|
کدخبر: 315163

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

رشد قیمت مسکن در این منطقه تهران / خرید خانه به خاطرات پیوست!

گزارش جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که یک منطقه دیگر از شهرداری تهران به لیست مناطقی پیوست که متوسط قیمت مسکن در آن برای هر متر مربع، بیش از صد میلیون تومان است.

اقتصاد رشد قیمت مسکن در این منطقه تهران / خرید خانه به خاطرات پیوست!

در منطقه یک تهران، متوسط قیمت مسکن در ماه مهر به ۱۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و در ماه آبان به ۱۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت. در عین حال، قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه دو تهران از ۱۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در ماه مهر به ۱۲۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان در ماه آبان افزایش یافت.

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد هر چند متوسط قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران اندکی کاهش یافته است اما رشد قیمت در سایر مناطق گران ادامه داشته به طوری که در مهرماه سه منطقه از مناطق تهران با متوسط قیمت بیش از صد میلیون تومان به ازای هر متر مربع روبرو بودند اما در آبان ماه شمار این مناطق به چهار منطقه رسیده است.

پایان رویاهای یک کارگر

قیمت مسکن در منطقه سه نیز از ۱۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به طور متوسط در هر متر مربع به ۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسیده است.

در منطقه ۶ تهران، یعنی در مرکز شهر نیز متوسط قیمت از ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در مهرماه با ۱۰۱ میلون و ۸۴۰ زهار تومان رسیده است.

متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران از ۷۵ میلیون تومان فراتر رفته است.

این قیمت‌ها در شرایطی به ازای هر متر به بیش از صد میلیون تومان رسیده که حداقل دستمزد در ایران برای کارگر بدون فرزند هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این وضعیت نشان می‌دهد فاصله دستمزد با خرید مسکن در ایران چه میزان افزایش یافته است.

منبع: ایسکانیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها