|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تداوم رنگ سبز بر نمادهای بورسی + جزئیات

بورس در معاملات ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ با رشد ۱۶۳۵۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۷۶ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد تداوم رنگ سبز بر نمادهای بورسی + جزئیات

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات اولین روز هفته را با رشد آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد ۲۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، کگل، پارسان، شستا، حکشتی و فخوز با تاثیرات مثبت و منفی موجب رشد نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند رشد بیشتر شد تا با افزایش ۵۰۷۸ واحدی به ۳۷۹ هزار و ۸۶۲ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۹,۷۶۹,۰۵۳.۱۶۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۳۹,۲۵۲.۴۹۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۵۶۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز شگویا، زاگرس، آریا، ارفع، صبا، بپاس هستند.

نمادهای-بورسی

 

کدخبر: 278232

ارسال نظر

 

آخرین اخبار

پربازدیدترین