|
کدخبر: 317319

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | شبکه آربیتروم

این ارز دیجیتال از اتریوم جلو زد!

ارز دیجیتال ARB، که بر اساس شبکه آربیتروم ایجاد شده است، از زمان راه‌اندازی در مارس ۲۰۲۳ تاکنون، رشد قابل توجهی داشته است. در ۳۰ روز گذشته، قیمت این توکن با یک افزایش ۷۴ درصدی، به نماینده‌ی افزایش علاقه معامله‌گران به این ارز دیجیتال تبدیل شده است.

اقتصاد این ارز دیجیتال از اتریوم جلو زد!

اتریوم، پلتفرمی فوق‌العاده محبوب برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) بوده است. در سال‌های اخیر، افزایش چشمگیر پذیرش این شبکه، باعث ازدحام شبکه و در نتیجه افزایش کارمزد تراکنش‌ها شده است. علاوه بر این، هر ماینر در بلاک چین اتریوم باید هر مرحله از اجرای یک قرارداد را شبیه سازی کند، که هزینه‌بر بوده و مقیاس‌پذیری را به شدت محدود می‌کند. فناوری آربیتروم (Arbitrum) یکی از راه‌حل‌های ممکن برای ازدحام و هزینه‌های بالا در شبکه اتریوم است.

آربیتروم یک قرارداد هوشمند است که در پردازش تراکنش‌ها به بلاک چین اتریوم کمک می‌کند. محبوبیت اتریوم باعث کند و گران بودن تراکنش‌ها شده و سیستم اتریوم را شلوغ کرده است. برای حل این مشکل، تیم اتریوم در حال کار روی راه‌حل‌های درون ‌زنجیره‌ای (داخل بلاک چین) و برون زنجیره‌ای (خارج از بلاک چین) هستند تا ظرفیت پردازش خود را بهبود بخشند. آربیتروم توسط آف‌چین لبز (Offchain Labs) در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان راه‌حلی برای بهبود کارایی بلاک چین اتریوم با افزایش سرعت تراکنش و کاهش هزینه‌های معاملاتی توسعه یافت.

آربیتروم، یک راه حل لایه ۲ است که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت نیویورکی آف‌چین لبز توسعه داده شد و به دنبال رفع ازدحام شبکه اتریوم با بهبود نحوه اعتبارسنجی قراردادهای هوشمند است. این پلتفرم از امنیت ارائه شده توسط شبکه اصلی اتریوم استفاده میکند؛ اما به قراردادهای هوشمند اجازه می‌دهد تا در یک لایه جداگانه اجرا شوند تا ازدحام در داخل شبکه کاهش یابد. این تکنیک، تجمیع تراکنش نامیده می‌شود. تکنیک تجمیع تراکنش شامل دسته‌ای از تراکنش‌ها و سوابق است که در لایه پایین اعتبارسنجی می‌شوند تا سپس به شبکه اصلی اتریوم لایه ۱ منتقل شوند.

اربیتروم ارزان و سریع است و تمام اطلاعات تراکنش را به بلاک چین اصلی اتریوم باز می‌گرداند. در حالی که اتریوم تنها ۱۴ تراکنش در ثانیه را مدیریت می‌کند، آربیتروم با ۴۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه از اتریوم جلوتر است. انجام تراکنش‌ها در اتریوم چندین دلار کارمزد دارد؛ در حالی که در آربیتروم حدود دو سنت هزینه دارند. همچنین اربیتروم از ماشین مجازی اتریوم یا (EVM) پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان DeFi در اتریوم می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) خود را بدون نیاز به هیچ گونه تغییری با آربیتروم یکپارچه کنند.

توکن ARB شبکه آربیتروم، از زمان راه‌اندازی در مارس ۲۰۲۳، روند صعودی قابل توجهی داشته است. قیمت این توکن تنها در ۳۰ روز گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش علاقه معامله‌گران به این ارز دیجیتال است.

حجم معاملات توکن ARB در صرافی‌های غیرمتمرکز نیز افزایش قابل توجهی داشته و در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۸۳۴ میلیارد دلار رسیده است که رقمی بیشتر از اتریوم به حساب می‌آید.

همچنین قیمت این توکن طی یک هفته ۳۲.۵۸ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، حجم معاملات هفت‌روزه آربیتروم به رقم چشمگیر ۶.۸۰۴ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) آربیتروم در صرافی‌های غیر‌متمرکز، ۱.۲۹۷ میلیارد دلار است که ۳۳.۴۰ درصد از کل دارایی‌های قفل‌شده محسوب می‌شود.

این شاخص برای اتریوم ۵.۹۲ دلار است که ۲۶.۲۹ درصد از کل TVL را تشکیل می‌دهد.ارزش بازار این توکن (در گردش) با ۸۳.۸۴ درصد افزایش به ۲.۵۶ میلیارد دلار رسیده است.

کارمزد دریافت‌شده توسط شبکه آربیتروم، طی ۳۰ روز گذشته نیز ۷۹.۸۲ درصد رشد داشته و به ۱۱.۶۶ میلیون دلار رسیده است. علی‌رغم رشد شاخص‌های مختلف شبکه، قیمت توکن ARB با ۸ درصد کاهش طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۸۹۶۲ دلار رسیده است.

گفتنی است این توکن روز پنجشنبه یک سقف تاریخی (ATH) را به ثبت رسانده بود. قیمت آربیتروم علی‌رغم این کاهش، همچنان در ۱۴ روز گذشته ۳۶ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده صعودی بودن حرکت کلی این توکن است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها