترین هوا به درون آن جلوگیری کرده و مانع اکسید شدن پودر قهوه می‌شود. در بسیط شما این اطمینان را خواهید داشت که پروسه تولید قهوه‌های ترک‌ از خرید دان قهوه گرفته تا آسیاب و بسته‌بندی، به دقت و با وسواس بالا انجام گرفته و با تولید روزانه قهوه ترک تازه‌ترین آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید برای خرید قهوه ترک اصل به شعبه حضوری بسیط در ارومیه واقع در خیابان همافر 2 ، ما بین فلکه نه پله و کسری مراجعه و یا از طریق وبسایت بسیط سفارش قهوه ترک خود را ثبت کنید.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها