|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

«دمپایی» هم لاکچری شد! / قیمتی که باور نمی کنید

دمپایی شاید دم دستی‌ترین وسیله برای قدم زدن و راه رفتن باشد اما برخی‌ها برای همین پاپوش دم دستی میلیون‌ها تومان خرج می‌کنند! در این گزارش به بررسی قیمت دمپایی می‌پردازیم.

اقتصاد «دمپایی» هم لاکچری شد! / قیمتی که باور نمی کنید

شاید کمتر کسی حتی حدس آن را هم بزند که قیمت «دمپایی» میلیونی شود! دمپایی انواع و اقسام مختلف دارد و با توجه به جایی که از آن استفاده می‌شود، ظاهر و جنس متفاوتی دارد. دمپایی‌ها اغلب در سرویس‌های بهداشتی حمام و دستشویی، برای راه رفتن روی سرامیک و سنگ خانه و در برخی از مدل‌ها برای بیرون از خانه استفاده می‌شود. برخی از مدل‌های دمپایی برای مجالس و میهمانی‌ها کاربرد دارد و ظاهری شاید لوکس‌تر و پر زرق و برق‌تر از دیگر مدل‌های دمپایی دارد.

جالب است بدانید که امروزه در هتل‌ها دمپایی یک بار مصرف هم داریم که صرفا برای بهداشتی‌تر بودن آن بعد از هر بار مصرف دور انداخته می‌شود و به طبع جنس ضعیف‌تری نسبت به دیگر دمپایی‌ها دارد. هر چه جنس و طراحی دمپایی مرغوب‌تر و مناسب آناتومی پای اشخاص باشد، قیمتی که باید برای آن پردازید گران‌تر می‌شود. بنابراین قیمت‌های مختلفی را برای خرید یک جفت دمپایی که مناسب نیاز شما باشد، متحمل می‌شوید که البته قیمت برخی از آن‌ها هوش را از سرتان می‌برد!

گران‌ترین دمپایی در بازار چند است؟

گران‌ترین دمپایی در بازار را جستجویی کردیم و از رقم‌هایی که دیدیم، شگفت زده شدیم! گران‌ترین دمپایی در یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی ۲۴ میلیون تومان را رد کرده بود و مدل‌های دیگر نیز دست کمی از این دمپایی نداشت. آنچه که واضح است فروش دمپایی‌ها در محدوده ۲۰ میلیون تومان است که گویا به دلیل برند بودن آن، کاملا عادی است.

گران-دمپایی

گران‌ترین دمپایی بازار داخل در خارج از کشور چند است؟

درباره دمپایی ۲۴ میلیونی بازار کنجکاو شدیم و با جستجویی در بین سایت‌های خارجی همان برند و مدل دمپایی را در یکی از سایت‌ها پیدا کردیم. جالب است بدانید که قیمت این دمپایی در خارج از کشور ۱۸۰ دلار است. بنابراین با معادل‌سازی ۱۸۰ دلار با فرض دلار ۵۰ هزار تومانی، این دمپایی ۹ میلیون تومان قیمت دارد ولی می‌بنیم که تفاوت قیمت خیلی فاحش است و چندین برابر قیمت واقعی به فروش می‌رسد.

 

سایت-خارجی

ارازن‌ترین دمپایی بازار چند است؟

حال که گران ترین‌های بازار را بررسی کردیم به سراغ ارزان‌ترین دمپایی‌های بازار رفتیم تا ببینیم یک جفت دمپایی ارزان چقدر پول می‌خواهد. ارزان‌ترین دمپایی در یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی که فروشنده آن را درجه یک عنوان کرده است به قیمت ۲۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.تفاوت بین گران‌ترین و ارزان‌ترین فرق بین زمین و آسمان است و با هیچ منطقی نمی‌توان این ۲ را با هم مقایسه کرد.

ارزان-دمپایی

ویژگی های یک دمپایی طبی استاندارد

دمپایی طبی یا کفش طبی، یک نوع کفش است که به منظور حفظ راحتی و سلامت پاها طراحی شده است. این نوع کفش‌ها با استفاده از فناوری‌ها و طراحی‌های خاص، به پاها پشتیبانی می‌کنند و از ایجاد مشکلات مرتبط با قسمت‌های مختلف پا جلوگیری می‌کنند. دمپایی طبی اغلب از مواد نرم و انعطاف‌پذیر تهیه می‌شود که به پاها اجازه می‌دهد به طور طبیعی حرکت کنند و فشار و نیروهای غیرمطلوب را توزیع کنند.

دمپایی‌های طبی اغلب دارای ساختاری است که قسمت‌های مختلف پا را به خوبی پشتیبانی می‌کند، از جمله کف پا، قوس پا و قسمت پشتی پا را محافظت می کند. برخی از دمپایی‌های طبی از فناوری‌های فشارپذیری مانند فوم‌های ژله‌ای یا پد‌های خاص برای جذب فشار و تخفیف از درد و خستگی پا استفاده می‌کنند.

برخی از دمپایی‌های طبی دارای پشتیبانی قوس پا هستند که به حفظ ساختار طبیعی قوس پا کمک می‌کند و از مشکلات مانند پای تخت و پای پهلوی جلوگیری می‌کند. دمپایی طبی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد تا به مشکلات پایی مانند آرتروز، پوکی استخوان، پای صاف، پای چنبره، پای پهلوی، پاشنه‌پری و درد پا پیشگیری یا تسکین بدهد. در صورت تجویز دمپایی طبی توسط پزشک، مهم است کفش مورد نظر را از مراکز معتبری تهیه کنید و توصیه‌های پزشک را رعایت کنید.

کدخبر: 310267 سارا سمیع شمس

ارسال نظر

 

آخرین اخبار