|
کدخبر: 317158

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

پیش‌بینی تحلیلگر مرموز از آینده پادشاه رمزارزها / قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می رسد

پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر ناشناسی که خالق مدل انباشت به جریان (S۲F) بیت کوین است، در تاریخ ۱ ژانویه، پیش‌بینی خود را در مورد روند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به اشتراک گذاشت. او معتقد است که قیمت بیت کوین در واکنش به رویداد هاوینگ (در آوریل ۲۰۲۴) افزایش خواهد یافت.

اقتصاد پیش‌بینی تحلیلگر مرموز از آینده پادشاه رمزارزها / قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می رسد

بیت‌کوین، یکی از مهمترین و پیشروترین رمزارزها در جهان است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. ارز بیت‌ کوین، ابتکاری است که به طور کامل از نظریه پول غیرمتمرکز و عدم اعتماد به طرف سوم برخوردار بوده و با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین، توانسته یک شبکه نقل و انتقال پولِ بدون واسطه و غیرمتمرکز را فراهم آورد. این رمزارز با هدف ایجاد امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی ایجاد شده است.

این ارز توسط یک الگوریتم ریاضی تولید می‌شود و کار می‌کند. در این ارز دیجیتال وظیفه ثبت و نگهداری تراکنش‌ها بر عهده‌ی دستگاه‌های محاسباتی است که کار تولید را نیز برعهده دارند. الگوریتم ریاضی این ارز در واقع یک تکنولوژی رمزنگاری شده بر پایه بلاک چین است که هم‌زمان با فراهم کردن شفافیت شبکه، حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. به این معنا که باوجود فراهم بودن امکان ناشناس بودن در شبکه، همه‌ی کاربران به جزئیات اطلاعات تراکنش‌ها دسترسی دارند. 

تاریخچه بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز نوعی پول دیجیتال است که بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ آمریکا به وجود آمد. بحرانی که یکی از عمیق‌ترین بحران‌های اقتصادی آمریکا و جهان در طول تاریخ بود. ارزی که فارغ از بانک‌ها و بحران‌های اقتصادی، تلاش می‌کند که ارزش پول کاربرانش را حفظ کند و حتی آن را افزایش دهد.

ساتوشی ناکاموتو، وایت پیپر بیت کوین را در سایتی با دامنه‌ی bitcoin.org منتشر کرد. او در ۳ ژانویه سال ۲۰۰۹ اولین بلاک بلاکچین را استخراج کرد. در اولین بلاک نوشته شده بود: «در تاریخ ۳/۱/۲۰۰۹ نخست‌وزیر در آستانه دومین کمک مالی به بانک‌ها است».

شبکه بیت کوین و شبکه بانکی از نظر انتقال دارایی، در چندین جنبه کلیدی با هم تفاوت دارند. اولاً، شبکه بیت کوین غیرمتمرکز است و به صورت همتا به همتا عمل می‌کند، در حالی که شبکه بانکی متمرکز است و به موسسات مالی متکی است. این ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین امکان دسترسی بیشتر را فراهم می‌کند، زیرا هر کسی که کیف پول بیت کوین دارد می‌تواند در انتقال پول شرکت کند.

قیمت بیت کوین پس از شروع سال نوی میلادی، حدود ۸ درصد افزایش یافته و به بالای ۴۵۹۰۰ دلار رسیده است که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

افزایش بی‌وقفه حجم معاملات استیبل‌کوین‌های تتر (USDT) و فرست دیجیتال یواس‌دی (FDUSD) نیز نشان‌دهنده وجود تقاضای عظیم در بازار است.

در این میان، اتریوم (ETH) هم از ابتدای سال جدید بیش از ۶ درصد رشد کرده و سقف ۲۴۳۱ دلار را به ثبت رسانده است. تحلیلگران معتقدند که احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به سطح ۵۰ هزار دلار بسیار بالا است.

پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر ناشناسی که خالق مدل انباشت به جریان (S۲F) بیت کوین است، در تاریخ ۱ ژانویه، پیش‌بینی خود را در مورد روند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به اشتراک گذاشت. او معتقد است که قیمت بیت کوین در واکنش به رویداد هاوینگ (در آوریل ۲۰۲۴) افزایش خواهد یافت.

به گفته او، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

شرکت‌هایی نظیر ماتریکس‌پورت (Matrixport) و استاندارد‌ چارترد (Standard Chartered) نیز پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین تا پایان سال به بیش از ۱۲۰ هزار دلار خواهد رسید. مدل S۲F، قیمت بیت کوین را در پایان سال ۲۰۲۵ حدود ۱ میلیون دلار پیش‌بینی کرده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها