|
کدخبر: 315291

واردات خودرو / بازار خودرو

یک مخالفت جدی با واردات خودرو / جلوی ورود ماشین خارجی دوباره گرفته می‌شود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: زمانی که کشور دارای ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو در داخل است، اختصاص ۲ تا ۳ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور برای واردات خودرو مناسب نیست.

اقتصاد یک مخالفت جدی با واردات خودرو / جلوی ورود ماشین خارجی دوباره گرفته می‌شود؟

 در همایش اقتصاد ایران، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار کرد: اگر فرض کنیم در سال آینده ۲ تا ۳ میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود و بر اساس آن درآمدها و حقوق گمرکی را محاسبه کنیم، در حالی که می‌دانیم اختصاص منابع ارزی کشور به واردات خودرو مناسب نیست، زیرا در داخل کشور تولید خودرو به میزان ۱.۵ میلیون خودرو است.

وی به افزایش دستمزدها اشاره کرد و افزود: همه ما دوست داریم در سالی که تورم نسبتاً بالایی داشتیم افزایش حقوق‌ها را بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم اما وقتی منابع را حساب و کتاب می‌کنیم می‌بینیم واقعاً ظرفیت افزایش ۳۰ درصد حقوق وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اگر در شرایط تورمی درآمد کارکنان بهبود یابد باعث خرسندی همه است اما اگر نتوانیم چه می‌شود؟ این هزینه (پرداخت دستمزد) قطعی است و وقتی درآمد اتفاق نیفتد و دولت ناترازتر می‌شود. در این صورت متوسل به بانک‌ها و بانک مرکزی شده و منجر به ناترازی نظام بانکی ناتراز می‌شود. در این شرایط نظام بانکی مجبور به اضافه برداشت است که در نهایت پایه پولی بالا می‌رود و تورم تشدید می‌شود و همین مردم دچار عسر و حرج می‌شوند.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها