|
کدخبر: 317122

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت سولانا

سولانا به نوک قله نزدیک می شود / حجم تراکنش SOL به ۱۰۳.۰۱ میلیارد دلار رسید

طبق آخرین آمار، حجم انتقال سولانا به ۱۰۳.۰۱ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، اتریوم که مدت‌ها در این فضا پیشرو بود، با ۹۰.۸۷ میلیارد دلار در تعقیب SOL است. سایر زنجیره‌های قابل‌توجه مانند ترون (Tron) و بایننس چین (BNB) نیز به ترتیب حجم ۸۲.۲۹ میلیارد و ۱۴.۶۵ میلیارد دلاری را گزارش کرده‌اند.

اقتصاد سولانا به نوک قله نزدیک می شود / حجم تراکنش SOL به ۱۰۳.۰۱ میلیارد دلار رسید
ارز دیجیتال سولانا (Solana) یک بلاک چین رمز ارزی پشتیبانی کننده از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز می باشد که از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد.

سولانا یک شبکه بلاک چین است که از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم با استفاده از مکانیزم اثبات سهام، می‌کوشد تا با ارائه فرصت‌های دسترسی آسان، بهینه‌سازی عملکرد و کارائی خود را به حداکثر برساند. سولانا قادر به انجام ۵۰ تا ۶۵ هزار تراکنش در هر ثانیه است و توانایی پشتیبانی از بیش از ۷۰,۰۰۰ تراکنش را دارد. این شبکه با هدف افزایش توان پردازشی بدون تاثیر منفی بر امنیت یا میزان تمرکززدایی، به دنبال ارتقاء قابلیت مقیاس‌پذیری خود است.

با پشتیبانی از نرم‌افزارهایی که برای کارکردن بر روی بلاک چین‌های با سرعت بالا طراحی شده‌اند، سولانا می‌خواهد به فعالیتی معتبر در عرصه جهانی تبدیل شود و امنیت و تعدد کاربردهای غیرمتمرکز را به ارمغان بیاورد. از طریق الگوریتم اثبات زمان، سولانا می‌تواند زمان را به عنوان یک عنصر اساسی برای بهبود سرعت تراکنش‌ها در بلاک چین خود در نظر بگیرد. همچنین، در مقایسه با بیت کوین که تنها ۷ تراکنش در ثانیه و اتریوم که ۱۵ تراکنش در ثانیه پردازش می‌کند، سولانا به عنوان یک بلاک چین کارآمد شناخته می‌شود. در مقایسه با دیگر پروژه‌هایی نظیر پولکادات، سولانا یک شبکه منحصر به فرد محسوب می‌شود.

بلاکچین سولانا (SOL) برای اولین بار از نظر حجم انتقال هفتگی استیبل‌کوین‌ها، از اتریوم (ETH) و سایر شبکه‌های بلاکچینی پیشی گرفته و استانداردهای جدیدی را در این صنعت تعیین کرده است.

بر این اساس، داده‌ها حاکی از یک رشد ماهانه ۶۱۲ درصدی بوده و این دستاورد، تسلط رو به رشد اکوسیستم سولانا در دورنمای ارزهای دیجیتال را به نمایش می‌گذارد.

طبق آخرین آمار، حجم انتقال سولانا به ۱۰۳.۰۱ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، اتریوم که مدت‌ها در این فضا پیشرو بود، با ۹۰.۸۷ میلیارد دلار در تعقیب SOL است. سایر زنجیره‌های قابل‌توجه مانند ترون (Tron) و بایننس چین (BNB) نیز به ترتیب حجم ۸۲.۲۹ میلیارد و ۱۴.۶۵ میلیارد دلاری را گزارش کرده‌اند.

در این میان، آربیتروم (Arbitrum) با ثبت حجم ۸.۱۱ میلیارد دلاری، کاهش ۲۶.۲ درصدی را در حجم انتقالات خود تجربه کرده است.

بلاکچین سولانا میزبان چندین استیبل‌کوین مهم است که در آن، یواس‌دی کوین (USDC) با ارزش بازار ۹۷۷.۳ میلیون دلار پیشتاز بوده و پس از آن، تتر (USDT) با ارزش بازار ۸۳۱.۱۹ میلیون دلار است.

از دیگر استیبل‌کوین‌های سولانا می‌توان به Parrot USD با نماد PAI و یواکس‌دی (UXD) اشاره کرد که به ترتیب دارای ارزش بازار کمتری معادل ۱۷.۳۸ و ۱۱.۱ میلیون دلار هستند.

از دیگر دستاوردهای سولانا می‌توان به پیشی گرفتن حجم معاملات روزانه و هفتگی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) آن از اتریوم اشاره کرد که نشانه آشکاری از محبوبیت روزافزون آن در بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

همچنین، سولانا از لحاظ حجم معاملات آتی دائمی (Perpetual Futures) که یکی از جنبه‌های اساسی نقدشوندگی در بازار و مورد علاقه سرمایه‌گذاران بوده، پیشتاز است. بر اساس آخرین داده‌‌ها، ارزش بازار سولانا اخیرا به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها